Το MG Cyber X θα μπει στην παραγωγή μέχρι το 2027

Το MG Cyber X, το οποίο παρουσιάστηκε φέτος στην Έκθεση Αυτοκινήτου Σαγκάης, θα μπει στην παραγωγή μέσα στα επόμενα 2 χρόνια, ως ένα τετραγωνισμένο, οικονομικό, αμιγώς ηλεκτρικό οικογενειακό SUV. Οι αποκλειστικές εικόνες του Auto Express μας δείχνουν πώς θα μπορούσε να μοιάζει εμφανισιακά το νέο αυτοκίνητο.
Παρότι δεν μοιάζει καθόλου με ό,τι έχει κατασκευάσει η MG μέχρι σήμερα, ο David Allison, επικεφαλής της εταιρείας στο Ηνωμένο Βασίλειο για τα προϊόντα και τον σχεδιασμό, το βλέπει ως “πνευματικό διάδοχο του {Suzuki} Jimny”, ένα μοντέλο που αποσύρθηκε από τις ευρωπαϊκές αντιπροσωπείες λόγω των ολοένα και αυστηρότερων κανονισμών για τις εκπομπές ρύπων.
Από ό,τι φαίνεται, το Cyber X θα προσφέρεται μόνο ως πεντάθυρο EV, με επιλογές μονού και διπλού κινητήρα.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Ο διάδοχος του Cyber X concept που δεν έχει ακόμη αποκτήσει επίσημη ονομασία, πιθανότατα θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα E3 της μητρικής εταιρείας SAIC, που συναντάμε στο νέο MG4 που κυκλοφορεί για την κινεζική αγορά. Φήμες λένε ότι το MG4 θα αποκτήσει μπαταρίες ημι-στερεάς κατάστασης εντός του 2025, οι οποίες θα προσφέρουν βελτιωμένη αποδοτικότητα σε ψυχρές συνθήκες, ενισχύοντας την αυτονομία κατά τους χειμερινούς μήνες.
Όμως, παρά την πρόσφατη είσοδο της MG στην premium αγορά με το IM5 sedan και το SUV IM6, το Cyber X δεν θα είναι μια high-end εναλλακτική πρόταση για το Land Rover Defender ή τη Mercedes-Benz G-Class. Αντίθετα, το μοντέλο θα τιμολογείται κοντά στo κόστος του Ford Puma Gen-E ή του Jeep Avenger. “Ξέρετε πού τιμολογούμε τα αυτοκίνητά μας”, είπε ο Allison στο Auto Express. Όταν ερωτήθηκε αν αυτό σήμαινε μια τιμή εκκίνησης κάτω από 30.000 λίρες (κάτω από 35.000 ευρώ), είπε: “Εύκολα. Αλλά αυτό είναι για το μέλλον”.
Κοιτώντας πίσω από την τολμηρή εμφάνιση του πρωτότυπου αυτοκινήτου, αναμένουμε ότι το Cyber X δεν θα αλλάξει σημαντικά στην έκδοση παραγωγής. Πιθανότατα θα διατηρήσει το τετραγωνισμένο στυλ, με το σχεδόν εντελώς επίπεδο μπροστινό μέρος και τους διακριτικά φουσκωμένους θόλους τροχών.
Οι κύριες αλλαγές θα αφορούν κατά πάσα πιθανότητα τις λεπτομέρειες του σχεδιασμού του Cyber X. Τα εντυπωσιακά pop-up φωτιστικά σώματα στο πρωτότυπο είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα αντικατασταθούν από πιο συμβατικές μονάδες. Τα φώτα ημέρας θα παραμένουν διαχωρισμένα ξεχωριστά από τα κύρια φώτα, με τα τελευταία να βρίσκονται στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα.
Το φωτιζόμενο λογότυπο της MG που είδαμε στο πρωτότυπο είναι απίθανο να φτάσει στην παραγωγή, τουλάχιστον στις βασικές εκδόσεις, σε μια προσπάθεια να περιοριστεί το κόστος. Ως εκ τούτου, τα έξτρα, όπως η πανοραμική οροφή του concept, είτε θα προορίζονται για τα μοντέλα κορυφαίων προδιαγραφών, είτε δε θα παρουσιαστούν καν.
Το πίσω μέρος θα έχει λιγότερες αλλαγές. Το σχεδόν κάθετο πορτμπαγκάζ θυμίζει σχεδιαστικά την Mercedes-Benz EQB, ενώ τα φωτιστικά σώματα καλύπτουν ολόκληρο το πλάτος του μοντέλου.
Η καμπίνα θα αντλεί επιρροές πιθανότατα από το MG4 που είναι διαθέσιμο στην κινεζική αγορά, κάτι που σημαίνει πως περιμένουμε μια πιο μινιμαλιστική σχεδίαση από αυτή που συναντάμε στην ευρωπαϊκή έκδοση. Είναι πιθανό να διαθέτει μια μεγάλη κεντρική οθόνη, η οποία πλαισιώνεται από έναν μικρότερο, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων, με ελάχιστα μπουτόν, όπως συμβαίνει με πολλά ηλεκτρικά μοντέλα που σχεδιάζονται στην Κίνα.
Οι λεπτομέρειες σχετικά με την τεχνολογία της μπαταρίας και του κινητήρα παραμένουν άγνωστες για την ώρα, όμως γνωρίζουμε ότι το MG4 διατίθεται με μια επιλογή μπαταριών LFP 42,8 kWh και 53,9 kWh, καθώς και με τη νέα μπαταρία ημι-στερεάς κατάστασης, με χωρητικότητα 70 kWh, που θα ενταχθεί σύντομα στη γκάμα. Το εν λόγω αυτοκίνητο έχει μήκος 4,395 μέτρα και πλάτος 1,842 μέτρα, με μεταξόνιο 2,57 μέτρα.
Αν υποθέσουμε ότι το Cyber X θα τοποθετηθεί ακριβώς πάνω από το MG4, ένα ελαφρώς μεγαλύτερο μεταξόνιο θα μπορούσε, ενδεχομένως, να επιτρέψει την εγκατάσταση μιας μεγαλύτερης μπαταρίας – αντισταθμίζοντας τυχόν μείωση της αυτονομίας λόγω του πιο τετραγωνισμένου σχήματος SUV.
Η MG ισχυρίζεται ότι η μεγαλύτερη μπαταρία 70 kWh μπορεί να προσφέρει έως και 537 χιλιόμετρα στο MG4, κατά CLTC. Παρόλα αυτά, μια αυτονομία σχεδόν 480 χιλιομέτρων θα πρέπει να είναι εφικτή, ακόμη και αν συνυπολογίσουμε το πιο ογκώδες αμάξωμα του Cyber X.
Η νέα μπαταρία δε θα προσφέρει μόνο μεγαλύτερη αυτονομία και ταχύτερη φόρτιση, αλλά και περισσότερη ασφάλεια, με την SAIC να ισχυρίζεται ότι οι κυψέλες έχουν περάσει μια σειρά δοκιμών διάτρησης με βελόνα, σε τρεις κατευθύνσεις, χωρίς να παράγουν καπνό. Οι αναφορές υποδηλώνουν ότι η χημεία της νέας μπαταρίας ημι-στερεάς κατάστασης μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την αυτονομία σε ψυχρές συνθήκες, καθώς στους -7 βαθμούς Κελσίου, η χρήση της λειτουργίας προθέρμανσης του αυτοκινήτου μπορεί να διατηρήσει έως και το 75% της ωφέλιμης αυτονομίας του οχήματος.
Παρά την off-road εμφάνιση, οι περισσότερες εκδόσεις θα διαθέτουν πιθανότατα έναν μονό κινητήρα, στον μπροστινό άξονα. Υπάρχει όμως πιθανότητα οι εκδόσεις υψηλότερων προδιαγραφών να αποκτήσουν κίνηση και στους πίσω τροχούς για επιπλέον πρόσφυση εκτός δρόμου και καλύτερες επιδόσεις.
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ AUTO EXPRESS
Απόδοση: Νίκος Ναούμ
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.