F1-GP Ιταλίας: Οριστική σειρά εκκίνησης, στρατηγικές, ελαστικά

Leapmotor: Ρεκόρ πωλήσεων για την νέα μάρκα τον Ιούλιο


Ο Max Verstappen κατέκτησε μία pole-έκπληξη ενόψει του Grand Prix Ιταλίας, για να γίνει ο οδηγός με τις περισσότερες (45) στην ιστορία Red Bull, προσπερνώντας τον Sebastian Vettel, και το έκανε γράφοντας τον ταχύτερο γύρο (σε μέση ωριαία ταχύτητα) στην ιστορία της Formula 1.

H Red Bul, εξοπλισμένη αυτό το τριήμερο με αναβαθμισμένο δάπεδο, εμφανίστηκε στην πίστα της Monza για τις κατατακτήριες δοκιμές με… κουρεμένο πτερύγιο στην πίσω αεροτομή της, για να αφαιρέσει αεροδυναμική αντίσταση στις ευθείες. Σε συνδυασμό με τις συνεχείς αλλαγές στο στήσιμο, η ομάδα κατάφερε να βελτιώσει το μονοθέσιό της αρκετά ώστε να επιτρέψει στον Verstappen να κερδίσει τις McLaren.

Ίσως η Red Bull να πήρε ένα γερό μάθημα από την κακή εμφάνισή της στην ιταλική πίστα την περυσινή σεζόν, και εργαζόμενη σκληρά, κατάφερε να βρει μία αεροδυναμική διαμόρφωση και ισορροπία που επέτρεπε στον Verstappen να διανύει τα chicane ανταγωνιστικά, με μία αστραπιαία κίνηση στο τιμόνι στην είσοδο. Αυτό επετεύχθη με μία πιο μεγάλη εμπρός αεροτομή, ώστε να βελτιωθεί η πρόσφυση του εμπρός άξονα, εξαλείφοντας την υποστροφή που τόσο «μισεί» ο Ολλανδός.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

Max’s trimmed quali wing 🔍

The small details make all the difference in F1 👀#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/5HqbMdeI77

— Formula 1 (@F1) September 6, 2025

Σε μία πίστα όπως ο «Ναός της Ταχύτητας», όπου υπάρχουν λίγες στροφές και τα πλεονεκτήματα της McLaren MCL39 σε αυτές δεν τονίζονται. Η βρετανική ομάδα έχει επιλέξει να έχει το μονοθέσιο που παράγει το υψηλότερο φορτίο από αυτά των τεσσάρων μεγάλων ομάδων, και αυτό της δίνει καλή πρόσφυση στις στροφές.

Ωστόσο, το προβάδισμα που βλέπουμε από τη McLaren σε πίστες όπως το Hungaroring και το Zandvoort, που έχουν αργές παρατεταμένες στροφές, εξαλείφθηκε στη Monza και σε αυτό συνέβαλε και η υψηλότερη πρόσφυση που προσφέρει η (στρωμένη πέρυσι) άσφαλτος σε σχέση με το 2024.

Just 0.077 seconds separated Lando Norris and Max Verstappen in qualifying 🤏

Watch Ghost Car to see where the battle for pole was won and lost 👻#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/LtY6Q02ZcN

— Formula 1 (@F1) September 6, 2025

Επίσης, οι οδηγοί της McLaren ίσως να μην άντλησαν το μέγιστο από τις δυνατότητες του μονοθεσίου τους. Ο Norris φλέρταρε με τον αποκλεισμό στο Q2 έπειτα από λάθη του, αν και στο τέλος κατάφερε να… διασώσει μία θέση στην πρώτη σειρά εκκίνησης. Από την πλευρά του, ο Oscar Piastri δεν έδειξε να μπορεί να κινηθεί ταχύτερα από τον team-mate του, σε ένα τριήμερο όπου δεν συμμετείχε στο FP1.

Όλα αυτά όμως αφορούν την απόδοση στον ένα γρήγορο γύρο. Η διαφορετική προσέγγιση των δύο ομάδων όσον αφορά την αεροδυναμική διαμόρφωση θα τους δώσει διαφορετικά πλεονεκτήματα στον αγώνα. Με υψηλές ταχύτητες στις ευθείες, η Red Bull θα είναι δύσκολος αντίπαλος, καθώς λόγω των λεπτών αεροτομών, η επίδραση του DRS είναι μικρότερη. Παρά τις μεγάλες ευθείες, τα προσπεράσματα στη Monza δεν είναι εύκολα.

Από την άλλη, η McLaren θα έχει τη δυνατότητα να προστατεύσει καλύτερα τα ελαστικά της, τα οποία όμως δεν καταπονούνται πάρα πολύ στη Monza, εκτός και αν ανέβουν πολύ οι θερμοκρασίες στην πίστα. Το Σάββατο, η Pirelli ανέβασε τις πιέσεις των εμπρός ελαστικών κατά 1 psi για να τα κάνει πιο ανθεκτικά στα αυξημένα πλευρικά φορτία στα οποία υπόκεινται στην τελική παρατεταμένη στροφή της χάραξης.

F1 Διαφορά πρόσφυσης ελαστικών στην εκκίνηση GP Ιταλίας 2025

Αυτό ίσως υποδεικνύει ότι πέραν των πίσω ελαστικών, οι ομάδες θα προσέχουν και το εμπρός αριστερό. Αν η πλάστιγγα μεταφερθεί τόσο πολύ προς τον εμπρός άξονα ώστε αυτός καταλήξει να αποτελεί τον περιοριστικό παράγοντα όσον αφορά την καταπόνηση των ελαστικών, τα πράγματα ίσως είναι λίγο πιο δύσκολα για τη McLaren στον αγώνα.

Μία από τις καλύτερες ευκαιρίες για τους οδηγούς της McLaren να βρεθούν μπροστά από τη Red Bull είναι στον πρώτο γύρο, στον οποίο ο επικεφαλής ίσως μειονεκτεί λίγο δίνοντας slipstream στους υπόλοιπους έως το δεύτερο chicane.

Στη συνέχεια, τo πιο ισχυρό όπλο στη διάθεση της McLaren θα είναι το undercut, δηλαδή να κάνει pit stop πρώτη, αν και η ανάπτυξη θερμοκρασιών στα σκληρά ελαστικά δεν θα είναι απαραίτητα εύκολη, κάτι που θα μειώσει την αποτελεσματικότητα αυτής της τακτικής. Μέχρι στιγμής φέτος, στρατηγική επέκτασης του πρώτου stint για την εξασφάλιση νεότερων ελαστικών στους τελευταίους γύρους δεν έχει λειτουργήσει.

F1 Διαθέσιμα σετ ελαστικών ανά οδηγό GP Ιταλίας 2025

Οι οδηγοί των McLaren και Ferrari έχουν στη διάθεσή τους ένα σετ μέσης γόμας και ένα σετ σκληρών ελαστικών, γεγονός που συνιστά ότι πάνε… καρφί για στρατηγική ενός pit stop. Άλλωστε, λόγω της μεγάλης διαφοράς ταχύτητας των μονοθεσίων που βρίσκονται στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού σε σχέση με το pit lane (80 χλμ./ώρα), η απώλεια χρόνου για την πραγματοποίηση ενός pit stop είναι από τις μεγαλύτερες της σεζόν, καθώς ανέρχεται στα 24 δλ. σε αγωνιστικές συνθήκες και 15 δλ. υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας ή VSC.

Από την άλλη, ο Verstappen έχει διαφυλάξει δύο σετ σκληρής γόμας ελαστικών για τον αγώνα. Στο GP Ολλανδίας, η Red Bull δεσμεύτηκε στη στρατηγική δύο pit stop εξαρχής. Στη Monza, έχει αφήσει τις επιλογές της ανοιχτές. Αν ο Verstappen χάσει έδαφος από τις McLaren στα αρχικά στάδια, θα μπορεί να μεταβεί σε στρατηγική δύο pit stop και να πιέσει περισσότερο στα stint με τη σκληρή γόμα, την οποία όμως δεν έχει χρησιμοποιήσει ξανά αυτό το τριήμερο. Οι οδηγοί της Mercedes έχουν για… καλό και για κακό το σετ μέσης γόμας που χρησιμοποίησαν στο Q1 των κατατακτήρων δοκιμών.

F1 Επικρατέστερες στρατηγικές GP Ιταλίας 2025

Η Ferrari, με υψηλές ταχύτητες στις ευθείες και συνήθως καλύτερο ρυθμό αγώνα από ό,τι στις κατατακτήριες δοκιμές, ίσως θα μπορούσε με τον Charles Leclerc να απειλήσει τη McLaren μετόπισθεν. Η Mercedes ίσως διατηρεί λιγότερες ελπίδες για να εισέλθει σε αυτή τη μάχη. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε αν ο Yuki Tsunoda (από την 9η θέση) και ο Lewis Hamilton (που εκκινεί 10ος λόγω της ποινής που δέχθηκε στο GP Ολλανδίας) θα καταφέρουν να απειλήσουν τις Mercedes.

Ο Gabriel Bortoleto φαίνεται να έχει μία πολύ δυνατή Sauber για να διεκδικήσει τον τίτλο του… best of the rest, αν δεν τον… φάει στην εκκίνηση ο μάνατζέρ του, Fernando Alonso. Όπως είχαμε αναφέρει και εχθές, ο Isack Hadjar θα εκκινήσει τον αγώνα από το pit lane, με τη Racing Bulls να έχει τοποθετήσει καινούργια μονάδα ισχύος στο μονοθέσιό του. Το ίδιο έχει συμβεί και με τον Pierre Gasly (Alpine), o οποίος θα παραταχθεί πίσω από τον συμπατριώτη του στο pit lane.

Θέση
Οδηγός
Ομάδα

1ος
Max Verstappen
Red Bull

2ος
Lando Norris
McLaren

3ος
Oscar Piastri
McLaren

4ος
Charles Leclerc
Ferrari

5ος
George Russell
Mercedes

6ος
Andrea Kimi Antonelli
Mercedes

7ος
Gabriel Bortoleto
Sauber

8ος
Fernando Alonso
Aston Martin

9ος
Yuki Tsunoda
Red Bull

10ος
Lewis Hamilton
Ferrari

11ος
Oliver Bearman
Haas

12ος
Nico Hulkenberg
Sauber

13ος
Carlos Sainz
Williams

14ος
Alex Albon
Williams

15ος
Esteban Ocon
Haas

16ος
Lance Stroll
Aston Martin

17ος
Franco Colapinto
Alpine

18ος
Liam Lawson
Racing Bulls

Pit lane
Isack Hadjar
Racing Bulls

Pit lane
Pierre Gasly
Alpine


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων