Οδηγούμε το νέο Nissan Leaf στο Βέλγιο – motorone.gr

Nissan Leaf 2025 13


Το Nissan Leaf ήταν ένα πρωτοποριακό μοντέλο στον «αγώνα» προς την ηλεκτροκίνηση. Ως το πρώτο μαζικά παραγόμενο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, προσέφερε ένα σχετικά οικονομικό πακέτο στην κατηγορία C δεκαετίες πριν από τους ανταγωνιστές του και ήταν μια λαμπρή απόδειξη της φιλοδοξίας της μάρκας να φέρει τα ηλεκτρικά στο προσκήνιο.

Ωστόσο, η ταχύτητα με την οποία προχώρησαν οι ανταγωνιστές έκανε τη ζωή δύσκολη για το προηγούμενο Leaf, οπότε η Nissan αντέδρασε παρουσιάζοντας μια εντελώς νέα γενιά, η οποία δεν επαναπαύεται στις δάφνες της.

Αυτό συμβαίνει επειδή η τρίτη γενιά του Leaf είναι μια εντελώς διαφορετική πρόταση από την προηγούμενη. Τώρα βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα και, αντί να έχει το σχήμα ενός παραδοσιακού hatchback, διαθέτει αμάξωμα fastback τύπου crossover. Διαθέτει επίσης πολύ πιο εντυπωσιακή αυτονομία και ένα πρωτοποριακό εσωτερικό.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

 

Είναι σαφές ότι η Nissan δεν είχε ανάγκη να κατασκευάσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων ή διασκεδαστικό στην οδήγηση, και από αυτή την άποψη σίγουρα πέτυχε. Το στοιχείο αυτό κάνει το Leaf να ταιριάζει πολύ περισσότερο με το βασικό αγοραστικό κοινό του: όσους αναζητούν μια εμπειρία οδήγησης ηλεκτρικού αυτοκινήτου ήρεμη, άνετη, που εμπνέει εμπιστοσύνη.

Η απόδοση του μοντέλου με τη μπαταρία των 75 kWh είναι περισσότερο από αρκετή για την καθημερινή οδήγηση, αλλά πιο εντυπωσιακή είναι η βαθμονόμηση του γκαζιού και η ομαλότητα. Δεν υπάρχει τίποτα απότομο ή υπερβολικά άμεσο στην επιτάχυνση του τοποθετημένου μπροστά ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος ξεδιπλώνει την ισχύ γραμμικά, χωρίς σπινάρισμα ελαστικών, ακόμη και στη λειτουργία Sport.

Nissan Leaf 2025 12

Η ποιότητα κύλισης είναι ακόμη πιο εντυπωσιακή, καθώς το Leaf κινείται απαλά και άνετα χωρίς να δίνει την αίσθηση ότι είναι υπερβολικά μαλακό ή ότι δεν έχει αρκετή διαδρομή στην ανάρτηση για να αντιμετωπίσει μεγάλες ανομοιομορφίες. Συγκριτικά, το Volkswagen ID.3 αναπηδά λίγο περισσότερο, ενώ το Kia EV3 δίνει την αίσθηση ότι είναι πιο συνδεδεμένο με το δρόμο, αλλά δεν έχει την τελειότητα και την απομόνωση από τις ανομοιομορφίες που προσφέρει το Leaf.

Η συνολική ποιότητα είναι επίσης εξαιρετική. Υπάρχει καλή ηχομόνωση από την κύλιση και τον άνεμο, με εξαίρεση την τάση των καθρεπτών να προκαλούν λίγο αεροδυναμικό θόρυβο.

Nissan Leaf 2025 18

Πάνω σε πολύ ανώμαλο βελγικό λιθόστρωτο, το αμάξωμα δεν παρήγαγε κανένα θόρυβο, κάνοντας το αυτοκίνητο να δείχνει στιβαρό και ανθεκτικό. Είχαμε μόνο λίγο χρόνο για να το δοκιμάσουμε με υψηλή ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο, αλλά το Leaf φαινόταν πολύ σταθερό και εμπνέει εμπιστοσύνη, αν και στις κλειστές στροφές παρατηρήθηκε μια μικρή κλίση του αμαξώματος, όπως είναι φυσικό σε ένα αυτοκίνητο με τόσο άνετη ποιότητα κύλισης.

Η Nissan αναφέρει χρόνο επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα σε 7,6 δευτερόλεπτα για το μοντέλο 75 kWh, κάτι που φαίνεται να ισχύει στην πραγματικότητα. Με 218 ίππους και βαριά μπαταρία, το Leaf δεν θα μπορούσε προφανώς να είναι ένα εκπληκτικό αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων, αλλά διαθέτει αρκετή απόδοση. Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα.

Nissan Leaf 2025 10

Το νέο Leaf είναι πολύ διαφορετικό από την προηγούμενη γενιά, με δύο εξαιρετικές επιλογές που προσφέρουν μεγάλη αυτονομία ή υψηλή απόδοση. Επιτέλους αρχίζουμε να βλέπουμε πραγματική πρόοδο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χαμηλού κόστους όσον αφορά την αυτονομία, και το νέο Nissan Leaf δεν αποτελεί εξαίρεση. Προσφέρεται με δύο μπαταρίες, οι οποίες φαίνονται καλά σχεδιασμένα ώστε να προσφέρουν στους πελάτες διαφορετικές επιλογές ανάλογα με τις ανάγκες τους.

Η πρώτη επιλογή είναι η βασική έκδοση των 52 kWh, η οποία έχει καλή αυτονομία: περίπου 435 χλμ. στον κύκλο WLTP. Η Nissan αναφέρει ότι αυτό το μοντέλο έχει δημιουργηθεί για να προσφέρει μια καλή ισορροπία μεταξύ αυτονομίας και κόστους σε αστικό περιβάλλον, ενώ ταυτόχρονα είναι πιο αποδοτικό χάρη στην ελαφρύτερη μπαταρία του.

Nissan Leaf 2025 17

Η έκδοση μεγάλης αυτονομίας έχει ελαφρώς διαφορετικό στόχο, με βασικό χαρακτηριστικό την υψηλή απόδοση σε αυτοκινητόδρομους. Ως εκ τούτου, η μπαταρία έχει αυξηθεί στα 75 kWh, προσφέροντας σε αυτό το σχετικά κόμπακτ ηλεκτρικό αυτοκίνητο μια συγκριτικά μεγάλη αυτονομία έως και 605 χλμ. Η Nissan έχει επίσης καταβάλει μεγάλες προσπάθειες για να δοκιμάσει εκτενώς την αυτονομία του αυτοκινήτου σε υψηλές ταχύτητες, προσφέροντας μια επαληθευμένη – από την ίδια – αυτονομία που φτάνει σχεδόν τα 435 χλμ. με μέση ταχύτητα κίνησης 113 χλμ./ώρα.

Δεδομένου ότι δεν έχουμε ακόμη οδηγήσει το αυτοκίνητο για μεγάλο χρονικό διάστημα σε δημόσιους δρόμους, θα πρέπει να βασιστούμε στα στοιχεία της Nissan και στα επίσημα τεστ WLTP όσον αφορά την αυτονομία και για τα δύο μοντέλα Leaf, αλλά οι πρώτες εντυπώσεις είναι καλές.

Nissan Leaf 2025 7

Βασισμένο σε μια καθαρά ηλεκτρική πλατφόρμα, αντί για μια προσαρμοσμένη από ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης όπως οι προηγούμενες γενιές Leaf, η απόδοση του αυτοκινήτου είναι συγκρίσιμη με όλους τους βασικούς ανταγωνιστές του και καλύτερη από την προηγούμενη γενιά, η οποία ήταν ελαφρύτερη.

Πράγματα όπως η διάρκεια ζωής της μπαταρίας είναι δύσκολο να προσδιοριστούν σε αυτό το στάδιο, αλλά ισχύουν οι συνήθεις προφυλάξεις για τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας, όπως η φόρτιση στο 100% μόνο όταν απαιτείται και η αξιοποίηση του ενσωματωμένου συστήματος του αυτοκινήτου για την προετοιμασία της μπαταρίας πριν από μια γρήγορη φόρτιση.

Η Nissan αναφέρει μέγιστη ταχύτητα φόρτισης DC 105 kW για την μπαταρία 52 kWh και 150 kW για την μπαταρία 75 kWh. Αυτές οι διαφορετικές ταχύτητες σημαίνουν ότι και τα δύο μοντέλα μπορούν να φορτιστούν από 20-80% σε λιγότερο από 30 λεπτά, που είναι περίπου ο μέσος όρος για αυτή την κατηγορία.

Nissan Leaf 2025 15

Ενώ η τιμή αυτονομίας είναι πλέον πολύ πιο εντυπωσιακή από ό,τι στα προηγούμενα Leaf, το νέο μοντέλο καταφθάνει σε μια εποχή που και οι ανταγωνιστές του ανεβάζουν τον πήχη. Οι κορυφαίες εκδόσεις των άμεσων αντιπάλων, όπως το VW ID.3 ή το Kia EV3, έχουν παρόμοια αυτονομία, της τάξης των 480 χλμ. αλλά προσφέρουν μεγαλύτερη ποικιλία όσον αφορά τα μεγέθη μπαταρίας.

Οι ψηφιακές διεπαφές υψηλών προδιαγραφών και ο καθαρός εσωτερικός σχεδιασμός λειτουργούν πολύ καλά, αλλά λείπει λίγο ο παράγοντας της έκπληξης. Η Nissan επέλεξε μια πρακτική, αποδοτική και τεχνολογικά προηγμένη εμφάνιση για το νέο Leaf, αφήνοντας κατά κύριο λόγο εκτός σχεδιασμού τα περιττά στοιχεία. Αν και πιθανότατα δεν θα κερδίσει το βραβείο Red Dot για το εσωτερικό του αυτοκινήτου, είναι γρήγορο και εύκολο να το καταλάβει κανείς, ακόμη και με τις μεγάλες οθόνες και τη σχετική έλλειψη φυσικών χειριστηρίων.

Nissan Leaf 2025 4

Τα βασικά στοιχεία είναι όλα εκεί, όπως το φυσικό κουμπί ρύθμισης της έντασης του ήχου, τα φυσικά κουμπιά στο τιμόνι και ορισμένα χειριστήρια για τον κλιματισμό και το infotainment που είναι ξεχωριστά από τις κύριες οθόνες. Ωστόσο, μερικά από αυτά είναι πάνελ αφής και όχι κουμπιά. Η θέση οδήγησης είναι ψηλότερη από πριν και εξασφαλίζει ότι η άνω άκρη των οθονών δεν βρίσκεται ψηλότερα από τη βάση του παρμπρίζ. Αυτό είναι καλό για την ορατότητα, ειδικά μπροστά.

Έτσι, ενώ το εσωτερικό δεν είναι ιδιαίτερα πολυτελές, τα υλικά φαίνονται ανθεκτικά και στιβαρά. Θα πρέπει να αντέχουν στην καθημερινή χρήση χωρίς κανένα πρόβλημα. Τα ανοιχτόχρωμα καθίσματα του κορυφαίου μοντέλου που δοκιμάσαμε είναι άνετα και προσφέρουν καλή στήριξη, ενώ σε συνδυασμό με την έξυπνη ηλεκτροχρωμική γυάλινη οροφή, κάνουν το εσωτερικό να φαίνεται φωτεινό, ευάερο και μοντέρνο.

Nissan Leaf 2025 5

Όλα τα Nissan Leaf, εκτός από το βασικό μοντέλο Engage, διαθέτουν δύο οθόνες 14 ιντσών, αμφότερες εξοπλισμένες με ένα σημαντικά ανανεωμένο περιβάλλον διεπαφής που υποστηρίζεται από λογισμικό της Google. Αυτό είναι εξαιρετική είδηση για τους χρήστες, καθώς το ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης βασίζεται στο τεράστιο σύνολο δεδομένων που διατίθεται μέσω του Google Maps. Περιλαμβάνονται πληροφορίες για την κυκλοφορία, τη στάθμευση και τα σημεία ενδιαφέροντος.

Περιλαμβάνονται επίσης οι τοποθεσίες φόρτισης και, χάρη στις over-the-air ενημερώσεις, αυτές οι πληροφορίες βελτιώνονται συνεχώς με την πάροδο του χρόνου, ώστε το σύστημα να είναι πάντα ενημερωμένο με τις νέες υποδομές. Η τεχνολογία πλοήγησης είναι ικανή να σχεδιάζει έξυπνα τη διαδρομή, λαμβάνοντας υπόψη παράγοντες όπως η θερμοκρασία περιβάλλοντος, οι κλίσεις και ακόμη και η αποδοτικότητα των διαφορετικών δημόσιων δικτύων φόρτισης σε διάφορες χώρες, για να υπολογίσει τη διάρκεια του ταξιδιού. Αυτό θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για τα οδικά ταξίδια στην Ευρώπη.

Το σύστημα είναι σε θέση να ενημερώνει ενεργά τον σχεδιασμό της διαδρομής ανάλογα με τις συνθήκες κυκλοφορίας και μπορεί ακόμη και να σας ανακατευθύνει σε διαφορετικό σταθμό φόρτισης, εάν όλα τα σημεία είναι κατειλημμένα στην επόμενη προγραμματισμένη στάση. Οι χάρτες μπορούν επίσης να προβληθούν στην οθόνη του πίνακα οργάνων, αφήνοντας την κεντρική οθόνη ελεύθερη για άλλες χρήσεις.

Nissan Leaf 2025 2Η λειτουργικότητα του συστήματος infotainment είναι επίσης εξαιρετική, με σαφείς και απλές δομές στο μενού, μεγάλα εικονίδια και γρήγορες αποκρίσεις. Η «αρχική» οθόνη μπορεί να διαμορφωθεί ώστε να εμφανίζει τις πληροφορίες της επιλογής σας και διαθέτει ακόμη και διαφορετικά θέματα, συμπεριλαμβανομένου ενός που προσαρμόζεται στην ώρα της ημέρας.

Το Apple CarPlay και το Android Auto είναι στάνταρ μαζί με την ασύρματη φόρτιση, αλλά τώρα βρισκόμαστε σε ένα σημείο όπου το ενσωματωμένο σύστημα είναι περισσότερο από αρκετό για τους ιδιοκτήτες, ώστε να μην χρειάζονται αυτά τα συστήματα προβολής της οθόνης του τηλεφώνου. Ο κλιματισμός ελέγχεται είτε μέσω ενός πίνακα αφής είτε μέσω της οθόνης που εμφανίζει τις ρυθμίσεις ανά πάσα στιγμή σε μια σταθερή γραμμή. Ως αποτέλεσμα, η αλλαγή της θερμοκρασίας ή της ταχύτητας του αέρα γίνονται γρήγορα.

Nissan Leaf 2025

Μια άλλη ωραία πινελιά είναι τα πλήκτρα που βρίσκονται στην κεντρική κονσόλα για τη μετακίνηση εμπρός και πίσω στο μενού, η οποία διαθέτει επίσης ένα κουμπί σίγασης και έντασης που είναι γρήγορο και εύκολο να βρεθεί. Σίγουρα δίνει την αίσθηση ενός αυτοκινήτου που έχει σχεδιαστεί με βάση τα σχόλια σχετικά με τον τρόπο που οι καταναλωτές χρησιμοποιούν στην πραγματικότητα τα αυτοκίνητά τους, και όχι ενός αυτοκινήτου που αναγκάζει τους οδηγούς να το χρησιμοποιούν με έναν συγκεκριμένο τρόπο.

Άλλα στοιχεία, όπως οι εύκολες συντομεύσεις για την επιλογή μιας εξατομικευμένης ρύθμισης για τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού με ένα γρήγορο πάτημα δύο κουμπιών στο τιμόνι και η δυνατότητα ελέγχου και των δύο οθονών απευθείας από το τιμόνι, είναι περαιτέρω αποδείξεις αυτού.

Ο εσωτερικός χώρος είναι αντίστοιχος με αυτόν των βασικών ανταγωνιστών, αλλά η κεκλιμένη οροφή καθιστά το αυτοκίνητο λιγότερο ευέλικτο σε σύγκριση με πιο τετραγωνισμένα μοντέλα. Η τρίτη γενιά του Nissan Leaf μπορεί να φαίνεται ότι ανήκει σε έναν εντελώς νέο τομέα της αγοράς χάρη στο κομψό προφίλ και το ψηλό του ανάστημα, αλλά εξακολουθεί να λειτουργεί αποτελεσματικά στην ίδια κατηγορία C με τους προκατόχους του. Αυτό το φέρνει αντιμέτωπο με ανταγωνιστές όπως το VW ID.3, το Skoda Elroq, αλλά και το ελαφρώς μικρότερο Kia EV3.

Η διαφορά σε σχέση με τις εναλλακτικές προτάσεις είναι ότι, αντί για μια όρθια, τετράγωνη σιλουέτα, η Nissan επέλεξε ένα κεκλιμένο πίσω μέρος για αισθητικούς και πρακτικούς λόγους. Το αποτέλεσμα αυτό είναι πιο εμφανές στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, ή πιο συγκεκριμένα όταν ανοίγετε το πορτμπαγκάζ.

Nissan Leaf 2025 8

Με μήκος λίγο πάνω από 4,4 μέτρα, είναι ιδανικό για οδήγηση στην πόλη, ωστόσο η κεκλιμένη γραμμή της οροφής δημιουργεί παραχωρήσεις όσον αφορά το χώρο αποσκευών σε σύγκριση με τα πιο τετράγωνα ανταγωνιστικά μοντέλα. Η κεκλιμένη οροφή του Nissan Leaf είναι πιο εμφανής στο χώρο αποσκευών. Αν και ο όγκος κάτω από την εταζέρα είναι 437 λίτρα, δηλαδή ανταγωνιστικός για την κατηγορία του, το κεκλιμένο τζάμι της 5ης θύρας εμποδίζει την φόρτωση μεγαλύτερων αντικειμένων.

Αν και είναι δύσκολο να δοθεί μια οριστική άποψη για μοντέλα σε αυτό το στάδιο, η εκδοχή 75 kWh με τη μεγάλη αυτονομία και τον μεσαίου επιπέδου εξοπλισμό Advance, σίγουρα δεν φαίνεται να κάνει πολλές παραχωρήσεις. Είμαστε σίγουροι ότι αυτό το μοντέλο, με την βασική του τεχνολογία, αλλά χωρίς ακριβά εξαρτήματα όπως οι μεγαλύτεροι τροχοί και η γυάλινη οροφή, θα βρει την ιδανική ισορροπία μεταξύ αξίας και εξοπλισμού.

Nissan Leaf 2025 14

Η μόνη επιφύλαξη που μπορούμε να διακρίνουμε μέχρι στιγμής είναι ότι η Nissan δεν έχει ακόμη ανακοινώσει τιμές για το νέο Leaf, αναφέροντας μόνο ότι θα είναι συγκρίσιμες με αυτές των βασικών ανταγωνιστών του.

Δεν είναι άδικη η παρατήρηση ότι το προβάδισμα που είχε η Nissan στον σχεδιασμό και την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει καλυφθεί από τους βασικούς ανταγωνιστές της, τόσο τους παραδοσιακούς όσο και τους νέους. Ωστόσο, το ολοκαίνουργιο Leaf είναι η απόδειξη ότι η Nissan εξακολουθεί να διαθέτει εξαιρετικές ικανότητες. Είναι άνετο, εκλεπτυσμένο, τεχνολογικά προηγμένο και ταυτόχρονα προσιτό σε άτομα που αγοράζουν αυτοκίνητα περισσότερο από ανάγκη παρά από πάθος. Αν η τιμή του είναι σωστή, θα μπορούσε να είναι μια από τις μεγάλες εκπλήξεις των τελευταίων ετών.

Nissan Leaf 2025 16

Κινητήρας: Ηλεκτρικός, εμπρός
Μπαταρία: 75 kWh
Ισχύς: 218 ίπποι
Ροπή: 245 Nm
Κιβώτιο ταχυτήτων: Μίας σχέσης
0-100 χλμ./ώρα: 7,6”
Μέγιστη ταχύτητα: 160 χλμ./ώρα
Αυτονομία: 605 χλμ.
Ισχύς φόρτισης: 150 kW
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4,404 μ. / 1,811 μ. / 1,557 μ.
Χώρος αποσκευών: 437 λίτρα
Euro NCAP: 5 αστέρια

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express
Απόδοση: Φαμπρίτσιο Λαζάκις

Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων