Τα τρόλεϊ στην Αθήνα αντικαθίστανται από ηλεκτρικά λεωφορεία – Cars Electric

Τα τρόλεϊ μεταφέρουν ανθρώπους στην Αθήνα τουλάχιστον από το 1949 και σύμφωνα με ορισμένες αναφορές, πιθανώς ακόμη και από το 1929. Παρόλο που τα οχήματα έχουν αναβαθμιστεί από τότε, τα περισσότερα τρόλεϊ είναι ηλικίας είκοσι ετών. Σύμφωνα με το Greek Reporter, οι μηχανικές ανεπάρκειες λόγω ηλικίας, σημαίνουν ότι τα πραγματικά χιλιόμετρα που διανύουν τα τρόλεϊ είναι 75% χαμηλότερα, από την αναμενόμενη απόδοση με βάση το μέγεθος και τη χωρητικότητα του στόλου.
Το 2020, η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη ανακοίνωσαν ότι εξετάζουν το ενδεχόμενο επέκτασης των στόλων λεωφορείων τους κατά 1.300 λεωφορεία – τα περισσότερα από τα οποία είναι ηλεκτρικά. Συνολικά 250 ηλεκτρικά λεωφορεία από την κινεζική εταιρεία Yutong τέθηκαν σε λειτουργία και στις δύο πόλεις πέρυσι. Τον Φεβρουάριο του 2025, το ελληνικό Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προκήρυξε διεθνή διαγωνισμό, για την αγορά 125 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων. Τα 125 λεωφορεία, τα οποία είναι όλα μοντέλα 12 μέτρων, θα συμπεριληφθούν στο τρέχον πρόγραμμα αγοράς 950 νέων λεωφορείων, με φιλική προς το περιβάλλον τεχνολογία έως το 2025.
Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, ο Έλληνας πρωθυπουργός επισκέφθηκε το Αμαξοστάσιο Λεωφορείων στην Αθήνα, λέγοντας: «Ήδη, 250 λεωφορεία είναι σε λειτουργία, συμπεριλαμβανομένων 140 στην Αθήνα και 110 στη Θεσσαλονίκη και θα ακολουθήσουν κι άλλα». Αναφερόμενος στα προαναφερθέντα και ήδη αγορασμένα λεωφορεία Yutong, δήλωσε στη συνέχεια, ότι 900 νέα λεωφορεία θα λειτουργούν στην Αθήνα μέχρι το τέλος του 2025.
Αυτό που δεν είναι ακόμη σαφές είναι από πού έχουν παραγγελθεί αυτά τα λεωφορεία και αν είναι αμιγώς ηλεκτρικά, ή παράγουν και κάποιες εκπομπές ρύπων με υβριδικούς κινητήρες. Ο ίδιος τόνισε, ωστόσο, ότι η εισαγωγή των νέων λεωφορείων χρηματοδοτείται μέσω του Ευρωπαϊκού Ταμείου Ανάκαμψης, σημειώνοντας ότι αυτό πρέπει να αντικατοπτρίζει την υπεύθυνη διαχείριση των πόρων.
Δεδομένου ότι τα τρέχοντα τρόλεϊ των δημόσιων συγκοινωνιών εξαρτώνται από τις εναέριες γραμμές, είναι δύσκολο για τον φορέα δημοσίων συγκοινωνιών, να αλλάξει διαδρομές λόγω εργοταξίων ή άλλων εμποδίων. Η προσδοκία είναι ότι τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, θα βελτιώσουν σημαντικά την αξιοπιστία των υπηρεσιών δημόσιων συγκοινωνιών στην Αθήνα, με μεγαλύτερη αξιοπιστία και ευελιξία.
Πηγή: electrive.com
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.