F1: Στο προσκήνιο ξανά οι εύκαμπτες εμπρός αεροτομές

Δοκιμάζουμε το υβριδικό Audi A5 2.0 TDI quattro με τους 204 ίππους


Είχαμε αναφέρει έπειτα από το Grand Prix Σιγκαπούρης ότι δεν θα πρέπει να θεωρηθεί τυχαίο πως τα μονοθέσια των δύο ομάδων που είχαν φέρει αναβαθμίσεις στην εμπρός αεροτομή τους (Mercedes και Red Bull) τερμάτισαν στις δύο πρώτες θέσεις του αγώνα. Αυτό επανέφερε στο προσκήνιο και το θέμα της ευκαμψίας των εμπρός αεροτομών των μονοθεσίων της Formula 1.

Η αρχική υπόθεση για τη φετνική χρονιά ήταν ότι όλες οι ομάδες του grid θα είχαν εγκαταλείψει την εξέλιξη του φετινού μονοθεσίου τους έως αυτό το προχωρημένο στάδιο της σεζόν, για να επικεντρωθούν στις μεγάλες αλλαγές τεχνικών κανονισμών του 2026. Ωστόσο, η Red Bull συνέχισε να παρουσιάζει εξελίξεις στα GP Ιταλίας και Σιγκαπούρης, ανεβάζοντας σημαντικά την απόδοσή της. Παράλληλα, εφοπλισμένη με μία καινούργια εμπρός αεροτομή, η Mercedes έκανε την έκπληξη και επικράτησε στο GP Σιγκαπούρης.

Παρά τα πιο αυστηρά τεστ ακαμψίας που έθεσε σε εφαρμογή η FIA από το GP Ισπανίας, οι ομάδες αυτές δεν σταμάτησαν να μελετούν τρόπους με τους οποίους μπορούν να κάνουν τα φύλλα ανθρακονημάτων από τα οποία αποτελούνται τα πτερύγια των αεροτομών να υποχωρούν ελεγχόμενα υπό υψηλό αεροδυναμικό φορτίο. Κάποιοι αποδίδουν την ανάκαμψη των Mercedes και Red Bull ακριβώς σε αυτού του είδους τις αναβαθμίσεις.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

2025 Singapore Grand Prix , Sunday,

Η Mercedes ανέφερε ότι η αναβάθμιση της εμπρός αεροτομής (η οποία έφερε ελάχιστες οπτικές διαφορές), ήταν για να βελτιώσει την ισορροπία του μονοθεσίου, κάτι που είναι γνωστό ότι επιτυγχάνεται με την ευκαμψία των πτερυγίων. Έτσι καταπολεμάται η υπερστροφή στις γρήγορες στροφές και η υποστροφή στις αργές, μία συμπεριφορά σχεδόν εντυπωμένη στο DNA των σύγχρονων μονοθεσίων με ground effect.

Από την πλευρά της, η McLaren αποφάσισε να μην επενδύσει στην εξέλιξη της εμπρός αεροτομής έπειτα από αυτήν που παρουσίασε για τα πιο αυστηρά τεστ ακαμψίας. Το ίδιο συνέβη και με τη Ferrari, η οποία επικεντρώθηκε στην αναβάθμιση της πίσω ανάρτησης, με την οποία αντιμετωπίζει πρόβλημα έλλειψης ακαμψίας, αφαιρώντας πόρους από το αεροδυναμικό τμήμα.

The Mercedes new front wing introduced in Singapore in actionpic.twitter.com/BnFYs5CFKV

— Holiness (@F1BigData) October 13, 2025


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων