F1-GP Ουγγαρίας: Ο Lando Norris επικρατεί μέσω της στρατηγικής

F1 Lando Norris (McLaren)


O Lando Norris αναδείχθηκε νικητής του Grand Prix Ουγγαρίας, με τη στρατηγική ενός pit stop που επέλεξε η McLaren για τον Βρετανό να λειτουργεί εναντίον του άλλου της οδηγού, Oscar Piastri, ο οποίος πάλευε με τον Charles Leclerc για τη νίκη στα πρώτα δύο stint του αγώνα που ολοκληρώνει το κομμάτι της σεζόν πριν από το θερινό διάλειμμα.

Αυτή η νίκη200ή της McLaren στη Formula 1– είναι σημαντική για τον Norris, καθώς τον έφερε μόλις 9 βαθμούς πίσω από τον team-mate του στη μάχη του τίτλου. Καθώς οι δύο οδηγοί της McLaren μάχονταν στα πρώτα μέτρα του αγώνα, o Piastri, που δεν είχε καλό ξεκίνημα, στρίμωξε τον Norris στην εσωτερική.

Ο Βρετανός ήταν προσεκτικός στην 1η στροφή για να μην προκαλέσει επαφή μεταξύ των δύο McLaren, και αυτό επέτρεψε στον George Russell να περάσει από την εξωτερική τον Norris, μπροστά από τον οποίο βρέθηκε στη 2η στροφή και ο Fernando Alonso, με λίγη βοήθεια από τον Russell. O Norris κατάφερε να ξεπεράσει το εμπόδιο του Ισπανού στον 3ο γύρο, αλλά κόλλησε πίσω από τη Mercedes του Russell, στην 4η θέση.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

 

Αυτός θα ήταν ο παράγοντας που θα οδηγούσε τη McLaren να προτείνει την εναλλακτική στρατηγική ενός pit stop. Ήταν ρίσκο, αλλά από την 4η θέση, ο Norris δεν είχε τίποτα να χάσει, όπως αποκάλυψε η απόκρισή του στην πρόταση της McLaren: «Ναι, γιατί όχι;» Εϊναι μία απόδειξη του γεγονότος ότι ο Βρετανός δεν περίμενε αυτή η στρατηγική να του φέρει τη νίκη.

Άλλωστε, τη μάχη για την επικράτηση έδειχνε να δίνει στο πρώτο μισό του αγώνα ο Piastri, κυνηγώντας τον Leclerc. Ο Μονεγάσκος poleman είχε καταφέρει να διατηρηθεί επικεφαλής με άψογη εκκίνηση και είχε πολύ καλό ρυθμό στο πρώτο stint. Ο Piastri δεν κατάφερε να πλησιάσει πιο κοντά από τα 2,5 δλ. τον Leclerc. Όταν η McLaren επέτρεψε στον Piastri να πιέσει όσο μπορεί, ο Leclerc είχε τη δυνατότητα να απαντήσει.

Οπότε, η McLaren αποφασίσει να καλέσει στα pits στον Piastri στο τέλος του 18ου γύρου, για να κάνει το undercut στον Leclerc. O Piastri χαρακτήρισε αυτή την επιλογή ως κάτι που φαινόταν ως καλή ιδέα εκείνη τη στιγμή, αλλά στη συνέχεια δεν εξελίχθηκε έτσι. Επιπλέον, η προσπάθεια δεν πέτυχε, καθώς η Ferrari απάντησε στον επόμενο γύρο και ο Leclerc επέστρεψε στην πίστα εμπρός από τη McLaren του Αυστραλού.

Στο δεύτερο stint, o Leclerc έκανε παράπονα στον ασύρματο της Ferrari αναφέροντας ότι χάνει χρόνο, αναφέροντας ότι ήθελε να διαχειριστεί διαφορετικά το θέμα που είχαν συζητήσει πριν από τον αγώνα. Μήπως ήταν η ρύθμιση υψηλότερων πιέσεων στα ελαστικά για να αποφευχθεί η υπέρμετρη φθορά του δαπέδου, με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και την αντίστοιχη απώλεια πρόσφυσης;

Ή μήπως αφορούσε τις ρυθμίσεις στη μονάδα ισχύος; Με πιο συντηρητικές ρυθμίσεις, η ταχύτητα στις ευθείες μειώνεται, και κατά συνέπεια το αεροδυναμικό φορτίο με αποτέλεσμα να πιέζεται λιγότερο το μονοθέσιο προς το έδαφος. Αυτές είναι οι υποψίες της Mercedes όπως αποκάλυψε ο Russell. Στις δηλώσεις του μετά τον αγώνα, ο Leclerc δήλωσε ότι επρόκειτο για κάποιες επιθετικές ρυθμίσεις στην εμπρός αεροτομή στο pit stop, κάτι που αναφέρθηκε στον αγγλικό σχολιασμό και θα μπορούσε να έχει χρησιμοποιηθεί ως έμπνευση…

Η McLaren έκανε μία πολύ καλή μπλόφα στη Ferrari στον 40ό γύρο καθώς κάλεσε τον Piastri στα pits, με τους μηχανικούς του να έχουν βγει στο pit lane και να τον καλούν στον ασύρματο να κάνει undercut στη Ferrari. Αυτό οδήγησε την ιταλική ομάδα να φέρει τον Leclerc στα pits, ελευθερώνοντας την πίστα για τον Piastri, o οποίος είχε αναφέρει νωρίτερα στον ασύρματο ότι τον ένοιαζε περισσότερο να ακολουθήσει στρατηγική που θα του έδινε καλύτερες πιθανότητες να παλέψει με τον Norris. Αυτή ήταν η προτεραιότητά του.

Κατά τη διάρκεια του δεύτερου stint, ο Piastri ρωτήθηκε αν θα μπορούσε να φτάσει μέχρι το τέλος του αγώνα με το σετ ελαστικών σκληρής γόμας που έβαλε στο πρώτο του pit stop, καθώς η McLaren μπορούσε να δει ότι η στρατηγική του Norris μπορούσε πλέον να τον φέρει μπροστά μπροστά. Ο Piastri απάντησε ότι θα ήταν δύσκολο να κάνει κάτι τέτοιο. Το θέμα ήταν ότι ενώ στα χαρτιά η στρατηγική δύο pit stop ήταν ταχύτερη, αυτό αφορά την περίπτωση σε καθαρό αέρα. Αλλά ο Piastri έχασε πολύ χρόνο όντας «παγιδευμένος» στο διαταραγμένο αέρα που άφηνε πίσω της η Ferrari, ενώ ο Norris είχε καθαρή πίστα μπροστά του.

Στον τρίτο stint, ο Leclerc δεν είχε καθόλου καλό ρυθμό και ανέφερε -προφητικά- ότι θα ήταν θαύμα αν «έσωζε» το βάθρο, καθώς δεν μπορούσε πλέον να οδηγήσει το μονοθέσιο, ενώ είχε προηγηθεί για μεγάλο μέρος του αγώνα. Στις δηλώσεις του μετά τον αγώνα, ο Leclerc αποκάλυψε ότι ενημερώθηκε πως αντιμετώπιζε ένα πρόβλημα με το πλαίσιο (κάτι έσπασε στο πλαϊνό του monocoque) από τον 40ό γύρο, το οποίο θα εξηγούσε την αίσθηση που είχε στο μονοθέσιο. Αλλά γενικά υπήρχε αρκετό μυστήριο γύρω από τις δικαιολογίες της Ferrari και την απώλεια απόδοσης στις ευθείες που παρουσίασε. O Leclerc δεν μπορούσε να πλησιάσει τον Norris στο τελικό stint, παρότι είχε 9 γύρους πιο φρέσκα ελαστικά.

O Piastri επέκτεινε το δεύτερο stint του, για να έχει μεγαλύτερο πλεονέκτημα όσον αφορά την ηλικία των ελαστικών του στους τελευταίους γύρους έναντι του Norris. Κατάφερε να εξασφαλίσει προβάδισμα 14 γύρων σε αυτό τον τομέα, όταν έκανε το δεύτερο pit stop του στο τέλος του 45ου γύρου και επέστρεψε στην πίστα 12 δλ. πίσω από τον team-mate του, με τον Leclerc μεταξύ τους.

Ο οδηγός της Ferrari δεν αποτέλεσε πρόβλημα, καθώς ο ρυθμός του είχε πλέον… «ξεφουσκώσει». O Piastri κατάφερε να προσπεράσει με ευκολία από την εξωτερική στον 51ο γύρο. Κατάφερε να φτάσει σε εμβέλεια DRS τον Norris στον 65ο γύρο από τους 70. Είχε 5 γύρους για να εξαπολύσει την επίθεσή του.

Στον προτελευταίο γύρο, είδαμε μία κίνηση απελπισίας από τον Piastri, η οποία θύμιζε αυτήν στο GP Αυστρίας. Ο Αυστραλός βούτηξε στην εσωτερική της 1ης στροφής, μπλόκαρε τα φρένα του και απέφυγε για λίγα εκατοστά την επαφή με τον team-mate του. Η McLaren τον προειδοποίησε μέσα από τον ασύρματο. Χρειαζόταν να βρίσκεται λίγο πιο κοντά για να μπορέσει να κάνει την κίνηση να λειτουργήσει.

Norris ⚔️ Piastri: How did they not collide?! 😱#F1 #HungarianGP pic.twitter.com/Wu3LmlcOwP

— Formula 1 (@F1) August 3, 2025

Εκεί ουσιαστικά σφραγίστηκε και η νίκη για τον Norris, ο οποίος είχε ακόμα αρκετά καλή απόδοση από τα ελαστικά του για να διατηρήσει πίσω του ένα εξίσου καλό μονοθέσιο με 14 γύρους νεότερα Pirelli, σε μία πίστα όπου τα προσπεράσματα είναι δύσκολα. Οι δύο οδηγοί της McLaren ήταν εξουθενωμένοι μετά τον αγώνα, αποδεικνύοντας πόσο πολύ πίεζαν στους τελευταίους γύρους.

O Norris έκανε πολύ καλή δουλειά ώστε να αποφύγει τα λάθη κινούμενος στο όριο με γηραιότερα ελαστικά. Είχε απλά πατήσει στα χαλίκια μία φορά στη 12η στροφή στον 37ο γύρο. Όταν τον πλησίασε ο Piastri, ήταν εμφανές πόσο νευρικό ήταν το μονοθέσιο του Αυστραλού, επηρεασμένο από τον διαταραγμένο αέρα της προπορευόμενης McLaren.

Αυτό δεν του επέτρεψε να πλησιάσει αρκετά για να απειλήσει ουσιαστικά τον τελικό νικητή Norris. Είναι η πρώτη φορά από την κυριαρχική σεζόν του 1988 που η McLaren σημειώνει τέσσερα συνεχόμενα «1-2». Να σημειώσουμε επίσης ότι η βρετανική ομάδα έκανε εξαιρετικά pit stop, τα δύο ταχύτερα ολόκληρης της σεζόν, κάτω από τα 2 δλ.

So close to contact! 😵

Russell gets past Leclerc and into the podium places 🥉#F1 #HungarianGP pic.twitter.com/nZC8vsvoCj

— Formula 1 (@F1) August 3, 2025

Μακριά από τις μάχες των πρωτοπόρων, ο Fernando Alonso ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος των υπολοίπων, με την αναγεννημένη στο Hungaroring Aston Martin. Μάλιστα, κατάφερε να επηρεάσει και να εμπλακεί και στη στρατηγική των προπορευόμενων, καθώς καθυστερούσε στους πρώτους 11 γύρους (με ένα τρενάκι μονοθεσίων πίσω του) για να βρεθεί 19 δλ. μακριά από την κορυφή, διατηρώντας τα ελαστικά του, πριν πιέσει ξανά στη συνέχεια, για να εξασφαλίσει αρκετή απόσταση από τους διώκτες του σε περίπτωση undercut.

Με αυτή την τακτική, ο Alonso βρέθηκε στο διάβα των κορυφαίων μονοθεσίων που ακολούθησαν στρατηγική δύο pit stop. O Ισπανός ακολούθησε στρατηγική ενός pit stop, και το κύριο μέλημά του ήταν να διατηρήσει πίσω του τον Gabriel Bortoleto. Έπειτα από το μοναδικό pit stop τους, ο Alonso άφησε τον Bortoleto να πλησιάσει στα 1,1 δλ., διαχειριζόμενος τα ελαστικά του, πριν απομακρυνθεί ξανά.

Έτσι, ο Alonso εξασφάλισε το καλύτερο φετινό του αποτέλεσμα με την 5η θέση, καθώς η Aston Martin ήταν εξαιρετικά ανταγωνιστική στο Hungaroring, με το νέο ρύγχος και τη διαλογή αναβαθμίσεων επέλεξε να χρησιμοποιήσει, σε έναν αγώνα που η μέγιστη ταχύτητα στις ευθείες -το μεγάλο της μειονέκτημα- δεν παίζει τόσο μεγάλο ρόλο.

Ο Gabriel Bortoleto έκανε μία ακόμη πολύ καλή εμφάνιση, για να σημειώσει βαθμούς σε τρεις από τους τελευταίους τέσσερις αγώνες, έχοντας νιώσει πολύ καλά με το μονοθέσιό του από το Σάββατο και έπειτα. Έκανε πολύ καλή εκκίνηση, προσπερνώντας από την εξωτερική τον Stroll στην 1η στροφή. Δεν είχε τη δυνατότητα να απειλήσει πραγματικά τον μανατζέρ του, Fernando Alonso, αλλά σημείωσε το καλύτερο αποτέλεσμά του στη Formula 1 με την 6η θέση που πήρε.

Ο Lance Stroll, τερματίζοντας στην 7η θέση με στρατηγική ενός pit stop, συμπλήρωσε μία πολύ καλή και επικερδή εμφάνιση για την Aston Martin, η οποία σημείωσε 16 πολύτιμους βαθμούς, για να ανέβει στην 6η θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, μόλις 1 βαθμό μπροστά από τη Sauber.

Άλλος ένας οδηγός που σημείωσε για 3η φορά σε 4 αγώνες βαθμούς είναι και ο Liam Lawson, ο οποίος έχει βρει καλύτερη αίσθηση στο μονοθέσιο της Racing Bulls και φέρνει αποτελέσματα. Ο Νεοζηλανδός, που ακολούθησε και αυτός στρατηγική ενός pit stop, κατάφερε να διατηρήσει πίσω του τον Max Verstappen στο τελικό stint, παρότι είχε 8 γύρους πιο παλαιά ελαστικά.

Ήταν ένας εξαιρετικά απογοητευτικός αγώνας για τη Red Bull. Ο Max Verstappen, έχοντας προσπεράσει τους Lawson και Stroll στους πρώτους γύρους, κόλλησε πίσω από τον Bortoleto. H Red Bull επέλεξε τη στρατηγική δύο pit stop για να επιχειρήσει το undercut, αλλά ο Verstappen κόλλησε πίσω από το μονοθέσια που έκαναν ένα pit stop.

Ένα εξ αυτών ήταν και η Ferrari του Lewis Hamilton, που είχε εκκινήσει με τη σκληρή γόμα. Στον 29ο γύρο, ο Verstappen αποπειράθηκε να κάνει μία ριψοκίνδυνη κίνηση στην εσωτερική της 5ης στροφής. Ο Ολλανδός είδε ότι αυτή δεν επρόκειτο να λειτουργήσει και καβάλησε το kerb της εσωτερικής, προσπαθώντας να αποφύγει την επαφή.

.@verstappenews pic.twitter.com/lWYhQTMu2G

— 🗂️ Verstappen News (@mverstappenews) August 3, 2025

Από την πλευρά του, ο Hamilton είδε την εμπρός αεροτομή της Red Bull και αποφάσισε να ανοίξει τη γραμμή του για να αποφύγει τη σύγκρουση, βγαίνοντας εκτός πίστας και αφήνοντας τον Verstappen να περάσει. Οι αγωνοδίκες εξέτασαν το συμβάν μετά τον αγώνα και αποφάσισαν να μην λάβουν περαιτέρω δράση, εφόσον δεν υπήρξε επαφή μεταξύ των δύο μονοθεσίων.

Ο Verstappen επανέλαβε το χθεσινό του σχόλιο ότι «τίποτα δεν λειτουργούσε» για τη Red Bull. Ίσως αυτό περιλάμβανε και τη στρατηγική. Παρότι επέκτεινε το δεύτερο stint για να έχει πιο φρέσκα ελαστικά στο τέλος, δεν κατάφερε να περάσει τον Lawson, o οποίος ακολουθούσε γραμμές με στόχο να «κόψει» τον καθαρό αέρα στη Red Bull για να αμυνθεί.

Ο Verstappen δήλωσε εχθές ότι δεν περιμένει να κατακτήσει άλλες νίκες φέτος υπό φυσιολογικές συνθήκες, καθώς στο Hungaroring όχι μόνο δεν είχε το ρυθμό των Ferrari και Mercedes (δεν μιλάμε καν για τη McLaren), αλλά ηττήθηκε και από τις Aston Martin, Sauber και Racing Bulls, τη «μικρή» της ομάδα, στη χειρότερη φετινή της εμφάνιση. Το 200ό Grand Prix του Verstappen με τη Red Bull ήταν από τα πιο απογοητευτικά.

Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσε ο Andrea Kimi Antonelli, ακολουθώντας στρατηγικής ενός pit stop, αλλά έχοντας εκκινήσει με τη μέση. Ο Ιταλός έκανε αρκετά νωρίς το pit stop του, στο τέλος του 21ου γύρου και έκανε το undercut στους Isack Hadjar και Lewis Hamilton, που βρίσκονταν μπροστά του. Ο Verstappen, έπειτα από το δεύτερο pit stop του, επέστρεψε στην πίστα ακριβώς μπροστά από τον Antonelli και παραλίγο να ακουμπήσουν μεταξύ τους.

Ο Hadjar χτύπησε το χέρι του στους πρώτους γύρους, από χαλίκια που πέταξε πίσω της η Haas του Oliver Bearman. O Hamilton τερμάτισε στη 12η θέση και ήταν εξίσου απογοητευμένος με χθες. Ο Βρετανός δεν πήγε καν στους αγωνοδίκες για το περιστατικό με τον Verstappen και σχολίασε ότι «υπάρχουν πολλά πράγματα που συμβαίνουν στο παρασκήνιο που δεν είναι τόσο καλά», προσθέτοντας στο μυστήριο γύρω από τη Ferrari σε αυτό τον αγώνα.

F1 Αποτελέσματα GP Ουγγαρίας 2025


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων