5 ηλεκτρικά B-SUV που δοκιμάσαμε πρόσφατα – motorone.gr

DS3 E TENSE test press 22


Η δημοφιλέστερη κατηγορία αυτοκινήτου στην ελληνική αγορά τα τελευταία χρόνια είναι μακράν αυτή των B-SUV.  Aυτό επιβεβαιώνουν και τα επικαιροποιημένα στοιχεία του ΣΕΑΑ, καθώς μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2025 σχεδόν το 36% του συνόλου των καινούργιων αυτοκινήτων που ταξινομούνται στους δρόμους ανήκουν στα B-SUV.

Από το σύνολο των B-SUV, πάνω από το 20% είναι αμιγώς ηλεκτρικά, δείχνοντας ότι σταδιακά η ηλεκτροκίνηση καταφέρνει να κερδίσει την εμπιστοσύνη του ελληνικού κοινού, ως μια αξιόπιστη λύση μετακίνησης.

Αν ψάχνετε, επομένως, για αμιγώς ηλεκτρικό B-SUV, θα βρείτε παρακάτω 5 συνολικά μοντέλα από τα δεκάδες που πέρασαν από τα… “χέρια μας” το τελευταίο διάστημα, καθώς και links με περισσότερες πληροφορίες.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

DS 3 E-TENSE

Το DS 3 E-TENSE είναι το πρώτο μοντέλο του oμίλου Stellantis που υιοθέτησε το νέο ηλεκτρικό μοτέρ, ισχύος 156 ίππων και 260 Nm ροπής. Η αύξηση κατά 20 ίππους σε σχέση με το προηγούμενο σύνολο φαίνεται άμεσα στην οδήγηση, προσφέροντας μεγαλύτερη ζωντάνια χωρίς να θυσιάζει την ομαλότητα.

Η μπαταρία των 54 kWh (50,8 ωφέλιμη) είναι υγρόψυκτη και διαθέτει αντλία θερμότητας, γεγονός που βελτιώνει την απόδοση σε χαμηλές θερμοκρασίες. Η επίσημη αυτονομία αγγίζει τα 404 χλμ. στον κύκλο WLTP, μία τιμή που στην πράξη μπορεί να προσεγγιστεί στην πόλη με σωστή χρήση.

DS3 E TENSE test press 15

Στην πράξη, το DS 3 E-TENSE επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα σε 9 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 150 χλμ./ώρα. Δεν είναι νούμερα που εντυπωσιάζουν με σπορ διάθεση, αλλά αρκούν για να κινείσαι σβέλτα και με άνεση σε κάθε περίσταση.

FIAT 600e

Fiat 600e test 2025 (2)

Το σύστημα κίνησης του 600e απαρτίζεται από έναν ηλεκτρικό κινητήρα ισχύος 156 ίππων και μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh, η οποία υπόσχεται αυτονομία 400 χλμ. σε μικτές συνθήκες και πάνω από 600 χλμ. σε αστικό περιβάλλον. Μπορεί να φορτίζει με ισχύ έως 100 kW (DC) και να φτάσει από το 00% στο 80% σε 27’. Για τη φόρτιση 0-100% με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) χρειάζονται 5 ώρες και 45 λεπτά σε wallbox 11 kW.

Οι επιδόσεις είναι πολύ καλές, με την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 9” και τη μέγιστη ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα υπέρ αρκετά 150 χλμ./ώρα. Για να κινηθείς πραγματικά γρήγορα θα πρέπει να επιλέξεις το πρόγραμμα οδήγησης Sport για πιο άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού. Το Eco είναι προφανώς η καλύτερη επιλογή για να διευρύνεις την αυτονομία, πετυχαίνοντας – αρκετά εύκολα μάλιστα – τη χαμηλή μέση κατανάλωση των 15,2 kWh/100 χλμ. που ανακοινώνει επίσημα η FIAT.

Fiat 600e test 2025 (12)

Οδηγικά, το 600e είναι αποτελεσματικό και ευχάριστο. Πατάει με αυτοπεποίθηση πάνω στην καλοκουρδισμένη ανάρτηση (γόνατα MacPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξoνας με ράβδο Panhard πίσω), απορροφά αποτελεσματικά λακκούβες και ανωμαλίες και ακολουθεί με σιγουριά την πορεία που χαράσσεις με το σωστό σε αίσθηση τιμόνι.

Ford Puma Gen-E

Ford Puma Gen E TEST 2025 (24)

Η γκάμα του ηλεκτρικού Puma αποτελείται από ένα σύστημα κίνησης και δύο επίπεδα εξοπλισμού: Style και Premium. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 168 ίππους και 290 Nm, ενώ η μπαταρία των 54 kWh έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 43 kWh. Τιμές που υπερεπαρκούν για χρήση στην πόλη χωρίς όμως να περιορίζουν το ηλεκτρικό Puma σε αποκλειστικά αστικό ρόλο.

Και αυτό επειδή το σύστημα κίνησης διακρίνεται τόσο σε επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8’’, τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα), όσο κυρίως σε κατανάλωση ενέργειας. Η εξαιρετικά χαμηλή μέση τιμή των 13,1 kWh/100 χλμ. (13,7 στην έκδοση Premium) αντιστοιχεί σε θεωρητική αυτονομία 376 χλμ. κατά μέσο όρο (Premium: 364 χλμ.).

Ford Puma Gen E TEST 2025 (13)

Το Puma Gen-E είναι ζωηρό σε κάθε σανίδωμα του γκαζιού, ξεκινώντας δυνατά και προσπερνώντας ταχύτατα. Έχει μάλιστα στη διάθεσή σου 4 επιλέξιμα προφίλ οδήγησης για να προσαρμόσεις τη συμπεριφορά του B-SUV στο στυλ που θέλεις. Σε κάθε περίπτωση το στιβαρό πλαίσιο, το χαμηλό κέντρο βάρους και η σωστά μελετημένη ρύθμιση της ανάρτησης συντελούν στην εξαιρετική οδική συμπεριφορά που προσφέρει το ηλεκτρικό Puma – όπως θα περίμενες άλλωστε από ένα αυτοκίνητο με σήμα το μπλε οβάλ.

Peugeot E-2008

Peugeot E 2008 (98)

Από την πρώτη στιγμή που οδηγείς το E-2008 αντιλαμβάνεσαι ότι οι ρυθμίσεις του αυτοκινήτου είναι εστιασμένες στην άνεση.

Με τη μέση κατανάλωση 15 kWh /100 χλμ. που σημειώσαμε σε ανοιχτούς επαρχιακούς δρόμους με εκτεταμένη χρήση κλιματισμού, διαπιστώσαμε ότι η υποσχόμενη αυτονομία 400 χλμ. ανταποκρίνεται με αρκετή ακρίβεια στην πραγματικότητα. Η διευρυμένη αυτονομία της σχετικά μικρής -λόγω του συνολικού μεγέθους του αυτοκινήτου- μπαταρίας 54 kWh σου επιτρέπει να εμπιστεύεσαι περισσότερο την πρόβλεψη εμβέλειας από προηγούμενες εκδόσεις του E-2008.

Peugeot E 2008 (85)

Αυτό γίνεται μέσω έξυπνης διαχείρισης της ισχύος, καθώς η μέγιστη ροπή δεν είναι διαθέσιμη στο πρόγραμμα οδήγησης Eco, το οποίο περιορίζει και τις δυνατότητες του κλιματισμού. Στην επιλογή Normal, η διαδρομή του δεξιού πεντάλ «ανοίγει» την ισχύ του κινητήρα πιο γρήγορα και επεκτείνεται σε ολόκληρο το φάσμα της ροπής των 260 Nm, η οποία είναι πολύ πιο άμεσα διαθέσιμη και «ξεδιπλώνει» τις πραγματικές δυνατότητες του κινητήριου συνόλου 156 ίππων, χωρίς να το «φιμώνει».

smart #1 Pro+

smart #1 test drive 2025 (8)

Το #1 είναι διαθέσιμο με μια ευρεία γκάμα εκδόσεων μπαταρίας, απόδοσης και αυτονομίας. Με ένα γρήγορο πέρασμα από τον τιμοκατάλογο ανακαλύπτεις πως υπάρχουν επιλογές με έναν ή δυο ηλεκτροκινητήρες, κίνηση πίσω (2WD) ή τετρακίνηση (4WD), μπαταρία 49 kWh ή 66 kWh, ισχύ από 272 μέχρι 430 ίππους και αυτονομία έως 440 χλμ..

Το smart #1 στην έκδοση Pro+ την κίνηση αναλαμβάνει ένα μοτέρ που στέλνει 272 ίππους και 343 Nm στους πίσω τροχούς και αντλεί ενέργεια από τη μεγάλη μπαταρία των 66 kWh για να δώσει αυτονομία 420 χλμ. κατά μέσο όρο και εξαιρετικές επιδόσεις: 0-100 χλμ./ώρα σε 6,7’’ και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.

smart #1 test drive 2025 (29)

Γενικά, το smart #1 είναι αθόρυβο, εύκολο στην οδήγηση, ευέλικτο στην πόλη και διακρίνεται για την άνεση και την ποιότητα κύλισης που προσφέρει σε κάθε είδους διαδρομή.


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων