Τι έδειξε η δοκιμή αντοχής του Kia EV4 μετά από 110.000 χλμ – Cars Electric

Η Kia έχει δοκιμάσει εκτενώς το νέο της ηλεκτρικό compact αυτοκίνητο EV4, για να αξιολογήσει την καθημερινή του χρηστικότητα, υπό ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες, σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Στόχος ήταν να εξεταστεί η αντοχή του αυτοκινήτου, ακόμη και υπό συνεχείς, υψηλές καταπονήσεις. Το αποτέλεσμα: Το EV4 παραμένει σε καλή κατάσταση και παρουσιάζει ελάχιστη φθορά, ακόμη και μετά από εξαιρετικά απαιτητικές δοκιμές.
Ένα βασικό μέρος του προγράμματος, ήταν μια δοκιμή αντοχής 110.000 χιλιομέτρων σε διάφορους ευρωπαϊκούς δρόμους. Το EV4 ήταν συνεχώς σε χρήση – σε μεταβαλλόμενες καιρικές συνθήκες, σε αυτοκινητόδρομους, επαρχιακούς δρόμους και στην κυκλοφορία της πόλης. Οι δοκιμές σχεδιάστηκαν για να προσδιορίσουν πόσο σταθερά θα ήταν η τεχνολογία και η μπαταρία, μετά από εκτεταμένη χρήση.
Το KIA EV4 ολοκλήρωσε με επιτυχία 10.000 χιλιόμετρα στο Nürburgring
Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε επίσης σε μια άλλη δοκιμή που διεξήχθη στην πίστα αγώνων του Nürburgring. Το EV4 κάλυψε συνολικά 10.000 χιλιόμετρα στην ελικοειδή πίστα στην περιοχή Eifel. Σε μεγάλα τμήματα, οδηγήθηκε έως και στο 95% της δυναμικής του ισχύος. Ταυτόχρονα, η μπαταρία έπρεπε να επαναφορτίζεται επανειλημμένα, σε λειτουργία γρήγορης φόρτισης. Αυτός ο συνδυασμός απαιτήσεων υψηλής απόδοσης και επαναλαμβανόμενης επαναφόρτισης, επιβαρύνει σημαντικά ολόκληρο το σύστημα.
Παρά την εντατική χρήση, η κατάσταση της μπαταρίας παρέμεινε πολύ σταθερή. Στο τέλος της δοκιμής, οι τεχνικοί διαπίστωσαν «κατάσταση υγείας» (SoH) 95%. Αυτό σημαίνει ότι η μπαταρία είχε χάσει πολύ μικρή χωρητικότητα. Αυτή η ελάχιστη φθορά μιλάει για έναν καλά μελετημένο σχεδιασμό και υψηλή ποιότητα ανάπτυξης, όπως περιγράφει η ίδια η Kia τα αποτελέσματα.
Υπεύθυνο για τη σταθερή απόδοση είναι, μεταξύ άλλων, το νέο σύστημα μπαταρίας που χρησιμοποιεί η Kia στο EV4. Πρόκειται για τεχνολογία τέταρτης γενιάς και έχει βελτιωθεί, ιδιαίτερα στον τομέα της θερμικής ρύθμισης. Ένα εξελιγμένο σύστημα κατανέμει ομοιόμορφα το ψυκτικό υγρό και διατηρεί τη θερμοκρασία σε ασφαλές επίπεδο, ακόμη και υπό βαριά φορτία. Αυτό προστατεύει το υλικό της μπαταρίας και το προστατεύει από την πρόωρη φθορά.
Σε αυτό προστίθεται το σύστημα αναγεννητικής πέδησης. Μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική ενέργεια κατά το φρενάρισμα, υποστηρίζοντας έτσι την μπαταρία. Αυτή η διαδικασία, μειώνει περαιτέρω την καταπόνηση της μπαταρίας κατά την καθημερινή χρήση. Σύμφωνα με την Kia, το σύστημα μπορεί να ανακτήσει έως και 25% της ενέργειας που παράγεται κατά το φρενάρισμα. Αυτό συμβάλλει στη συνολική διάρκεια ζωής της μπαταρίας.
Τουλάχιστον το 70% της αρχικής χωρητικότητας της μπαταρίας μετά από 160.000 χλμ.
Η Kia εγγυάται ότι η μπαταρία του EV4, θα διατηρήσει τουλάχιστον το 70% της αρχικής της χωρητικότητας ακόμη και μετά από οκτώ χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα. Αυτή η δήλωση βασίζεται στα αποτελέσματα εντατικών δοκιμών. Ο συνδυασμός τεχνολογίας μπαταρίας, διαχείρισης ενέργειας και στιβαρής κατασκευής, έχει σχεδιαστεί για να διασφαλίζει ότι το αυτοκίνητο θα συνεχίσει να λειτουργεί αξιόπιστα, ακόμη και μετά από πολλά χρόνια χρήσης.
Ο Stephan Hoferer, επικεφαλής ανθεκτικότητας στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Ανάπτυξης του Hyundai Motor Group, εξήγησε ότι οι δοκιμές διεξήχθησαν σκόπιμα υπό πραγματικές, ακραίες συνθήκες. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να διαπιστωθεί, εάν το EV4 θα ανταποκριθεί στις προσδοκίες των πελατών μακροπρόθεσμα. Μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών, εξέφρασε την πεποίθησή του, ότι το μοντέλο είναι εξίσου κατάλληλο για καθημερινή χρήση όσο και για καταστάσεις που υπερβαίνουν τις συνήθεις απαιτήσεις.
Πηγή: Kia
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.