Οι εμβληματικές στιγμές στην πορεία 9 τίτλων του Sebastien Ogier στο WRC (video) – motorone.gr

WRC Sebastien Ogier (Citroen), Rally Portugal 2011


O Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2025 στο WRC, Sebastien Ogier, κατάφερε σε ηλικία 41 ετών, και συμμετέχοντας μόνο σε 11 από τους 14 αγώνες της φετινής σεζόν με την ομάδα της Toyota Gazoo Racing, να κατακτήσει τον 9ο προσωπικό του τίτλο στο θεσμό, ισοφαρίζοντας το ρεκόρ ενός άλλου Γάλλου, και πρώην team-mate του, Sebastien Loeb.

Σε αυτό το βίντεο, μπορείτε να δείτε τις πιο σημαντικές στιγμές στην πορεία του Ogier στο WRC. Καθώς κυνηγούσε την πρώτη του νίκη, στη δεύτερη πλήρη σεζόν του στο θεσμό, στο Ράλλυ Νέας Ζηλανδίας του 2010 με την ομάδα της Citroen, είχε ατύχημα στα τελικά στάδια αλλά στον επόμενο κιόλας αγώνα, το Ράλλυ Πορτογαλίας, κατάφερε να επικρατήσει.

Την επόμενη χρονιά ξεκίνησε η αντιπαλότητα με τον εδραιωμένο (με 7 τίτλους τότε) team-mate του στη Citroen, Sebastien Loeb. Οι επιδόσεις του Ogier άρχισαν να θέτουν ερωτήματα για το ποιος ήταν ο «αρχηγός», καθώς στο Ράλλυ Γερμανίας ο νεαρός τότε Γάλλος αψήφησε τις εντολές της ομάδας να παίξει υποστηρικτικό ρόλο για τον team-mate του. Ο Loeb κατάφερε να κατακτήσει τον 8ο τίτλο του, παρότι ο Ogier είχε σημειώσει τον ίδιο αριθμό νικών με το συμπατριώτη του (από 5 νίκες έκαστος σε 13 ράλλυ συνολικά).

]]>

ΤΑ TOP NEWS ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Ο Ogier αποφάσισε να αποχωρήσει από τη Citroen, αγωνιζόμενος στη δεύτερη κατηγορία για ένα χρόνο, και εξελίσσοντας στο παρασκήνιο το Volkswagen Polo R WRC, με το οποίο το 2013 εξασφάλισε 9 νίκες σε 13 αγώνες και τον πρώτο από τους τέσσερις συνεχόμενους τίτλους του με τη γερμανική μάρκα. Ωστόσο, στο τέλος του 2016, η Volkswagen ανακοίνωσε την αποχώρησή της από το WRC.

WRC Sebastien Ogier (Volkswagen) 2013

O Ogier έκανε την έκπληξη όταν ανακοίνωσε τη μεταγραφή του για το 2017 στην ιδιωτικά χρηματοδοτούμενη ημιεργοστασιακή ομάδα της M-Sport Ford, η οποία δεν είχε κατακτήσει ποτέ τίτλο οδηγών και είχε περάσει περισσότερη από μία δεκαετία από το τελευταίο της Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Με μόλις δύο νίκες, αλλά με 9 παρουσίες στο βάθρο συνολικά, ο Ogier κατέκτησε τον 5ο συνεχόμενο τίτλο του και θα επαναλάμβανε το κατόρθωμα αυτό και το 2018.

WRC Sebastien Ogier (M Sport Ford) 2017

Μία χρονιά πίσω στη Citroen δεν λειτούργησε όπως θα ήθελαν οι δύο πλευρές και ενώ κυκλοφορούσαν φήμες ότι ο Ogier θα μπορούσε να αποχωρήσει από την ενεργό δράση, αφότου ο Πρωταθλητής του 2019, Ott Tanak ανακοίνωσε τη μεταγραφή του στη Hyundai, η Toyota Gazoo Racing προσέγγισε τoν Ogier. Το 2020, με την πανδημία να «χτυπάει», ο Ogier ανακηρύχθηκε Πρωταθλητής σε μία σεζόν μικρότερης διάρκειας (7 αγώνων), για 7η φορά, και πρώτη με τα χρώματα της Toyota. Στην πιο «κανονική» σεζόν του 2021, ο Γάλλος επικράτησε και πάλι με την Toyota, για να κατακτήσει τον 8ο τίτλο του.

WRC Sebastien Ogier (Toyota) 2020

Ωστόσο, για το 2022, παρά τον πειρασμό του 9ου τίτλου, ο Ogier ένιωθε αρκετά εξαντλημένος και αποφάσισε να συμμετάσχει σε επιλεγμένους αγώνες με την Toyota, όπως και το 2023. Το ίδιο θα συνέβαινε και το 2024, ωστόσο, με τον Kalle Rovanpera (Πρωταθλητή των δύο προηγούμενων σεζόν) να συμμετέχει και αυτός σε επιλεγμένους αγώνες, ο Ogier κλήθηκε από την Toyota να αυξήσει τις συμμετοχές του για να προσπαθήσει να αποτρέψει να πάει ο τίτλος οδηγών για πρώτη φορά στη Hyundai και τον Thierry Neuville, κάτι που δεν κατάφερε να κάνει, με ορισμένα λάθη στους τελικούς αγώνες.

Ωστόσο φέτος, ο Ogier ξεκίνησε τη χρονιά με τη 10η νίκη του στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, κοντά στη γενέτειρά του, σημειώνοντας το απόλυτο ρεκόρ στον πιο φημισμένο αγώνα του WRC. «Παρέκαμψε» τα Ράλλυ Σουηδίας και Κένυας, και επέστρεψε για την επόμενη τετράδα αγώνων στην Ευρώπη, κατακτώντας δύο νίκες και δύο δεύτερες θέσεις. Δεν ταξίδεψε στην Εσθονία, αλλά από εκεί και έπειτα έκανε τους τελευταίους έξι αγώνες της σεζόν.

WRC Sebastien Ogier (Toyota) 2025

Πέραν από το Ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης, όπου μία έξοδος το ίδιο σημείο με πέρυσι του κόστισε τη δυνατότητα να διεκδικήσει και εκεί τη νίκη, αναδείχθηκε νικητής άλλες τρεις φορές, και ανέβηκε στο 3ο σκαλί του βάθρου άλλες δύο, συμπεριλαμβανομένου του νέου φινάλε-ρουλέτα στις κακοτράχαλες ειδικές διαδρομές της Σαουδικής Αραβίας με τα πολλαπλά κλαταρίσματα ελαστικών, για να κατακτήσει τον 9ο τίτλο του με διαφορά μόλις 4 βαθμών από τον team-mate του στην Toyota Gazoo Racing, Elfyn Evans.


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων