Το Hongqi EHS5 «εισβάλλει» στην Ευρώπη – Cars Electric
Η κινεζική μάρκα πολυτελείας Hongqi κάνει το μεγάλο της ντεμπούτο στην ευρωπαϊκή αγορά, παρουσιάζοντας το ολοκαίνουργιο EHS5 στην Έκθεση IAA Mobility 2025 στο Μόναχο. Πρόκειται για ένα πλήρως ηλεκτρικό οικογενειακό SUV, που φιλοδοξεί να φέρει φρέσκο αέρα στην κατηγορία D, συνδυάζοντας πολυτέλεια, ασφάλεια, χώρο και μεγάλη αυτονομία. Η Hongqi, γνωστή στην Κίνα για την παραγωγή κρατικών λιμουζινών (ακόμη και ο πρόεδρος της χώρας οδηγεί ένα μοντέλο της), αλλάζει ταχύτητα και ετοιμάζεται για ευρωπαϊκή επέκταση. Με το σύνθημα «Rooted in Europe, for Europe», η φίρμα στοχεύει να λανσάρει 15 νέα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα έως το 2028, διαθέσιμα σε 25 αγορές με τη στήριξη 200 αντιπροσώπων. Το EHS5 είναι ο προπομπός αυτής της στρατηγικής.
Νέο λογότυπο, νέα ταυτότητα
Για την Ευρώπη, η Hongqi εγκαταλείπει το κλασικό σήμα της και παρουσιάζει ένα μοντέρνο λογότυπο που θυμίζει κεφάλι ταύρου, δίνοντας την αίσθηση μιας φρέσκιας startup, αντί για μια παραδοσιακή μάρκα, με ιστορία δεκαετιών. Το design φέρει την υπογραφή του Giles Taylor, πρώην σχεδιαστή της Rolls-Royce, με έμπνευση από το διακοσμητικό ψάρι koi στα φωτιστικά σώματα. Η σχεδιαστική ταυτότητα είναι ξεχωριστή και αναγνωρίσιμη από μακριά, σε αντίθεση με το πιο βαρύ και εντυπωσιακό EHS9.

Εσωτερικό με premium αέρα
Με μήκος 4,78 μ. και μεταξόνιο 2,9 μ., το EHS5 τοποθετείται ανάμεσα στα μεσαία και τα πολυτελή SUV. Χάρη στην αμιγώς ηλεκτρική πλατφόρμα, προσφέρει επίπεδο πάτωμα και άνεση για τρεις ενήλικες στο πίσω κάθισμα – ακόμη και στη μεσαία θέση. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 1.611 λίτρα με τα καθίσματα αναδιπλωμένα, ενώ υπάρχει και δεύτερος χώρος 42 λίτρων. Στην καμπίνα συναντάμε καθίσματα με μασάζ, αερισμό και θέρμανση, τεράστια πανοραμική οροφή 2,16 τ.μ. και ηχοσύστημα Dynaudio με 14 ηχεία. Τα υλικά είναι προσεγμένα, με δερμάτινες επενδύσεις και απουσία σκληρών πλαστικών, δίνοντας αίσθηση πολυτέλειας, που ανταγωνίζεται – ή και ξεπερνά – πολλούς Γερμανούς κατασκευαστές.

Αυτονομία και τεχνολογία φόρτισης
Το Hongqi EHS5 εξοπλίζεται με μπαταρία LFP 85 kWh, προσφέροντας αυτονομία έως 550 χλμ. WLTP με κατανάλωση 16,2 kWh/100 χλμ.. Χάρη στο σύστημα 800 volt, η φόρτιση από 10% έως 80% διαρκεί μόλις 20 λεπτά σε ταχυφορτιστή. Ωστόσο, το μοντέλο λανσάρεται μόνο με κίνηση στους πίσω τροχούς, χωρίς τετρακίνητη έκδοση – τουλάχιστον προς το παρόν. Αν και η Hongqi δεν έχει αποκαλύψει ακόμη επιδόσεις, φαίνεται πως δίνει προτεραιότητα στην άνεση και την ασφάλεια, αντί για τις σπορ επιδόσεις.

Ασφάλεια και ψηφιακή εμπειρία
Το EHS5 έχει κατασκευαστεί με 78% χάλυβα υψηλής αντοχής, ενώ η μπαταρία διαθέτει πιστοποίηση ASIL-D και στεγανότητα IPX8. Στα συστήματα υποβοήθησης βρίσκουμε αυτόματο φρενάρισμα πολλαπλών σεναρίων, 360° κάμερες, ειδοποίηση διασταυρούμενης κυκλοφορίας και πλήθος ακόμη λειτουργιών. Τεχνολογικά, ξεχωρίζει μια AR οθόνη 65 ιντσών, η κεντρική οθόνη 15,6 ιντσών και υποστήριξη για εφαρμογές όπως Spotify και YouTube.

Προκλήσεις και προοπτικές
Αν και το EHS5 έχει όλα τα φόντα να εντυπωσιάσει – πολυτέλεια, τεχνολογία, χώρους και αυτονομία – η Hongqi θα πρέπει να πείσει το ευρωπαϊκό κοινό, να ξεπεράσει τον σκεπτικισμό για μια κινεζική premium μάρκα με το «ιδιαίτερο» όνομα Hongqi «Κόκκινη Σημαία». Επιπλέον, το δίκτυο αντιπροσώπων βρίσκεται ακόμη σε φάση ανάπτυξης, κάτι που ίσως δυσκολέψει την αρχική εμπορική πορεία. Το βέβαιο είναι ότι με το EHS5, η Hongqi μπαίνει δυναμικά στην Ευρώπη, απειλώντας ευθέως τα παραδοσιακά premium SUV. Αν η τιμή τοποθετηθεί έξυπνα, οι Γερμανοί και όχι μόνο, έχουν κάθε λόγο να ανησυχούν.
Πηγή: elektroauto-news.net
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.





