F1: Κρίσιμη καμπή στη μάχη για τον τίτλο το GP Ολλανδίας

F1: Εθελοτυφλώντας, η Red Bull πλήττει τον εαυτό της


Φαμπρίτσιο Λαζάκις

Αν πριν από το Grand Prix Ολλανδίας, ο Oscar Piastri είχε ένα μικρό προβάδισμα όσον αφορά τις ελπίδες για τον φετινό τίτλο, έπειτα από την εγκατάλειψη του Lando Norris στο Zandvoort, ο Αυστραλός είναι πλέον το ξεκάθαρο φαβορί. Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι δεδομένο ότι θα στεφθεί Πρωταθλητής φέτος στη Formula 1, καθώς η βαθμολογική διαφορά 34 βαθμών είναι αρκετά μεγάλη -η μεγαλύτερη που έχουμε δει μέχρι στιγμής φέτος- αλλά στους 9 αγώνες που απομένουν, πολλά μπορούν να συμβούν.

Άλλωστε, δεν είχαμε δει κανένα πρόβλημα αξιοπιστίας για την ομάδα της McLaren μέχρι στιγμής φέτος και ο επικεφαλής της βρετανικής ομάδας, Andrea Stella, δήλωσε ότι είναι πολύ πιθανό η διαρροή λαδιού που κόστισε 18 βαθμούς στον Norris να οφείλεται σε πρόβλημα με το πλαίσιο της MCL39 και όχι στη μονάδα ισχύος της Mercedes.

Αλλά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ο γερμανικός V6 έχει παρουσιάσει προβλήματα αξιοπιστίας στις υπόλοιπες ομάδες που τον χρησιμοποιούν. Bottom line: δεν υπάρχει καμία εγγύηση για την αξιοπιστία της McLaren. Δεν εννοούμε ότι αυτή είναι αμφίβολη, απλά τα απρόοπτα είναι μέρος του παιχνιδιού, όπως είδαμε ήδη. Μπορεί ο Piastri να σταθεί τυχερός και να συνεχίσει έως το τέλος της χρονιάς χωρίς πρόβλημα.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

F1 Grand Prix of Netherlands

Σε μία τέτοια περίπτωση, η αστοχία του Norris στην Ολλανδία ενδέχεται να αποδεχθεί το ίδιο κρίσιμη με αυτήν του Lewis Hamilton στη Μαλαισία το 2016, που επέτρεψε τελικά στον Nico Rosberg να πάρει τον τίτλο, αν και τότε είχε συμβεί πολύ πιο αργά στη σεζόν. Ωστόσο, δεν θα πρέπει να αποδοθεί αποκλειστικά εκεί η έκβαση του τίτλου. Η αλήθεια είναι ότι ο Piastri, στη μόλις 3η σεζόν του στη Formula 1, έχει βελτιωθεί σημαντικά φέτος και έχει νικήσει τη μονομαχία με τον Norris ακόμα και σε πίστες όπου πέρυσι ο Βρετανός είχε ξεκάθαρο προβάδισμα, όπως το Zandvoort.

Είχαμε δει παραπάνω από εκλάμψεις των δυνατοτήτων του νεαρού Αυστραλού πέρυσι και πρόπερσι, αλλά φέτος έχει τη δυνατότητα να συνδυάζει όλα τα στοιχεία που απαιτούνται για την εκτέλεση ενός καλού Σαββατοκύριακου σε σταθερή βάση, κάτι που ήταν απρόσιτο για τον ίδιο πολλές φορές πέρυσι. Στο Zandvoort, αυτό υπογραμμίστηκε από το γεγονός ότι ο ενώ ο Norris ξεκίνησε το τριήμερο ταχύτερος, ο Piastri έχτισε σιγά-σιγά το ρυθμό του, μέχρι να επικρατήσει στο Q3, ίσως ευνοημένος και από ένα μικρό slipstream που του έδωσε ο Hadjar.

F1 Grand Prix of Netherlands

Από την άλλη, οι διαφορές μεταξύ των δύο οδηγών της McLaren είναι τόσο μικρές, που ο Norris δήλωσε ότι ήταν μια πνοή ανέμου που του κόστισε για μόλις 0,012 δλ. την pole position. Άλλωστε, ο ίδιος ο Norris παραδέχθηκε πριν από το GP Ολλανδίας, ότι η προσπάθειά του να… κάνει τον ήρωα του έχει κοστίσει βαθμούς φέτος, όπως στις κατατακτήριες δοκιμές του σπριντ της Κίνας.

Βέβαια, αν ο Norris είχε επικρατήσει στις κατατακτήριες δοκιμές και βρισκόταν επικεφαλής στον αγώνα όταν παρουσιάστηκε το πρόβλημα στο μονοθέσιό του, τότε η εγκατάλειψή του θα ήταν ακόμη πιο πικρή, αφού θα έχανε μία νίκη.

F1 Grand Prix of Netherlands

Μιας και μιλάμε για νίκες, αξίζει να αναφέρουμε ότι ο Piastri σημείωσε το πρώτο grand slam (νίκη, pole position, ταχύτερο γύρο, όντας σε όλους τους γύρους του αγώνα επικεφαλής) της καριέρας του, και το πρώτο της McLaren στην τρέχουσα χιλιετία. Θα πρέπει να λάβουμε υπ’ όψη ότι λιγότεροι οδηγοί (27) έχουν σημειώσει grand slam στην ιστορία της Formula 1, από αυτούς που έχουν κατακτήσει τίτλους (34).

Είναι ίσως ένα δείγμα του γεγονότος ότι ο Piastri έχει τη δυνατότητα να κυριαρχήσει σε ορισμένους αγώνες φέτος, με τρόπο που ο Norris δεν το έχει καταφέρει -ακόμα τουλάχιστον- μέσα στη φετινή σεζόν. Επίσης, δεν επρόκειτο για εύκολο αγώνα, με τον Piastri να έχει να αντιμετωπίσει τρεις παρεμβάσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας.

F1 Grand Prix of Netherlands

Η μόνη ομάδα που… βρέθηκε να… γλύφει πληγές μεγαλύτερες από αυτές της McLaren, ήταν φυσικά η Ferrari, που είδε αμφότερους τους οδηγούς της να εγκαταλείπουν λόγω ατυχήματος στην ίδια στροφή.

Ήταν ένας πικρός επίλογος σε ένα τριήμερο που ξεκίνησε με τη χειρότερη εμφάνιση της Scuderia σε ελεύθερες δοκιμές τα τελευταία χρόνια, και ο λόγος είναι ξεκάθαρος: έχει να κάνει με το γεγονός ότι ιδίως σε μια πίστα με μεγάλες αλλαγές κλίσης στον ασφαλτοτάπητα, η Ferrari αναγκάστηκε και πάλι να ανασηκώσει το μονοθέσιο από το έδαφος για να αποφύγει τον κίνδυνο να φθείρει υπέρμετρα το δάπεδο της SF-25.

F1 Charles Leclerc (Ferrari) & Andrea Kimi Antonelli (Mercedes)

Κατά συνέπεια, στις παρατεταμένες -αρκετά αργές- στροφές 9-10, τα ιταλικά μονοθέσια έχαναν 0,3 – 0,4 δλ. σε σχέση με τους αντιπάλους τους. Αυτό αποτελεί άλλη μία απόδειξη (έπειτα από την Ουγγαρία) ότι η αναβαθμισμένη πίσω ανάρτηση δεν έχει τη δυνατότητα να αναγεννήσει τη σεζόν της Scuderia, όπως ήλπιζαν οι tifosi.

Παρά ταύτα, ο Charles Leclerc βρισκόταν σε θέση να απειλήσει -ίσως- για το βάθρο, πριν η Ferrari αποφασίσει να απαντήσει στην απειλή undercut της Mercedes από τον Andrea Kimi Antonelli, μία απόφαση με την οποία ο Μονεγάσκος ίσως να μην συμφωνούσε, όπως ανέφερε στον ασύρματο πριν εγκαταλείψει. Πριν από Leclerc είχε θέσειεκτός μάχης τον George Russell, καταστρέφοντας μέρος του δαπέδου της W16 του Βρετανού, στην απόπειρα ενός παρακινδυνευμένου προσπεράσματος, το οποίο θα μπορούσε πολύ εύκολα να έχει τιμωρηθεί.

Στη μάχη Antonelli-Leclerc, ο Ιταλός επιχείρησε μια κίνηση από τη χαμηλή γραμμή της κεκλιμένος στροφής 3, ή οποία δεν επρόκειτο ποτέ να λειτουργήσει και οδήγησε στη σύγκρουση που τερμάτισε τον αγώνα και της δεύτερης Ferrari, αφότου ο Lewis Hamilton είχε βγει μόνος του στο ίδιο σημείο. Μέχρι τη σύγκρουση με τον Leclerc, o Antonelli έκανε έναν καλό αγώνα ανάκαμψης από την 11η θέση.

Dutch Grand Prix, Friday, Sebastian Kawka

Αλλά το ατύχημα ίσως τόνισε ότι η Mercedes έχει πράγματι βιαστεί να φέρει τον Ιταλό στη Formula 1, όσο και αν σπεύδει να τον δικαιολογεί ο Toto Wolff. Ο «μικρός» είναι γρήγορος, αυτό το απέδειξε η pole για το σπριντ του Μαϊάμι. Αλλά στο σκληρό περιβάλλον της F1, δεν φαίνεται να προλαβαίνει κατά τη διάρκεια των αγωνιστικών τριημέρων να βρει τα πατήματά του και να αποδώσει στο μέγιστο έως τις κατατακτήριες δοκιμές, και αυτό τον αφήνει με αρκετή δουλειά να κάνει τις Κυριακές για να ανακάμψει.

Στους προηγούμενους αγώνες, που η Mercedes χρησιμοποιούσε μία καινούργια πίσω ανάρτηση, η οποία έκανε το πίσω μέρος πολύ ασταθές, όπως είναι φυσικό, ο Antonelli δυσκολεύτηκε πολύ περισσότερο από τον πιο έμπειρο team-mate του, αλλά δεν θα πρέπει να το αποδώσουμε σε υστερήματα του Ιταλού αυτό.

Ωστόσο, ο Antonelli δεν είναι ο πιο εντυπωσιακός rookie της φετινής σεζόν, ενώ ίσως θα έπρεπε αν λάβει κανείς υπ’ όψη το βαθμό στον οποίο εξυμνούσε τις ικανότητές του ο Wolff πέρυσι και φέτος.

F1 Grand Prix of Netherlands

Αντιθέτως, αυτή η τιμή ανήκει στον Γάλλο Isack Hadjar, ο οποίος στο Zandvoort, έπειτα από μόλις 15 αγώνες, ανέβηκε για πρώτη φορά στην καριέρα του στο βάθρο ενός Grand Prix της Formula 1, με το πέμπτο καλύτερο μονοθέσιο. Η εμφάνιση αυτή -αλλά όχι μόνο, καθώς έχει εισέλθει στο Q3 9 φορές σε 15 αγώνες- του «μικρού Prost» (ο Helmut Marko λέει ότι του έδωσε αυτό το προσωνύμιο διότι σκέφτεται εξονυχιστικά τα πάντα) εδραίωσε την υποψηφιότητά του για την προαγωγή του στη μεγάλη ομάδα της Red Bull του χρόνου.

Την ίδια στιγμή, ο Yuki Tsunoda βρίσκεται στην τελευταία θέση της βαθμολογίας μεταξύ των οδηγών που έχουν συμμετάσχει σε όλους τους αγώνες της φετινής σεζόν, γεγονός που κάνει σχεδόν την απομάκρυνσή του από το δεύτερο cockpit της Red Bull να φαντάζει σχεδόν δεδομένη στο τέλος της χρονιάς. H απόφαση ενδέχεται να ληφθεί έως το GP Μεξικού.


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων