F1: Η Mercedes αφαιρεί ξανά τη νέα πίσω ανάρτηση της W16 – motorone.gr

H Mercedes ξεκίνησε τη φετινή σεζόν με σταθερή απόδοση στους πρώτους έξι αγώνες της φετινής σεζόν της Formula 1. Ωστόσο, έπειτα από τη νίκη του George Russell στο Grand Prix Καναδά, η γερμανική ομάδα έχει παρατηρήσει πτώση στην απόδοσή της.
Στην Imola (7ο αγώνα της σεζόν), η Mercedes είχε παρουσιάσει μία καινούργια πίσω ανάρτηση. Ωστόσο, σε εκείνον τον αγώνα, επέστρεψαν δριμύτερα τα προβλήματα υπερθέρμανσης των ελαστικών. Έτσι, η Mercedes αφαίρεσε την πίσω ανάρτηση από το μονοθέσιο για τα GP Μονακό και Ισπανίας.
Ωστόσο, η γερμανική ομάδα επανέφερε την πίσω ανάρτηση στο GP Καναδά, όπου ο Russell κατέκτησε τη νίκη. Η Mercedes συνέχισε να χρησιμοποιεί την πίσω ανάρτηση στους επόμενους αγώνες, όπου παρατήρησε μία πτώση απόδοσης.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Στο Μόντρεαλ είναι πιο εύκολο να καλυφθούν αδυναμίες όταν μία ομάδα αντιμετωπίζει προβλήματα με τη μεταβολή ισορροπίας του μονοθεσίου, καθώς όλες οι στροφές είναι παρόμοιας ταχύτητας. Ωστόσο, στους επόμενους αγώνες, το πίσω μέρος της W16 έγινε πολύ ασταθές στις γρήγορες στροφές, γεγονός που έπληξε περισσότερο την αυτοπεποίθηση του Andrea Kimi Antonelli πίσω από το τιμόνι.
Ο Ιταλός έχει σημειώσει βαθμούς μόνο με το βάθρο του στο Μόντρεαλ στους τελευταίους 7 αγώνες. Συνεπώς, η Mercedes αποφάσισε να αφαιρέσει τη νέα πίσω ανάρτηση από το μονοθέσιό της για τις ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής του GP Ουγγαρίας, για να διαπιστώσει αν η πτώση απόδοσης οφείλεται στην πίσω ανάρτηση.
O σχεδιασμός της νέας ανάρτησης αποτρέπει το πίσω μέρος να ανασηκώνεται στο φρενάρισμα. Αντίστοιχες μετατροπές έχουν κάνει οι McLaren, Red Bull, και πιο πρόσφατα η Ferrari. Όπως εξηγεί ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes, James Allison, «σε αυτή τη γενιά μονοθεσίων, θέλεις τον πίσω άξονας σε χαμηλή απόσταση από το έδαφος, διότι η απώλεια της αεροδυναμικής πίεσης είναι πολύ μεγάλη αν ξεφύγει από αυτό το πλαίσιο».
«Ωστόσο, το να βρίσκεται (το δάπεδο) πολύ κοντά στην άσφαλτο είναι εξίσου κακό με το να είναι πολύ μακριά. Όταν ο οδηγός πατάει το φρένο, το μονοθέσιο συνήθως ανυψώνεται στο πίσω μέρος. Θέλεις να το αποφύγεις αυτό όσο το δυνατόν περισσότερο».
O Andrew Shovlin, επικεφαλής μηχανολογίας πίστας της Mercedes, αποσαφηνίζει περαιτέρω: «Όσοι σχεδίασαν εξαρχής αυτό το είδος ανάρτησης έχουν πιο εύκολο έργο. Εμείς την τοποθετήσαμε στην πορεία και έπρεπε να συμβιβαστούμε με αυτό που είχαμε. Το περίβλημα του κιβωτίου ταχυτήτων είναι το ίδιο με αυτό του 2024».
«Σε ένα τέτοιο περίβλημα δεν υπάρχουν απεριόριστα σημεία στα οποία μπορείς να βάλεις τους συνδέσμους της ανάρτησης. Εάν εξελίξεις αυτόν τον τύπο ανάρτησης από το μηδέν, θα χρειαστεί να κάνεις λιγότερες συμβιβαστικές επιλογές», καθώς πέραν από τα δομικά θέματα, οι αεροδυναμιστές θέλουν τα ψαλίδια σε συγκεκριμένες θέσεις για μέγιστη απόδοση.
Συνεπώς, για τις ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής του GP Ουγγαρίας, η Mercedes θα τοποθετήσει στα μονοθέσιά της την παλιά πίσω ανάρτηση. Σύμφωνα με τον Shovlin, «μετά το FP2, θα έχουμε ήδη μια αρκετά καλή εικόνα για το αν οι θεωρίες μας είναι σωστές».
O Andrea Kimi Antonelli δήλωσε από την πλευρά του: «Λοιπόν, νομίζω ότι αυτό το Σαββατοκύριακο θα επιστρέψουμε στην παλιά ανάρτηση και ελπίζω ότι αυτό θα μας φέρει πίσω την αίσθηση. Από τότε που αλλάξαμε ανάρτηση, εκτός από τον Καναδά, δυσκολεύομαι να οδηγήσω το μονοθέσιο και να αποκτήσω αυτοπεποίθηση».
«Πιθανώς και από την πλευρά μου δεν προσαρμόστηκα με τον καλύτερο τρόπο, επειδή προσπαθούσα πάντα να διατηρήσω το στυλ μου και να οδηγήσω με τον τρόπο που ήθελα, αλλά δεν λειτούργησε πραγματικά».
«Ο George, από την άλλη πλευρά, προσαρμόστηκε καλύτερα. Έχει διαφορετικό στυλ οδήγησης και είναι επίσης σε θέση να προσαρμοστεί καλύτερα. Αυτό είναι που με έχει βλάψει στην ευρωπαϊκή σεζόν. Ελπίζω ότι η επιστροφή στην παλιά ανάρτηση θα μου φέρει πίσω την αίσθηση που είχα πριν από την έναρξη της ευρωπαϊκής σεζόν».
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.