F1-GP Μ. Βρετανίας: Ο Max Verstappen poleman την τελευταία στιγμή

Ο Max Verstappen κατέκτησε την pole position για το Grand Prix Μ. Βρετανίας, με διαφορά 0,1 δλ. από τους αντιπάλους του στο 12ο γύρο της φετινής σεζόν της Formula 1. Αυτή είναι η πρώτη pole position του Ολλανδού από το GP Μαϊάμι στις αρχές Μαΐου. Παράλληλα, η Red Bull, με την 107η pole position της, ισοφάρισε τη Lotus στην 5η θέση για τις ομάδες με τις περισσότερες στην ιστορία του σπορ.
Ο τελικός γύρος του Verstappen ήταν εκπληκτικός, καθώς ήταν ταχύτερος όλων στα δύο πρώτα sector της πίστας. Η Red Bull έχει επιλέξει αεροδυναμικές ρυθμίσεις χαμηλού φορτίου για υψηλότερη ταχύτητα στις ευθείες, ή ίσως για να πετύχει την ιδανική ισορροπία, καθώς δυσκολεύτηκε με υποστροφή χθες, την οποία θα μπορούσε να αντισταθμίσει με αυτή την επιλογή.
Για αυτό και ο Verstappen είχε δηλώσει ότι η βροχή δεν θα ήταν καλή για την ίδια και ήταν τυχερή που ο καιρός δεν επιδεινώθηκε. Ο Ολλανδός ευνοήθηκε λίγο και από το slipstream που του έδωσε ο Andrea Kimi Antonelli στην τελική του προσπάθεια. Ο Ολλανδός κατάφερε να επικρατήσει, παρότι ανέφερε έπειτα από την πρώτη του προσπάθεια στο Q3 ότι το μονοθέσιο της Red Bull ήταν πολύ δύσκολο στην οδήγηση.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP Μ. Βρετανίας
Εντέλει όμως, κατάφερε να γράψει έναν εξαιρετικό γύρο παρά τους απρόβλεπτους ανέμους και το πιο δύσκολο σε συμπεριφορά μονοθέσιο στις στροφές, λόγω των ρυθμίσεων. Ωστόσο, έχουμε δει ότι η Red Bull είναι δυνατή σε πίστες με γρήγορες στροφές, όταν επικρατούν χαμηλές θερμοκρασίες, όπως συνέβη σήμερα στο Silverstone.
Μόλις 0,103 δλ. πίσω από τον Verstappen βρέθηκε ο Oscar Piastri με τη McLaren, που θα παραταχθεί στην πρώτη σειρά εκκίνησης. Ο Αυστραλός ήταν ταχύτερος στην πρώτη του προσπάθεια στο Q3, τον οποίο χαρακτήρισε πολύ καλό. Μάλιστα δεν ήξερε πώς να τον βελτιώσει και εντέλει δεν το έκανε.
Ανέφερε ότι ήταν συντηρητικός στην προσέγγιση ορισμένων στροφών και προσπάθησε να το αντισταθμίσει αυτό στην έξοδό τους, όπως είδαμε στην προτελευταία στροφή, όπου έχασε λίγο το πίσω μέρος της McLaren.
Έπειτα από την πρώτη του προσπάθεια στο Q3, ο Piastri ζήτησε από τη McLaren να ελέγξει το δάπεδο του μονοθεσίου του, έχοντας πατήσει άτσαλα στο kerb της εξωτερικής της Stowe, κάτι που το τραυμάτισε ελαφρά, αλλά δεν πρέπει να κόστισε κάτι σημαντικό σε απόδοση.
Ο έτερος πιλότος της McLaren, Lando Norris, συμπλήρωσε την πρώτη τριάδα, όπως ακριβώς όπως είχε συμβεί και πέρυσι, αλλά αυτή τη φορά ο team-mate του (και βασικός αντίπαλος στη διεκδίκηση του τίτλου), βρίσκεται μπροστά του, στον αγώνα της πατρίδας του. Στην πρώτη του προσπάθεια στο Q3, ο Norris έχασε χρόνο στην 3η στροφή, έχοντας ανοίξει υπερβολικά τη γραμμή του.
Στην τελική του προσπάθεια, ο Βρετανός πάτησε στο γρασίδι στο chicane της Vale και παραδέχθηκε ότι έκανε πολλά μικρά λάθη, για να βρεθεί μόλις 0,015 δλ. πίσω από τον Piastri. Όπως έχουμε δει και στο παρελθόν, στις χαμηλότερες θερμοκρασίες και με τον περιοριστικό παράγοντα πρόσφυσης να είναι ο εμπρός άξονας, η McLaren δεν έχει τόσο μεγάλο πλεονέκτημα και μπορεί να ηττηθεί, όπως είχε συμβεί και στη Suzuka.
Μόλις 0,019 δλ. πίσω από τον συμπατριώτη του βρέθηκε ο George Russell με τη Mercedes. Το γερμανικό μονοθέσιο δεν είχε καταφέρει να εντυπωσιάσει στο Q1 και το Q2, αλλά στις τελικές στιγμές, εκεί που πραγματικά μετράει, ο Russell έγραψε έναν πάρα πολύ καλό γύρο για να εξασφαλίσει την 4η θέση.
Η πολύ εντυπωσιακή στις ελεύθερες δοκιμές Ferrari, δεν φάνηκε να είναι εξίσου ανταγωνιστική στις κατατακτήριες, παρότι επικρατούσαν παρόμοιες συνθήκες. Μήπως η ιταλική ομάδα αναγκάστηκε να ανυψώσει λίγο το μονοθέσιο ενόψει του αγώνα, χάνοντας απόδοση; Ο Lewis Hamilton, έχοντας ακολουθήσει περισσότερο το στήσιμο του Charles Leclerc, έδειχνε να είναι ο ταχύτερος εκ των δύο οδηγών της Scuderia, σε μία πίστα που είναι πάντα καλός.
Ωστόσο, στο τελικό σκέλος δεν κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα από την επίδοσή του στο Q2. Αυτό τον άφησε 0,2 δλ. μακριά από την κορυφή και παρά τη μικρή διαφορά, στην 5η θέση, χάρη στην πολύ ανταγωνιστική διαδικασία. Ο Hamilton είχε βρεθεί στη 2η θέση, μεταξύ των McLaren, στην τελική του προσπάθεια είχε υποστροφή στην προτελευταία στροφή, χάνοντας πάνω από ένα δέκατο του δευτερολέπτου. ένα αρκετά ασταθές πίσω μέρος στις τελευταίες στροφές, χάνοντας χρόνο.
Ο Leclerc (6ος) δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος με την τελική του επίδοση, βρίζοντας τον εαυτό του στον ασύρματο. O Μονεγάσκος έκανε ένα λάθος το οποίο πιστεύει ότι του κόστισε 0,2 δλ. και μία θέση στην πρώτη σειρά εκκίνησης. Ο Leclerc ανέφερε ότι η Ferrari αντιμετωπίζει προβλήματα (έλλειψη ακαμψίας στον πίσω άξονα) που κάνουν τις κατατακτήριες δοκιμές πολύ δύσκολες, διότι συμβαίνουν παράξενα πράγματα στο μονοθέσιο όσον αφορά την ισορροπία. Αλλά παραδέχθηκε ότι δεν έκανε καλή δουλειά σήμερα.
Ο Andrea Kimi Antonelli σημείωσε τον 7ο χρόνο της διαδικασίας, ωστόσο, θα εκτίσει ποινή 3 θέσεων για τη σύγκρουση που προκάλεσε με τον Verstappen στον 1ο γύρο του προηγούμενου αγώνα, το GP Αυστρίας. Συνεπώς, ο Ιταλός οδηγός της Mercedes θα εκκινήσει από τη 10η θέση.
Ακόμη πιο απογοητευτική είναι για τον Oliver Bearman η ποινή που έχει δεχθεί. Ο Βρετανός οδηγός της Haas κατάφερε να σημειώσει την 8η επίδοση στις κατατακτήριες δοκιμές σήμερα, ένα πολύ καλό αποτέλεσμα, αλλά δυστυχώς θα εκκινήσει από τη 18η θέση. Ο Bearman έχει δεχθεί την πολύ αυστηρή ποινή 10 θέσεων στη σειρά εκκίνησης επειδή δοκίμασε να εισέλθει στο pit lane στο όριο υπό το καθεστώς κόκκινης σημαίας στο FP3, και προκάλεσε ατύχημα. O Βρετανός έχει πλέον 8 πόντους ποινής στην αγωνιστική, και βρίσκεται μόλις 4 πριν από τον αποκλεισμό για ένα Grand Prix.
O Fernando Alonso επέστρεψε στο Q3 με την αναβαθμισμένη Aston Martin, σημειώνοντας τον 9ο χρόνο, που σημαίνει ότι θα εκκινήσει από την 8η θέση. Έπειτα από ένα δύσκολο ξεκίνημα στο αγωνιστικό τριήμερο, ο Pierre Gasly κατάφερε να φέρει την Alpine στο Q3 και ήταν πολύ ευχαριστημένος, καθώς θα εκκινήσει από την 9η θέση.
Στο τελικό σκέλος δεν κατάφερε να προκριθεί, χάνοντας το δικαίωμα για μόλις 0,035 δλ. από τον Gasly, ήταν ο Carlos Sainz με τη Williams (11ος). O Ισπανός βρέθηκε μπροστά από τον από τον Yuki Tsunoda, που και πάλι δεν κατάφερε να εισέλθει στο Q3 με τη Red Bull. Ο Isack Hadjar βρέθηκε στην 13η θέση με τη Racing Bulls, πίσω από τον Ιάπωνα, ενώ ο Alex Albon (14ος) ανέφερε ότι το μονοθέσιο της Williams είχε εντελώς διαφορετική αίσθηση, πιθανότατα έπειτα από αλλαγές στο στήσιμο που ζήτησε. Ο Esteban Ocon, 15ος με τη Haas, δεν είχε καλό γύρο προετοιμασίας, καθώς αναγκάστηκε να μπλοκάρει τα φρένα του καθώς έβγαινε από τα pits, για να μην εμποδίσει τον Max Verstappen.
Λίγο μετά το μέσο του πρώτου σκέλους, ο Franco Colapinto βρισκόταν σε γρήγορο γύρο, όταν έχασε το πίσω μέρος της Alpine, έχοντας πατήσει αρκετά στο kerb καθώς προσπαθούσε να επιταχύνει από την προτελευταία στροφή (Club). Το μονοθέσιο γύρισε, και ακούμπησε ελαφρά με την εμπρός αεροτομή στις μπαριέρες και στράβωσε λίγο.
Here’s the moment Colapinto went off 🎥#F1 #BritishGP pic.twitter.com/SZRKRBPhJ2
— Formula 1 (@F1) July 5, 2025
Ο Αργεντίνος κατάφερε να απελευθερωθεί από τα χαλίκια, αλλά το μονοθέσιο αναπηδούσε πάρα πολύ (ενδεχομένως λόγω των τραυματισμένων από το μπλοκάρισμα φρένων ελαστικών ή ίσως λόγω κάποιας άλλης ζημιάς), και αναγκάστηκε να σταματήσει λίγο μετά την έξοδο του pit lane, προκαλώντας τη διακοπή της διαδικασίας με κόκκινη σημαία, με 6 λ. και 49 δλ. να απομένουν για το τέλος του Q1. Ο Flavio Briatore ήταν εμφανώς απογοητευμένος στο pit wall, καθώς ο Colapinto κατέληξε στην τελευταία θέση.
Μετά την επανέναρξη της διαδικασίας οι ψιχάλες που είχαν πέσει την περιοχή του Silverstone είχαν κάνει την πίστα πιο ολισθηρή, αλλά αρκετοί οδηγοί βελτίωσαν την επίδοσή τους. Ο Hamilton ζήτησε να κάνει έναν δεύτερο γύρο στην τελική εφόρμησή του στην πίστα στο Q1, αλλά δεν είχε αρκετά καύσιμα για να το κάνει. Ήταν τυχερός που προκρίθηκε στην 14η θέση.
Στη 16η θέση βρέθηκε ο Liam Lawson, ο οποίος ανέφερε ότι δεν είχε πρόσφυση, καθώς δεν είχε καταφέρει να αναπτύξει τις απαιτούμενες θερμοκρασίες στα ελαστικά του με τις πιο δροσερές συνθήκες, υποστρέφοντας στη Stowe με τη Racing Bulls. Πίσω του ήταν ο Gabriel Bortoleto με τους μηχανικούς της Sauber να έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά στην επισκευή του μονοθεσίου έπειτα από το ατύχημα του Βραζιλιάνου στα τελευταία λεπτά του FP3.
Μεταξύ των δύο Sauber βρέθηκε ο Lance Stroll σε μία ακόμη απογοητευτική εμφάνιση, καθώς ο team-mate του σημείωσε τον 5ο χρόνο του Q1, ενώ αξίζει να αναφερθεί ότι ο 19ος, Nico Hulkenberg, βρέθηκε μόλις 0,688 δλ. μακριά από την κορυφαία επίδοση, σε ένα πολύ ανταγωνιστικό Q1.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.