Το ηλεκτρικό Mazda EZ-60 έρχεται Ευρώπη! – Cars Electric

Η συνεργασία της Mazda με την κινεζική Changan αποδεικνύεται εξαιρετικά επιτυχημένη, ειδικά στον ανερχόμενο τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων. Μετά την επιτυχία του ηλεκτρικού sedan EZ-6, οι δύο εταιρείες ετοιμάζονται να κατακτήσουν την αγορά με ένα νέο SUV που ήδη προκαλεί έντονη αίσθηση: το EZ-60 – ή όπως θα ονομάζεται στην Ευρώπη, Mazda CX-6e.
Το EZ-60 έκανε το επίσημο ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σαγκάης στις 23 Απριλίου και μέσα σε μόλις 48 ώρες, συγκέντρωσε πάνω από 10.000 προπαραγγελίες. Μέχρι τις 11 Ιουλίου, ο αριθμός αυτός είχε εκτοξευθεί στις 33.000, παρόλο που το όχημα δεν έχει καν κυκλοφορήσει στις αντιπροσωπείες. Η διάθεσή του στην κινεζική αγορά έχει προγραμματιστεί για τον Σεπτέμβριο, ενώ η ευρωπαϊκή έκδοση αναμένεται λίγο αργότερα.
Το ηλεκτρικό SUV που “χτίστηκε” για να εντυπωσιάζει
Με μήκος 4.850 χιλιοστά, το EZ-60 κατατάσσεται στην κατηγορία των μεσαίων SUV, με στόχο να ανταγωνιστεί κορυφαία premium μοντέλα από Ευρώπη και ΗΠΑ. Θα διατίθεται σε δύο κύριες εκδόσεις: μία με παρατεταμένη αυτονομία (με επέκταση μέσω βενζινοκινητήρα) και μία πλήρως ηλεκτρική. Και οι δύο βασίζονται στην πλατφόρμα EV του Changan Deepal S07. Παρόλο που η Mazda δεν έχει αποκαλύψει ακόμα τις πλήρεις τεχνικές λεπτομέρειες, δίνει έμφαση στην αυξημένη αυτονομία και την αεροδυναμική, στοιχεία που αναμένεται να προσφέρουν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, σε καθημερινή χρήση και μακρινές αποστάσεις.
Mazda: Σχεδίαση που ξεχωρίζει – Τεχνολογία που εμπνέει
Το εξωτερικό του EZ-60 είναι άμεσα αναγνωρίσιμο, χάρη στον μοντέρνο σχεδιασμό που θυμίζει το πρωτότυπο Mazda Arata του 2024. Διαθέτει επιβλητική εμπρόσθια όψη με χωριστούς LED προβολείς, “κλειστή” μάσκα και κομψές γραμμές που συνδυάζουν δυναμισμό και φινέτσα.
Στο εσωτερικό, η καμπίνα αποπνέει πολυτέλεια και τεχνολογική υπεροχή. Ξεχωρίζει η τεράστια κυρτή οθόνη 26,5 ιντσών στο ταμπλό, καθώς και η πρωτοποριακή heads-up display επαυξημένης πραγματικότητας 100 ιντσών. Ψηφιακοί καθρέφτες, ηχοσύστημα με 23 ηχεία και θερμαινόμενα/αεριζόμενα καθίσματα, δημιουργούν μια premium εμπειρία που δύσκολα θα περάσει απαρατήρητη.
Mazda: Made in China – Coming to Europe
Όπως και το EZ-6, έτσι και το EZ-60 κατασκευάζεται από την Changan στο πλαίσιο της συνεργασίας της με τη Mazda. Στην Ευρώπη, τα μοντέλα αυτά θα πωλούνται αντίστοιχα ως Mazda 6e και Mazda CX-6e, διατηρώντας τον σχεδιασμό και τον εξοπλισμό, αλλά με πιθανές ρυθμίσεις, που να συμβαδίζουν με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές.
Η τιμολόγηση του EZ-60 στην Κίνα δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί, όμως το sedan EZ-6 κοστίζει περίπου 22.300–25.400 δολάρια. Αντίθετα, το ευρωπαϊκό Mazda 6e, ξεκινά από 44.900 ευρώ στη Γερμανία – μια διαφορά που οφείλεται σε δύο βασικούς λόγους: τον έντονο ανταγωνισμό τιμών στην Κίνα και τους υψηλούς εισαγωγικούς δασμούς της Ε.Ε. για κινεζικά οχήματα.
Η επόμενη μεγάλη κίνηση της Mazda
Εκτός από τα μοντέλα που αναπτύσσει μαζί με την Changan, η Mazda εργάζεται και πάνω σε ένα νέο, ανεξάρτητο ηλεκτρικό όχημα, το οποίο αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2027. Αυτό το μελλοντικό EV, θα κατασκευάζεται στην Ιαπωνία, χρησιμοποιώντας νέα πλατφόρμα και μπαταρίες της Panasonic. Θα μοιράζεται τη γραμμή παραγωγής με τα υπάρχοντα μοντέλα εσωτερικής καύσης και τα υβριδικά, κάτι που θα βοηθήσει στη μείωση του κόστους παραγωγής και στην ταχύτερη μετάβαση της Mazda προς την ηλεκτροκίνηση.
Τι σημαίνει αυτό για την ευρωπαϊκή αγορά;
Με την είσοδο του CX-6e, η Mazda φιλοδοξεί να επεκτείνει δυναμικά την παρουσία της στον ευρωπαϊκό χώρο των EV, προσφέροντας μια πιο προσιτή αλλά εξαιρετικά εξοπλισμένη εναλλακτική στα γερμανικά και σουηδικά SUV. Το μεγάλο στοίχημα είναι, αν το κοινό της Ευρώπης, θα αγκαλιάσει ένα premium μοντέλο που κατασκευάζεται στην Κίνα – κάτι που, κρίνοντας από την επιτυχία των προκατόχων του, είναι πλέον πολύ πιθανό.
Πηγή: carscoops.com
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.