Audi: Τι σημαίνουν οι τέσσερις κύκλοι στο σήμα της
Το σήμα της Audi είναι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα λογότυπα στην αυτοκινητοβιομηχανία. Οι τέσσερις κύκλοι εμφανίστηκαν για πρώτη φορά το 1932, όμως η ιστορία τους ξεκινά αρκετά πιο πίσω.
Πριν καν υπάρξει η Audi, υπήρχε η August Horch & Cie – η εταιρεία που ίδρυσε το 1899 ο August Horch για να παράγει αυτοκίνητα.
Δέκα χρόνια αργότερα, το 1909, ο Horch ίδρυσε μια νέα εταιρεία με το όνομα “Audi” – τη λατινική μετάφραση της λέξης “Horch” (“άκου”). Το πρώτο Audi παρουσιάστηκε το 1910 και σύντομα καθιερώθηκε, κατακτώντας τρεις συνεχόμενες νίκες στο Διεθνές Αυστριακό Alpine Rally (1912–1914).
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Την ίδια περίοδο, στη Σαξονία και τη Σουηβία, αναπτύσσονταν τρεις ακόμη βιομηχανίες που θα καθόριζαν το DNA της Audi. Η Wanderer, ιδρυθείσα το 1885, ξεκίνησε από την κατασκευή ποδηλάτων και αργότερα πέρασε σε μοτοσικλέτες και αυτοκίνητα. Το “Puppchen” του 1913 αποτέλεσε το πρώτο της επιτυχημένο μοντέλο.
Η DKW, που ιδρύθηκε το 1902, εξελίχθηκε υπό τον Rasmussen σε κορυφαίο κατασκευαστή δίχρονων κινητήρων και μοτοσικλετών, παρουσιάζοντας το πρώτο της αυτοκίνητο το 1928. Η Horch παρέμεινε συνώνυμη με την πολυτέλεια και τη μηχανολογική τελειότητα, εκείνη την εποχή
H πορεία της Audi ήταν ικανοποιητική και στην δεκαετία του 1920, παρουσιάζοντας μάλιστα το 1923 το πρώτο εξακύλινδρο μοντέλο με υδραυλικά φρένα σε όλους τους τροχούς. Το 1927 λάνσαρε το επιβλητικό οκτακύλινδρο “Imperator”. Η παγκόσμια ύφεση, ωστόσο, έφερε δυσκολίες και το 1928 η εταιρεία εξαγοράστηκε από τον Δανό βιομήχανο Jörgen Skafte Rasmussen, ιδιοκτήτη της DKW.
Στις 29 Ιουνίου 1932, οι Audi, DKW, Horch και Wanderer ενώθηκαν για να δημιουργήσουν την Auto Union AG με έδρα το Chemnitz. Για να “σφραγιστεί” οπτικά η νέα συνεργασία, δημιουργήθηκε ένα καινούργιο λογότυπο, με τέσσερις κύκλους, κάθε ένας εκ των οποίων αντιστοιχούσε και σε μία εταιρεία. Κάθε μάρκα διατήρησε τη δική της ταυτότητα: η DKW εξειδικεύτηκε στα μικρά αυτοκίνητα και τις μοτοσικλέτες, η Wanderer στα μεσαία, η Audi στα ανώτερα μεσαίας κατηγορίας και η Horch στα πολυτελή.
Η Auto Union έγινε σύντομα ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής της Γερμανίας και συνδέθηκε με τις θρυλικές Silver Arrows, τα αγωνιστικά που κυριάρχησαν στους αγώνες Grand Prix της δεκαετίας του ’30.

Η επανεκκίνηση της μάρκας μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο υπήρξε ιδιαίτερα δύσκολη: η Γερμανία ήταν διαλυμένη από τον πόλεμο, ενώ το εργοστάσιο της Auto Union AG είχε περάσει στην κατοχή της Σοβιετικής Ένωσης.
Μέσα σε αυτή τη συγκυρία, πρώην εργαζόμενοι της Auto Union μετακινήθηκαν προς τα δυτικά και ίδρυσαν στο Ίνγκολσταντ μια αποθήκη ανταλλακτικών – τον προπομπό της νέας Auto Union GmbH, που ιδρύθηκε το 1949.
Η νεοσύστατη εταιρεία ξεκίνησε την παραγωγή οχημάτων, κυρίως μοτοσυκλετών και Van με την επωνυμία DKW, τα οποία γνώρισαν εμπορική επιτυχία κατά την περίοδο της ανασυγκρότησης και της οικονομικής ανάκαμψης της Γερμανίας. Μέσα από τη συνεργασία με τη Daimler-Benz και με την καθοριστική υποστήριξη της Volkswagen, η Auto Union κατάφερε να ανακάμψει και να χαράξει μια νέα πορεία.
Το πρώτο μεταπολεμικό Audi (δεξιά) και ο προκάτοχός του, το DKW F 102.
Το «νέο Audi» κυκλοφόρησε το 1965 – 25 χρόνια μετά το τελευταίο Audi 920 που κατασκευάστηκε στο Τσβίκαου το 1940 και 55 χρόνια μετά το πρώτο Audi στην ιστορία, το Type A 10/22 PS. Η θετική πορεία του στις αγορές ώθησε την NSU σε συγχώνευση με την Αudi, δημιουργώντας την Audi NSU Auto Union AG.
Το 1977 παρήχθη το τελευταίο αυτοκίνητο NSU και από τότε η παραγωγή επικεντρώθηκε αποκλειστικά στην Audi. Το 1985, η εταιρεία απλοποίησε την επωνυμία της σε AUDI AG και μετέφερε τα κεντρικά της γραφεία στο Ingolstadt.
Η δεκαετία του 1980 ανέδειξε την Audi ως σημείο αναφοράς στην τεχνολογία αυτοκινήτου: τετρακίνηση quattro, αποδοτικοί κινητήρες TDI, γαλβανισμένα αμαξώματα, υβριδική τεχνολογία Audi duo και η ελαφριά κατασκευή Audi Space Frame αποτέλεσαν τα θεμέλια της σύγχρονης φιλοσοφίας “Vorsprung durch Technik”.
Σήμερα, σχεδόν 100 χρόνια μετά από την ένωση των τεσσάρων εταιρειών, το λογότυπο με τους τέσσερις κύκλους παραμένει σημείο αναφοράς, ενώνοντας το παρελθόν της Audi με το σήμερα.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.


