F1-GP Καναδά: Pole-έκπληξη για τον George Russell

F1 Αποτελέσματα κατατακτήριων δοκιμών GP Καναδά 2025


Σε μία περίπλοκη διαδικασία κατατακτήριων δοκιμών για το Grand Prix Καναδά, ο George Russell έκανε την έκπληξη και κατέκτησε την πρώτη του pole position με τη Mercedes στη φετινή σεζόν της Formula 1 για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στο Μόντρεαλ. Ο Βρετανός χρησιμοποίησε τη μέση γόμα για την τελική του προσπάθεια και αυτή φαίνεται να ήταν η σωστή επιλογή ελαστικών, καθώς και ο Max Verstappen, που βρέθηκε στη 2η θέση, 0,16 δλ. πίσω από τον Russell, έκανε την ίδια.

Οι δύο οδηγοί, που είχαν συγκρουστεί μεταξύ τους στο GP Ισπανίας, είχαν εκκινήσει με την ίδια διάταξη και πέρυσι στο Μόντρεαλ, ωστόσο, αυτή τη φορά ο Russell θα μπορεί να είναι πιο επιθετικός στη μάχη του με τον Ολλανδό, καθώς έχει μεγαλύτερο περιθώριο πόντων ποινής στην αγωνιστική του άδεια, όπως ανέφερε στις δηλώσεις του.

Αντιθέτως, φαίνεται ότι η επιλογή μαλακών ελαστικών που έκαναν οι McLaren και Ferrari ήταν η λανθασμένη. Αν και η μαλακή γόμα προσέφερε περισσότερη πρόσφυση, η μέση γόμα παρείχε περισσότερη στήριξη (και αυτοπεποίθηση στους οδηγούς) και αντιμετώπιζε καλύτερα τα επιθετικά kerb.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

 

pic.twitter.com/Qcr6KMDVLl

— F1 edits (@F1F1edit) June 14, 2025

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP Καναδά

Παρά την αρκετά υψηλή θερμοκρασία ασφάλτου (άνω των 40 βαθμών Κελσίου), η Mercedes είχε τη δυνατότητα να επωφεληθεί, καθώς λόγω του λείου ασφαλτοτάπητα, τα ελαστικά λειτουργούσαν σε αρκετά χαμηλές θερμοκρασίες και εκεί βρίσκεται το πλεονέκτημα του γερμανικού μονοθεσίου. Με πολύ καλή επιτάχυνση από τις αργές στροφές, όπου ίσως βοήθησε και η νέα πίσω ανάρτηση (της Imola) σε συνδυασμο με έναν πολύ καλό γύρο από τον Russell, ήρθε η επιτυχία για τον Βρετανό, με αρκετά μεγάλη διαφορά.

Ο Verstappen αν και θα ήθελε την pole, ήταν ευχαριστημένος από την προσωπική του απόδοση όσο και του μονοθεσίου της Red Bull. Η RB21 ήταν στημένη με «λιγότερο φτερό» και ήταν ταχύτατη στις ευθείες, εκμεταλλευόμενη και το πολύ αποδοτικό DRS της. O Ολλανδός ήταν ευχαριστημένος με το πλαίσιο λειτουργίας εντός του οποίου είχε βρεθεί εξαρχής αυτό το τριήμερο το μονοθέσιο.

O Verstappen ήταν ταχύτερος έπειτα από την πρώτη προσπάθεια των οδηγών στο Q3, με διαφορά μόλις 0,025 δλ. από τον Oscar Piastri, αλλά ανέφερε ότι το τιμόνι του έγινε βαρύ στην αρχή του γύρου, όπως του είχε συμβεί στο FP1. O Piastri βρέθηκε στην 3η θέση, 0,22 δλ. μακριά από την pole και δήλωσε ότι προτίμησε ότι να μη χρησιμοποιήσει τη μέση γόμα στις κατατακτήριες δοκιμές, για να μην περιπλέξει την κατάσταση σε ένα δύσκολο τριήμερο μέχρι στιγμής για τη McLaren.

O Piastri δυσκολεύτηκε πολύ στις ελεύθερες δοκιμές, αλλά από την πρώτη στιγμή στο Q1 βρισκόταν εκεί που έπρεπε στους χρόνους του και ήταν ευχαριστημένος από την 3η θέση, δεδομένου ότι ο κυριότερος αντίπαλός του στη μάχη του τίτλου, ο team-mate του, Lando Norris, βρέθηκε στην 7η θέση.

Την πολύ καλή απόδοση της Mercedes υπογράμμισε και η επίδοση του Andrea Kimi Antonelli, ο οποίος με μεταχειρισμένα ελαστικά μέσης γόμας, κατάφερε να καταλάβει την 4η θέση, παρότι τα ελαστικά του παρέδωσαν το πνεύμα στο τέλος του γύρου, γεγονός που τον οδήγησε σε λάθη στη φουρκέτα και το τελικό chicane. Ο Ιταλός βρέθηκε εμπρός από τον Lewis Hamilton, ο οποίος ήταν ο ταχύτερος εκ των δύο οδηγών της Ferrari, αλλά βρέθηκε 0,6 δλ. μακριά από την κορυφή με τη μαλακή γόμα.

Ο Βρετανός αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει μεταχειρισμένο σετ στην πρώτη του προσπάθεια στο Q3. Αυτό συνέβη διότι χρησιμοποίησε ένα επιπλέον σετ στο Q1, χωρίς να χρειάζεται… Ο Hamilton δήλωσε ότι προσπάθησε ό,τι μπορούσε με το στήσιμο της Ferrari αλλά δεν βρήκε κάτι που να του ταιριάζει. Επίσης, έθεσε το ερώτημα γιατί η Ferrari δεν εξέτασε το ενδεχόμενο της μέσης γόμας ελαστικών.

Πολύ καλή εμφάνιση έκανε ο Fernando Alonso με την Aston Martin, η οποία έπειτα από τις τελευταίες αναβαθμίσεις της φαίνεται να του επιτρέπει να εισέρχεται τακτικά στο Q3, έχοντας διορθώσει ένα πρόβλημα στην εμπρός αεροτομή του μονοθεσίου. Ο Ισπανός χρησιμοποίησε και αυτός τη μέση γόμα σε όλα τα σκέλη των κατατακτήριων δοκιμών και έχοντας παρατηρήσει περισσότερη υπερστροφή από το FP3, είχε κάνει εύστοχες αλλαγές στο στήσιμο που λειτούργησαν καλά.

Στην 7η θέση θα παραταχθεί αύριο στην εκκίνηση ο Lando Norris με την άλλη McLaren. Ενώ ήταν ο ταχύτερος εκ των δύο οδηγών της βρετανικής ομάδας σε όλες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών και έδειχνε σε καλή φόρμα έως το Q2, στο Q3 τα πράγματα πήραν την κατιούσα για τον Βρετανό.

Φαίνεται ότι πίεζε υπερβολικά στις ζώνες πέδησης, όπως του έλεγε η McLaren στον ασύρματο. Ο Norris αναγκάστηκε να παρακάμψει το τελικό chicane στην πρώτη του προσπάθεια στο Q3 και βρέθηκε υπό πίεση. Συνέχισε με το ίδιο σετ ελαστικών και έκανε δεύτερη προσπάθεια αλλά βρέθηκε 5ος. Στην τελική του προσπάθεια, χτύπησε τον τοίχο στην εξωτερική της στροφής 7.

pic.twitter.com/4eUnc8sqfy

— LN media (@NorrisClip) June 14, 2025

Ο Norris χρησιμοποιεί τη νέα εμπρός ανάρτηση της McLaren (σε αντίθεση με τον Piastri, που προτίμησε την παραδοσιακή λύση) και ενώ ανέφερε ότι οι αλλαγές είναι απλά αεροδυναμικές και δεν ένιωθε κάποια διαφορά, υπάρχουν δημοσιεύματα που ισχυρίζονται ότι οι αλλαγές στοχεύουν στη βελτίωση της αίσθησης του μονοθεσίου στο όριο. Ο Norris παραδέχθηκε ότι έκανε πολλά λάθη και πιστεύει ότι λειτούργησε εναντίον της McLaren, πέραν από την επιλογή των μαλακών ελαστικών, η δυσκολία της MCL39 να αντιμετωπίζει τις ανομοιομορφίες στην άσφαλτο.

Ο επικεφαλής της McLaren, Andrea Stella, δήλωσε ότι φάνηκε από χθες ότι αυτός δεν θα είναι ο πιο εύκολος αγώνας για την ομάδα του και ανέφερε ότι θα είναι αγώνας περιορισμού ζημιών, παρότι ο Piastri μεγιστοποίησε την κατάσταση.

Στην 8η θέση βρέθηκε ο Charles Leclerc, ο οποίος ήταν πολύ απογοητευμένος από την επίδοσή του. Ο Μονεγάσκος σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στο πρώτο sector της τελικής του προσπάθειας και πιστεύει ότι η Ferrari είχε τη δυνατότητα να διεκδικήσει την pole position. Ωστόσο, ο Leclerc, έχοντας ξεκινήσει αρκετά νωρίς το γύρο του, βρήκε τον Isack Hadjar μπροστά του στις στροφές 6/7, επηρεάστηκε από το διαταραγμένο αέρα που άφηνε πίσω της η Racing Bulls, και έχασε το πίσω μέρος της Ferrari στην 7η στροφή. Ο Μονεγάσκος αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την προσπάθεια και παραδέχθηκε ότι αυτό έκανε τη ζωή του πολύ πιο δύσκολη για αύριο.

what could’ve been…pic.twitter.com/GiqF8kPxLB

— clara (@leclercsletters) June 14, 2025

Τον 9ο χρόνο κατέγραψε ο Isack Hadjar με τη Racing Bulls, ωστόσο, ο Γάλλος οδηγός βρίσκεται υπό έρευνα των αγωνοδικών, επειδή παρεμπόδισε τον Carlos Sainz στο Q1. Η ομάδα είχε ενημερώσει τον Γάλλο ότι ο Sainz είχε εγκαταλείψει την προσπάθειά του, οπότε ο Hadjar δεν φρόντισε να μην εμποδίσει τη Williams. Συνεπώς, είναι πολύ πιθανό να δεχθεί ποινή (3 θέσεων;) στη σειρά εκκίνησης. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Alex Albon με το άλλο μονοθέσιο της Williams.

Ο Yuki Tsunoda, που διέθετε το αναβαθμισμένο δάπεδο της Red Bull για πρώτη φορά από την Imola, έγραψε τον 11ο χρόνο. Έχασε την πρόκριση στο Q3 για 0,1 δλ., αλλά θα εκκινήσει τον αγώνα τελευταίος, καθώς δέχθηκε ποινή 10 θέσεων από τους αγωνοδίκες, επειδή προσπέρασε τον Piastri υπό το καθεστώς κόκκινης σημαίας στο FP3, και ενώ είχε κάνει ήδη μισό γύρο με τη διαδικασία να έχει διακοπεί.

Ο Franco Colapinto κατάφερε να θυμίσει την περυσινή του φόρμα και έκανε την καλύτερη εμφάνισή του σε κατατακτήριες δοκιμές με την Alpine, καταλαμβάνοντας τη 12η θέση, η οποία θα μετατραπεί σε 11η στη σειρά εκκίνησης, λόγω της ποινής του Tsunoda. Ωστόσο, ο Αργεντίνος ζήτησε συγγνώμη από την ομάδα, καθώς πίστευε ότι θα μπορούσε να έχει κάνει καλύτερο γύρο και να προκριθεί στο Q3.

Πίσω από τον Colapinto βρέθηκε ο Nico Hulkenberg με τη Sauber. Οι δύο Haas βρέθηκαν στην ουρά του Q2, με μία στιγμή υπερστροφής να κοστίζει στον Oliver Bearman 0,2 δλ., αλλά και πάλι ο Βρετανός ήταν ταχύτερος από τον team-mate του, Esteban Ocon.

Μόλις 6 λεπτά πριν από το τέλος του Q1, η αριστερή πλευρά του καλύμματος του κινητήρα της Williams του Alex Albon ξηλώθηκε από τη ροή αέρα, που πέρασε από κάτω του. Υπάρχει περίπτωση να μην είχε ασφαλιστεί σωστά το κάλυμμα. H διαδικασία διακόπηκε με κόκκινη σημαία για να απομακρυνθούν τα θραύσματα από την πίστα.

Αυτό ανάγκασε τον Norris να τοποθετήσει στο μονοθέσιό του δεύτερο φρέσκο σετ μαλακής γόμας, καθώς βρισκόταν στη 12η θέση, μόλις 0,2 δλ. μπροστά από τη ζώνη του αποκλεισμού. Το ίδιο έκανε και ο Hamilton, παρότι βρισκόταν μόλις 0,1 δλ. μακριά από την κορυφή.

Ο Gabriel Bortoleto γλίτωσε οποιαδήποτε ποινή για το προσπέρασμα επί του Bearman υπό το καθεστώς κόκκινης σημαίας, καθώς συνέβη μόλις δόθηκε το σήμα από τη διεύθυνση αγώνων και ο Βραζιλιάνος δεν θα μπορούσε να έχει προλάβει να αντιδράσει. Ωστόσο, ήταν ο πρώτος εξ αυτών που αποκλείστηκαν στο τέλος του πρώτου σκέλους των κατατακτήριων δοκιμών (16ος).

Υπήρχαν πολλές εκπλήξεις όσον αφορά τους οδηγούς που αποκλείστηκαν από τη διαδικασία στο τέλος του Q1, αλλά η μεγαλύτερη ήταν αυτή του Carlos Sainz με τη Williams. Ο Ισπανός εμποδίστηκε στην τελική του προσπάθεια από τον Hadjar στην 5η στροφή. Ο Γάλλος φαίνεται ότι είχε ενημερωθεί ότι ο Sainz είχε εγκαταλείψει την προσπάθεια. Συνεπώς, ο Hadjar είναι πολύ πιθανό να δεχθεί ποινή, ενδεχομένως 3 θέσεων.

O Sainz ήταν απογοητευμένος, καθώς το περιστατικό κατέστρεψε το Σαββατοκύριακό του, όπως δήλωσε, ενώ η Williams ήταν ικανή να βρεθεί στο Q3. Πίσω από τον Ισπανό θα παραταχθεί ο Lance Stroll με την Aston Martin, καθώς αναρρώνει από την επέμβαση στο δεξί του χέρι. Ο Liam Lawson (19ος) αναρωτιόταν τι είχε συμβεί και έλεγε ότι δεν ήξερε στον ασύρματο της Racing Bulls. Πολύ κακή εμφάνιση από τον Pierre Gasly, που κατέληξε τελευταίος με την Alpine.


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων