Ψηφιακό πελατολόγιο στα συνεργεία: Αναβολή 6 μηνών ζητά το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθηνών

Google News icon


Αναβολή 6 μηνών, προκειμένου να υπάρξει η σωστή εκπαίδευση και υποδομή ζητούν οι ιδιοκτήτες των συνεργείων αυτοκινήτων για να προσαρμοστούν στο ψηφιακό πελατολόγιο.

Ήδη, το ψηφιακό πελατολόγιο βρίσκεται από την Δευτέρα, 14 Απριλίου 2025 σε πιλοτική εφαρμογή στον κλάδο των αυτοκινήτων, σε επιχειρήσεις όπως:

  • τα συνεργεία,
  • οι εταιρείες ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων,
  • τα πάρκινγκ,
  • τα πλυντήρια οχημάτων και
  • τα βουλκανιζατέρ.

Στα πλαίσια της εφαρμογής του ψηφιακού πελατολογίου, ο ιδιοκτήτης επιχείρησης στον χώρο του αυτοκινήτου, θα καλείται να καταβάλλει πρόστιμο 100 € ανά παράβαση μη καταγραφής πινακίδων, αρχής γενομένης από 1η Ιουλίου.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

 

O πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Κώστας Δαμίγος, μίλησε στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8, για τις αντιδράσεις των συνεργείων αυτοκινήτων στο ψηφιακό πελατολόγιο της ΑΑΔΕ.

Τόνισε ότι πολλοί εργαζόμενοι σε συνοικιακά συνεργεία είναι ψηφιακά αναλφάβητοι και χρειάζονται χρόνο να εκπαιδευτούν.

«Δεν λέμε να μην γίνει το ψηφιακό πελατολόγιο. Αλλά πρέπει να πάρει μία αναβολή, μία αναστολή της λειτουργίας και να αρχίσουμε, σε σωστούς χρόνους, με την κατάλληλη εκπαίδευση, με την κατάλληλη υποδομή ώστε να προσαρμοστούν όλοι» {…} «Πρέπει να γίνει, αλλά πρέπει να γίνει σωστά, να έχουμε μια θεσμική συμμετοχή».

Ο κ. Δαμίγος πρόσθεσε: «Αυτοί οι άνθρωποι, φανταστείτε τώρα να είναι μουτζουρωμένα τα χέρια του, να σταματήσετε απ’ έξω με το αμάξι σας να δείτε ότι κάτι χτυπάει. Να χρειαστεί αυτός ο άνθρωπος να πλύνει τα χέρια του, να ανοίξει το λάπτοπ, να μπει στην εφαρμογή. ‘Αρα τι χρειάζεται; Χρειάζεται έναν υπάλληλο. ‘Αρα αυτό το κόστος πού θα μετακυλιστεί; Στον καταναλωτή. Είναι μια αντικειμενική δυσκολία, η οποία είμαστε εδώ να κάτσουμε να την σχεδιάσουμε και να λυθεί».

«Θέλουμε τον εκσυγχρονισμό, την ψηφιοποίηση αλλά όλο αυτό πρέπει να γίνει σωστά. Θέλουμε μία τεχνική υποστήριξη, μία εκπαίδευση των συναδέλφων. Εγώ θεωρώ, ότι πρέπει να δοθεί ένα χρονικό περιθώριο προσαρμογής 6 μηνών. Αλλά τι πρέπει να γίνει; Πρέπει να κάτσουν και οι θεσμικοί φορείς, οι εκπρόσωποι του κλάδου στα επιμελητήρια που δεν είναι συνδικαλιστικό όργανο, έχουν συμβουλευτικό χαρακτήρα ως προς την πολιτεία και να σχεδιάσουμε, μαζί, την ψηφιοποίηση».

Ερωτηθείς γιατί δεν έχουν συζητηθεί νωρίτερα αυτά, εφόσον σε λίγες ημέρες, την 1η Ιουλίου θα τεθεί σε ισχύ η υποχρεωτική εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου της ΑΑΔΕ, ο κ. Δαμίγος τόνισε πως ναι μεν είναι γνωστό εδώ και καιρό ότι θα εφαρμοστεί το ψηφιακό πελατολόγιο αλλά «είναι και καιρός που ο κλάδος, η ομοσπονδία των συνεργείων και τα σωματεία που φωνάζουν, ελάτε να συζητήσουμε, να βρούμε έναν τρόπο εφαρμογής».

«Δεν είναι κανένας μας αρνητικός σε αυτό, αλλά πρέπει να γίνει σωστά. Ήδη, η μικρή και πολύ μικρή επιχείρηση τον τελευταίο καιρό έχει τρεις, ας πούμε, ψηφιακές μεταβολές ριζικές. Βγάλαμε την ψηφιακή κάρτα εργασίας, το ψηφιακό τιμολόγιο, το ψηφιακό δελτίο αποστολής και τώρα αυτό. Ξαφνικά γίνεται ένα πολύ δύσκολο κομμάτι διαχείρισης».

«Ήμουν σε ένα συνεργείο, χθες συγκεκριμένα, ο οποίος είναι 40 ετών και εξοικειωμένος με την τεχνολογία. Έχει μία εφαρμογή ελέγχου του συνεργείου του τι μπαίνει, τι βγαίνει, ανταλλακτικά και μου λέει, πρόεδρε, γιατί να μην διασυνδεθεί με μία εφαρμογή να υπάρχει γέφυρα; Εγώ πρέπει να μπω στην δικιά μου εφαρμογή γιατί παρακολουθώ την επιχείρησή μου, πρέπει να μπω στο Mydata για να κόψω την απόδειξη, πρέπει να μπω και εκεί» περιέγραψε.

Ο κ. Δαμίγος τόνισε ότι «εμείς στο επιμελητήριο αλλά και ο κλάδος, σαφέστατα είμαστε υπέρ της πάταξης της φοροδιαφυγής. (…) Η μεγάλη φοροδιαφυγή, είναι στα μαύρα συνεργεία, σε αυτούς που δουλεύουν στις πυλωτές και σε κάποια πάρκινγκ. Η φοροδιαφυγή των συνεργείων δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό στα ήδη νόμιμα συνεργεία που πιστέψτε με, όλοι οι άνθρωποι θέλουν να δουλεύουν νόμιμα χωρίς το άγχος του ελέγχου κτλ».

Ερωτηθείς τι απαντά σε αυτά το αρμόδιο υπουργείο, ανέφερε ότι «εμάς δεν μας έχουν πει τίποτα. Ήδη ο κλάδος από ό,τι μαθαίνω και εγώ, την Παρασκευή έχει συγκέντρωση και σκοπεύουν να προχωρήσουν σε απεργιακές κινητοποιήσεις και είμαστε σε μία εποχή η οποία τώρα ξεκινάει με διακοπές και όλοι μας θέλουμε να κάνουμε ένα σέρβις, ένα τσεκ στο αυτοκίνητό μας πριν φύγουμε για τις διακοπές μας. Θεωρούμε ότι πρέπει να βρούμε μία λύση και εμείς ως επιμελητήριο αυτό λέμε. Να βρούμε μία λύση σωστή, να κάτσουμε στο τραπέζι να βρεθεί λύση ώστε να πάμε λίγο παρακάτω».

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων