F1-GP Μεξικού: Ο Lando Norris κυρίαρχος και επικεφαλής στη βαθμολογία

F1 2025 Mexican GP (2)


Ο Lando Norris κατέκτησε μία εξαιρετική νίκη στο Grand Prix Πόλης Μεξικού, όντας κυρίαρχος καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα, για να τερματίσει με διαφορά μισού λεπτού από τον 2ο, Charles Leclerc. Η McLaren κατάφερε να επιστρέψει στις νίκες για πρώτη φορά από το GP Ολλανδίας έχοντας φανερά ταχύτερο ρυθμό αγώνα – τουλάχιστον στα χέρια του Βρετανού. Ο Norris έκανε πολύ καλή εκκίνηση και δεν απειλήθηκε ποτέ στη συνέχεια, εφόσον οι δύο Ferrari που βρίσκονταν πίσω του αρχικά, ήταν αναγκασμένες να κάνουν lift & coast, σηκώνοντας το πόδι από το γκάζι 50 μέτρα πριν από τις ζώνες φρεναρίσματος.

Οπότε, ο Norris είχε τη δυνατότητα να απομακρυνθεί από τις Ferrari 13,6 δλ. πριν από το πρώτο pit stop. O Βρετανός ήταν άψογος όλο το τριήμερο, παρότι δεν οδήγησε στο FP1, και ήταν κυρίαρχος από το FP3 και μετά. Αυτή είναι η 6η νίκη του Norris στη φετινή σεζόν και η πρώτη του από το GP Ουγγαρίας, πριν από το θερινό διάλειμμα. Επίσης, είναι η 10η νίκη της καριέρας του Norris στη Formula 1 -ίσως μία από τις καλύτερες του Βρετανού- και αυτή που του επέτρεψε να επιστρέψει στην πρωτοπορία της βαθμολογίας για πρώτη φορά από το GP Μπαχρέιν στα μέσα Απριλίου, αν και μόλις για 1 βαθμό, από τον team-mate του, Oscar Piastri, που τερμάτισε στην 5η θέση.

Η διαμόρφωση της πίστας οδήγησε σε ένα μικρό… χάος στις πρώτες στροφές. Εκεί, o Norris κατάφερε να υπερασπιστεί εναντίον του slipstream που έδινε σε αυτούς που βρίσκονταν πίσω του. Ο Lewis Hamilton έκανε την καλύτερη εκκίνηση από αυτούς που βρίσκονταν πίσω του, και ήταν ο μοναδικός (μαζί με τον George Russell) που παρέμεινε εντός ορίων πίστας πίστα. Ωστόσο, στα φρένα για την 1η στροφή, τέσσερα μονοθέσια βρέθηκαν πλάι-πλάι: οι Norris, Hamilton, Leclerc και Max Verstappen. Ο Leclerc έχασε το πίσω μέρος της Ferrari, ευθυγράμμισε από τα γρασίδια το πρώτο chicane και επωφελήθηκε για να βρεθεί επικεφαλής και να επιστρέψει τη θέση μόνο στον Norris σε ένα αμφιλεγόμενο περιστατικό.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

It’s a CRAZY first corner on the first lap in Mexico! 😱

Here’s how it unfolded… 👇#F1 #MexicoGP pic.twitter.com/QOJfaKmusg

— Formula 1 (@F1) October 26, 2025

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το GP Πόλης Μεξικού

O Hamilton έστριψε κανονικά, αλλά έπρεπε να συμβιβαστεί με την 3η θέση, ενώ φαινόταν ότι είχε καταφέρει να βρεθεί μπροστά από τον Leclerc στην 1η στροφή. Ο Βρετανός είχε πάρει την εσωτερική από τον team-mate του (που τον ακούμπησε ελαφρά στην είσοδο της στροφής) και είχε αναγκαστεί μάλιστα να σηκώσει το πόδι του από το γκάζι επειδή στριμώχθηκε πίσω από τον Norris. Στην εξωτερική στα φρένα για την πρώτη στροφή είχε καταφέρει να βρεθεί ο Max Verstappen, αλλά δεν υπήρχε χώρος για τη Red Bull.

O Ολλανδός, σε μία παρακινδυνευμένη κίνηση,  φρέναρε ενώ βρισκόταν στα kerb και χωρίς πρόσφυση, βγήκε στα γρασίδια, όπου γλίστρησε και παραλίγο να βρεθεί στον τοίχο, αλλά τη γλίτωσε για ελάχιστο περιθώριο. Ο Verstappen επέστρεψε στην πίστα εμπρός από τον Hamilton, αλλά στριμώχθηκε πίσω από τον Leclerc. Έτσι, ο Hamilton κατάφερε να τον περάσει ξανά.

Ο George Russell είχε παραπονεθεί έντονα για τις κινήσεις του Verstappen στις πρώτες στροφές, όπου είχε κόψει δρόμο και είχε επωφεληθεί. Ο Βρετανός πιστεύει ότι αν υπήρχαν χαλίκια αντί για γρασίδι στο πρώτο chicane, όλα αυτά δεν θα είχαν συμβεί στις πρώτες στροφές. Οι Hamilton και Verstappen έδωσαν σκληρή μάχη στη συνέχεια, καθώς στον 6ο γύρο ο Verstappen βούτηξε στα φρένα της 1ης στροφής και είχε επαφή με τη Ferrari, την οποία ώθησε εκτός πίστας.

Ο Hamilton παρέμεινε στην εσωτερική για τη 2η στροφή και ο Verstappen βγήκε εκτός πίστας αλλά παρέμεινε μπροστά. Οι αγωνοδίκες ερεύνησαν αμφότερα τα περιστατικά και αποφάσισαν να μην τιμωρήσουν τον Verstappen, κάτι που σίγουρα μπορεί να χαρακτηριστεί αμφιλεγόμενο.

Lewis 🆚 Max 😮‍💨

There’s minor contact between the pair of them at Turn 1! 💥#F1 #MexicoGP pic.twitter.com/FtUjRlj6Fd

— Formula 1 (@F1) October 26, 2025

Ο Hamilton, προσπαθώντας να αντεπιτεθεί στα φρένα της 4ης στροφής από την εξωτερική, μπλόκαρε, και βγήκε εκτός πίστας, ευθυγραμμίζοντας το chicane από τα γρασίδια (όχι από τη λωρίδα ασφάλτου που έχει ορίσει η διεύθυνση αγώνων, αλλά δεν τιμωρήθηκε για αυτό), για να βρεθεί μπροστά και να διατηρήσει τη θέση, γεγονός για το οποίο δέχθηκε ποινή 10 δλ., η οποία μπορεί να χαρακτηριστεί αρκετά αυστηρή, αλλά όντως υπήρχε παράβαση, με προσπέρασμα εκτός πίστας.

F1 2025 Mexican GP (3)

Ο Verstappen είχε βγει και αυτός ελάχιστα εκτός πίστας στην εξωτερική της στροφής 4. Αυτό επέτρεψε στον Russell να επιτεθεί. Ο Verstappen έκλεισε την πόρτα στη Mercedes στην έξοδο της 5, αλλά αυτό άνοιξε την εσωτερική στον Oliver Bearman (που είχε κερδίσει ήδη 3 θέσεις στην εκκίνηση, με τον Antonelli να έχει βγει εκτός πίστας). Ο 20χρονος Βρετανός οδηγός της Haas, έχοντας δει το χάος μπροστά του, είχε φρενάρει νωρίτερα για την 5η στροφή και χώθηκε στην εσωτερική της Red Bull για την 6.

Δεν προσπέρασε άμεσα, γιατί βρισκόταν σε ζώνη κίτρινης σημαίας, αλλά φρόντισε να μην ανοίξει τη γραμμή του και να κρατήσει την εσωτερική για την 7. Βγήκε σχεδόν εντελώς εκτός πίστας, αλλά παρέμεινε μπροστά, για να συνεχίσει να κάνει έναν εξαιρετικό αγώνα, φλερτάροντας με το πρώτο βάθρο τη Haas.

Ollie Bearman SENDS a lunge on Max Verstappen… and gets through! 😮‍💨

The Haas driver is currently P4 on the road 👀#F1 #MexicoGP pic.twitter.com/MbX4ABNQpm

— Formula 1 (@F1) October 26, 2025

Η Red Bull όμως είχε κάνει την ιδανική επιλογή στρατηγικής από την 5η θέση εκκίνησης που είχε βρεθεί ο Verstappen, κάνοντας το αντίθετο από τους υπόλοιπους κορυφαίους οδηγούς, έχοντας ξεκινήσει με τη μέση γόμα. Αυτό σήμαινε ότι ο Ολλανδός δεν θα είχε τη δυνατότητα να περάσει ξανά τον πολύ δυνατό Bearman. H Red Bull επέκτεινε το πρώτο stint με τη μέση γόμα, χάνοντας χρόνο. Ωστόσο, ο Verstappen επέστρεψε δριμύτερος στο δεύτερο stint με τη μαλακή γόμα, αναγκάζοντας πέντε οδηγούς (Bearman, Antonelli, Russell, Piastri, Hamilton) να στραφούν σε στρατηγική δύο pit stop.

Με εκπληκτικό ρυθμό στο τελευταίους γύρους, ο Verstappen βρέθηκε σε απόσταση βολής από τον Leclerc προς το τέλος του αγώνα. Αλλά την επίθεση του Ολλανδού του ανάκοψε η παρέμβαση του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας στους τελευταίους γύρους. Ο Carlos Sainz είχε χτυπήσει τον τοίχο στη στροφή 14 και είχε βάλει σε ένα αρκετά ασφαλές σημείο την τραυματισμένη Williams.

Why the Virtual Safety Car was used on Lap 70 in Mexico… ⚠️⤵️

Carlos Sainz spun and stopped at Turn 14 and the car began smoking, meaning marshals would need to enter the track causing a VSC to be deployed 👇#F1 #MexicoGP pic.twitter.com/WspBSb8Zyz

— Formula 1 (@F1) October 27, 2025

Η εκλογή VSC χαρακτηρίστηκε αμφιλεγόμενη, αν σκεφτεί κανείς ότι είχαν βρεθεί στην πίστα δύο άνθρωποι στο 3ον γύρο του στον αγώνα, για να απομακρύνουν θραύσματα από την άσφαλτο, τους οποίους ευτυχώς κατάφερε να αποφύγει ο Liam Lawson όταν τους είδε μπροστά του με τη Racing Bulls. Ο Νεοζηλανδός που είχε βρεθεί τελευταίος μακριά από τους υπόλοιπους, κάνοντας pit stop για να αντικαταστήσει μία τραυματισμένη εμπρός αεροτομή, σε ένα περιστατικό που θα μπορούσε να έχει αποβεί τραγικό και ο Lawson χαρακτήρισε απαράδεκτο και επικίνδυνο.

From Liam’s onboard camera. https://t.co/Vb0HiTTftL pic.twitter.com/JNn4mStAEG

— jules (@lawzilisch) October 26, 2025

Η FIA ανέφερε ότι είχε αναιρέσει την εντολή να βγουν στην πίστα οι άνθρωποι στους αρχικούς γύρους, όταν η διεύθυνση αγώνων αντιλήφθηκε ότι o Lawson εισήλθε στα pits και ερευνά τι συνέβη μετά από αυτό. Επίσης, η FIA δικαιολόγησε το VSC λόγω φόβου ότι η Williams του Saunz θα μπορούσε να αρπάξει φωτιά.

Όπως και να έχει, το VSC στους τελικούς γύρους ήταν αυτό που «έσωσε» τη 2η θέση του Charles Leclerc, o οποίος έφερε άλλο ένα πολύ καλό αποτέλεσμα στη Ferrari με το 7ο φετινό του βάθρο. O Μονεγάσκος εξασφάλισε αυτή τη θέση έχοντας βγει εκτός πίστας στην 1η στροφή, όπου κρίθηκαν πάρα πολλά πράγματα, όχι απαραίτητα με τον πιο δίκαιο τρόπο.

F1 Grand Prix of Mexico

Ωστόσο, ο Μονεγάσκος έκανε καλή δουλειά με ταλαιπωρημένα ελαστικά να απαντήσει στην επίθεση του Verstappen, ο οποίος πλησίασε πολύ κοντά επιβραδύνοντας λιγότερο στην κίτρινη σημαία που είχε βγει αρχικά για το ατύχημα του Sainz. Ανεβαίνοντας στο 3ο σκαλί του βάθρου, ο Verstappen πέτυχε ένα καλύτερο αποτέλεσμα από αυτό που φαινόταν ότι θα πάρει στο μέσο του αγώνα και βρίσκεται πλέον 36 βαθμούς πίσω από τον νέο επικεφαλής της βαθμολογίας, Lando Norris και πλησίασε στους 35 βαθμούς τον Oscar Piastri, που τερμάτισε στην 5η θέση.

Ο Bearman πραγματοποίησε έναν εκπληκτικό αγώνα, και στο μέσο φαινόταν ότι θα μπορούσε να σημειώσει το πρώτο βάθρο της Haas. Είχε καταφέρει να διατηρήσει πίσω του τον Verstappen μέχρι το pit stop του, το οποίο η αμερικανική ομάδα πραγματοποίησε εγκαίρως, απαντώντας στην απόπειρα undercut από τον Andrea Kimi Antonelli. Επιστρέφοντας στην πίστα, ο ρυθμός του Bearman, που είχε πλέον πίσω του τις δύο Mercedes, ήταν τόσο καλός, που ανάγκασε τη Ferrari να φέρει στα pits τον Leclerc νωρίτερα από ό,τι θα ήθελε, για να τον προστατεύει από το undercut.

Ίσως ο Bearman -που ήταν αποφασιστικός στα προσπεράσματα έπειτα από το πρώτο pit stop του- επωφελήθηκε από το γεγονός ότι η Mercedes δεν διαχειρίστηκε με τον καλύτερο τρόπο την κατάσταση μεταξύ των οδηγών της όταν τον ακολουθούσαν. O Russell ανέφερε στον ασύρματο ότι ήταν ταχύτερος από τον Antonelli και έπρεπε να του παραχωρηθεί η θέση, καθώς ο Leclerc βρισκόταν λίγα δευτερόλεπτα μπροστά, και ο Βρετανός έβλεπε ένα πιθανό βάθρο. Η απάντηση από το pit wall ήταν ότι αν ήθελε, μπορούσε να προσπεράσει τον team-mate του.

F1 Grand Prix of Mexico

Ο Russell εκνευρίστηκε ακόμη περισσότερο, όταν τον πλησίασε ο Piastri. Όταν η Mercedes διέταξε τον Antonelli να του παραχωρήσει τη θέση τελικά, έξι γύρους αργότερα, οι θερμοκρασίες της W16 του Βρετανού είχαν ήδη αυξηθεί, και δεν είχε τη δυνατότητα να απειλήσει τον πολύ καλό Bearman. Όταν ο Verstappen ξεκίνησε να πλησιάζει το τρενάκι μονοθεσίων πίσω από τον Bearman, όλοι στράφηκαν προς τη στρατηγική δύο pit stop.

Ο Bearman βρέθηκε διατηρήθηκε εμπρός στα pit stop, καθώς η Haas έκανε την ταχύτερη φετινή αλλαγή ελαστικών που έχει πραγματοποιήσει, ανταποκρινόμενη στην πρόκληση. Στη συνέχεια, ο Bearman απέκρουσε την επίθεση του Russell και στους τελευταίους γύρους κατάφερε να διατηρήσει πίσω του και τον Piastri, ο οποίος είχε περάσει τον Russell με ένα αποφασιστικό προσπέρασμα. Ο Bearman και δήλωσε ότι ήταν απογοητευμένος όταν είδε το VSC στους τελευταίους γύρους, καθώς είχε διαφυλάξει την μπαταρία του για να διατηρήσει πίσω του τον Piastri στο τέλος.

F1 Grand Prix of Mexico

To VSC έκανε πιο περίπλοκα τα πράγματα, αλλά στο τέλος ο Bearman ήταν ο οδηγός του αγώνα, τερματίζοντας στην 4η θέση, διατηρώντας πίσω του τον επικεφαλής της βαθμολογίας μέχρι εκείνη τη στιγμή. Η Haas έφερε αναβαθμισμένο δάπεδο στο GP ΗΠΑ και η βελτίωση είναι αισθητή, με τον Bearman να το συνηθίζει καλύτερα και να κάνει την καλύτερη εμφάνισή του μέχρι στιγμής στη Formula 1, αντάξια ενός μελλοντικού αστέρα, όντας αλάνθαστος και αντέχοντας πίεση από τέσσερις διαφορετικούς οδηγούς με ταχύτερα μονοθέσια

Ο Piastri, στην εκκίνηση του αγώνα, γλίστρησε στην 1η στροφή στην εκκίνηση και έχασε δύο θέσεις, για να βρεθεί 9ος. Κατάφερε να περάσει τον Yuki Tsunoda έπειτα από σκληρή μάχη στον 11ο γύρο και κόλλησε πίσω από τις δύο Mercedes. Στο δεύτερο pit stop, η McLaren κατάφερε να βγάλει τον Piastri μπροστά από τον Antonelli και στη συνέχεια, ο Αυστραλός εξαπέλυσε επίθεση στον Russell, με ένα αποφασιστικό προσπέρασμα στην 1η στροφή. Αλλά δεν κατάφερε να περάσει εμπρός από τον Bearman, κάτι που αν είχε καταφέρει, θα τον είχε διατηρήσει επικεφαλής στη βαθμολογία.

Ο Piastri επωφελήθηκε και από την ποινή του Hamilton για να τερματίσει 5ος, αλλά βρίσκεται πλέον 1 βαθμό πίσω από τον Norris στο Πρωτάθλημα. Ο Αυστραλός δήλωσε ότι στους τελευταίους αγώνες, ο συνδυασμός μονοθεσίου και ελαστικών απαιτεί διαφορετικό οδηγικό στυλ από αυτό που του έφερνε όλα τα καλά αποτελέσματα μέχρι πρόσφατα. Μάλιστα, δήλωσε ότι χρησιμοποίησε τον αγώνα για να δοκιμάσει αλλαγές στον τρόπο που οδηγεί. Η επιλογή στρατηγικής από τη Red Bull ίσως έδειξε μία χαμένη ευκαιρία για τη McLaren να κάνει αντίστοιχο και με τον Piastri, ο οποίος είχε μείνει κολλημένος πίσω από άλλα μονοθέσια καθ΄ όλη τη διάρκεια του αγώνα.

F1 Grand Prix of Mexico

H Mercedes συμβιβάστηκε με την 6η θέση για τον Antonelli και την 7η θέση για τον Russell, έχοντας αντιστρέψει και πάλι τις θέσεις μεταξύ τους αφότου ο Piastri πέρασε τον Βρετανό. Στην 8η θέση είδε την καρό σημαία ο Hamilton, ο οποίος ήταν πολύ απογοητευμένος με μία ποινή που δεν θεωρούσε ότι άρμοζε στο παράπτωμα. Η Ferrari έκανε και πάλι αρκετό lift & coast, οπότε, αφότου ο Hamilton εξέτισε την ποινή του, δεν είχε το ρυθμό να απειλήσει τους προπορευόμενους.

Ο Esteban Ocon τερμάτισε 9ος αλλά επισκιάστηκε από την απόδοση του team-mate του στη Haas, που πήρε την 4η θέση. Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσε ο Gabriel Bortoleto με τη Sauber, ο οποίος κέρδισε 3 θέσεις στην εκκίνηση και έκανε ένα τολμηρό προσπέρασμα επί του Isack Hadjar για να εξασφαλίσει τον τελευταίο βαθμό.

Ο Yuki Tsunoda δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος με τη Red Bull να αργοπορεί το pit stop του για να προστατεύσει και τον Verstappen καθυστερώντας τους αντιπάλους του Ολλανδού. Αυτό άφησε τον Ιάπωνα εκτεθειμένο και κατέληξε εκτός βαθμών, ενώ ακολούθησε ουσιαστικά τη στρατηγική του team-mate του, που κατέληξε στο βάθρο. Φαίνεται ότι οι σχέσεις Red Bull και Tsunoda έχουν αρχίσει να καταρρέουν, καθώς ο Ιάπωνας πιθανότατα θα αντικατασταθεί στη Red Bull το 2026 από τον Hadjar.

F1 Αποτελέσματα GP Μεξικού 2025


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων