F1-GP Ολλανδίας FP1: Προβάδισμα McLaren με τον Lando Norris ταχύτερο – motorone.gr


O Lando Norris ξεκίνησε με τον ιδανικό τρόπο το τριήμερο του Grand Prix Ολλανδίας, το οποίο σηματοδοτεί την επιστροφή στη δράση για τη Formula 1, έπειτα από το καλοκαιρινό διάλειμμα της φετινής σεζόν. Ο γύρος του Norris με τη μέση γόμα δεν ήταν ιδιαίτερα καλός. Αλλά με τη μαλακή γόμα, ο Βρετανός «μεταμορφώθηκε» και κινήθηκε στο ρυθμό του περυσινού Q2, με έναν πολύ καλό γύρο.

Ο team-mate του στη McLaren, Oscar Piastri, ξεκίνησε τον πρώτο του γύρο με τη μαλακή γόμα καλύτερα, όντας ταχύτερος στο πρώτο sector, αλλά αντιμετώπισε αρκετή υποστροφή και έχασε σταδιακά έδαφος στα άλλα δύο τμήματα της πίστας, για να βρεθεί 0,422 δλ. πίσω από τον Norris. Στη δεύτερη προσπάθειά του, ο Piastri ήταν ακόμη ταχύτερος στο 1ο sector, παρά την άτσαλη έξοδο από την 3η στροφή, αλλά δεν κατάφερε να βελτιώσει στο μεσαίο sector.

Ωστόσο, ο Αυστραλός κατάφερε να πλησιάσει τον Norris (που δεν έκανε δεύτερη προσπάθεια με τα μαλακά ελαστικά άμεσα) στα 0,292 δλ. Τουλάχιστον όσον αφορά τα μαλακά ελαστικά, ο Norris φαίνεται να έχει ξεκινήσει το τριήμερο σε καλύτερη θέση. Η McLaren διαθέτει αυτό το τριήμερο μία πίσω αεροτομή την οποία είδαμε τελευταία φορά να χρησιμοποιείται στο FP1 του GP Ισπανίας από τον Piastri.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

F1 Grand Prix of Netherlands Practice

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP1 του GP Ολλανδίας

Οι συνθήκες στην πίστα βελτιώνονταν σημαντικά κατά τη διάρκεια του FP1 και με τις μεγάλες ομάδες να βγαίνουν στην πίστα με τη μαλακή γόμα νωρίτερα, αυτό ίσως εξηγεί εν μέρει το γεγονός ότι οι Aston Martin έκαναν την έκπληξη, καταλαμβάνοντας την και θέση, περίπου μισό δευτερόλεπτο μακριά από την κορυφή.

Ο Lance Stroll κατάφερε αρκετά αργά στη διαδικασία να ανέβει στην 3η θέση, εμπρός από τον team-mate του, Fernando Alonso, ο οποίος είχε διαφορά 0,33 δλ. από τον κοντινότερο «διώκτη» του. Δεν θα πρέπει όμως να ξεχνάμε ότι η Aston Martin ήταν πολύ καλή στο Hungaroring και το Zandvoort απαιτεί παρόμοια επίπεδα αεροδυναμικού φορτίου.

F1 Grand Prix of Netherlands Practice

Στην 5η θέση του πίνακα των χρόνων πλασαρίστηκε ο Alex Albon με τη Williams, ο οποίος πιστεύει ότι οι μεικτές συνθήκες ενδέχεται να βοηθήσουν το μονοθέσιο της βρετανικής ομάδας. Ο Ταϊλανδός βρέθηκε εμπρός από τον πρώην team-mate του, Max Verstappen. O Ολλανδός οδηγός της Red Bull ήταν ο πρώτος που τοποθέτησε τη μαλακή γόμα στο μονοθέσιό του, στην επανεκκίνηση της διαδικασίας έπειτα από την αρχική κόκκινη σημαία (22ο λεπτό).

Ωστόσο, ο Verstappen δεν κατάφερε να βελτιώσει την επίδοσή του στο μεσαίο sector. Η πρώτη προσπάθεια του Ολλανδού ήταν 1,7 δλ. πιο αργή από τους χρόνους της McLaren, αλλά ο Verstappen κατάφερε να βελτιώσει την επίδοσή του και να «πλησιάσει» στα 0,94 δλ., αλλά ήταν εμφανές ότι δεν έχει το ρυθμό των McLaren ακόμα. Ο Ολλανδός ολοκλήρωσε τη διαδικασία μπλοκάροντας τα φρένα στην 1η στροφή και βγαίνοντας εκτός πίστας για να παγιδευτεί στα χαλίκια έπειτα από μία δοκιμαστική εκκίνηση.

F1 Max Verstappen (Red Bull)

H Red Bull έφερε μία καινούργια εμπρός αεροτομή για το GP Ολλανδίας. Βασίζεται σε αυτήν που παρουσιάστηκε στο GP Βελγίου, αλλά έχει πτερύγια μεγαλύτερης χορδής στο πίσω μέρος, λόγω την υψηλότερων απαιτήσεων αεροδυναμικού φορτίου του Zandvoort. Αμφότεροι οι οδηγοί της ομάδας διαθέτουν την αναβαθμισμένη έκδοση.

Στην 7η θέση κατετάγη ο George Russell, ο οποίος όμως έδειχνε να δυσκολεύεται με τη συμπεριφορά του μονοθεσίου της Mercedes. O Russell ανέφερε στην αρχή της διαδικασίας ότι το τιμόνι της W16 είχε πολύ ελαφριά αίσθηση. O Βρετανός αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την πρώτη του προσπάθεια με τη μαλακή γόμα ελαστικών, με το μονοθέσιο να αντιμετωπίζει αρκετή υποστροφή και τον ίδιο να προσπαθεί να το πιέσει να κάνει αυτό που θέλει.

Ο Russell κατάφερε τελικά να σημειώσει τον 7ο χρόνο της διαδικασίας, 1,1 δλ. μακριά από την κορυφή, αλλά είχε μία έξοδο από την πίστα στις προσομοιώσεις αγώνα, μπλοκάροντας τα φρένα του στην 1η στροφή περίπου δύο λεπτά πριν από το τέλος της διαδικασίας.

Είδαμε στον πρώτο γύρο του ετέρου οδηγού της Mercedes, Andrea Kimi Antonelli, το δάπεδο του μονοθεσίου να ξύνει εκτεταμένα το έδαφος σε πολύ μεγάλο ποσοστό του γύρου. Έπειτα από μόλις 11 λεπτά, ο Ιταλός μπλόκαρε τα φρένα του στην είσοδο της στροφής 9 και με υποστροφή κατέληξε στα χαλίκια, όπου η Mercedes κόλλησε, προκαλώντας τη διακοπή της διαδικασίας με κόκκινη σημαία για 10 λεπτά. Επειδή προβλέπεται ότι θα βρέξει στο FP2, αυτό κόστισε στις ομάδες πολύτιμο χρόνο, καθώς προσπάθησαν να «στριμώξουν» ορισμένα stint περισσότερων γύρων στο FP1.

F1 Andrea Kimi Antonelli (Mercedes)

Ο Carlos Sainz με την άλλη Williams βρέθηκε στην 9η θέση, πολύ κοντά στον Russell. Ο Ισπανός ανέφερε από την αρχή ότι ο άνεμος ήταν αρκετά ισχυρός στην πίστα και είχε ένα ταξίδι στα χαλίκια στο chicane των στροφών 11/12, στην επανεκκίνηση από τη διακοπή.

Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Gabriel Bortoleto, που συνεχίζει να εντυπωσιάζει με τη Sauber, ακολουθούμενος από τον Pierre Gasly (Alpine), και τους δύο οδηγούς της Racing Bulls. Ο Isack Hadjar ανέφερε στον ασύρματο στην αρχή της διαδικασίας ότι οι καινούργιες, όπως τις χαρακτήρισε, ζώνες ασφαλείας τον ενοχλούσαν.

Οι οδηγοί της Ferrari είχαν ένα πολύ κακό FP1, και κατέληξαν στη 14η και 15η θέση… Πριν από τη συμπλήρωση του πρώτου δεκάλεπτου του FP1, ο Lewis Hamilton είχε ένα τετ-α-κέ 360 μοιρών στην είσοδο της στροφής 3, καταστρέφοντας το σετ μέσης γόμας ελαστικών που είχε, το οποίο δεν χρησιμοποίησε ξανά, πραγματοποιώντας τις προσομοιώσεις αγώνα με τα μαλακά Pirelli.

⏪ Rewinding to a few moments before Antonelli went off…

Here’s Lewis Hamilton having a 360° moment on the approach to Turn 3 😮#F1 #DutchGP pic.twitter.com/oCGOSHyidj

— Formula 1 (@F1) August 29, 2025

Ο Charles Leclerc ζήτησε στον ασύρματο να κάνει επιπλέον γρήγορους γύρους, αναφέροντας ότι η Ferrari αντιμετωπίζει μεγαλύτερα προβλήματα από το ρυθμό με βαρύ φορτίο καυσίμου. «Πρέπει να συγκεντρωθούμε σε αυτό, γιατί βρισκόμαστε μίλια μακριά».

O Yuki Tsunoda με τη δεύτερη Red Bull κατέληξε πίσω από τις Ferrari, στη 16η θέση. Ήταν ο μόνος που ξεκίνησε τη διαδικασία με τη σκληρή γόμα ελαστικών, ενώ οι υπόλοιποι 19 οδηγοί χρησιμοποιούσαν τη μέση. Στο 11ο λεπτό του FP1, ο Ιάπωνας πάτησε άτσαλα στο kerb της εσωτερικής της στροφής 11 και είχε ένα τετ-α-κέ που έστειλε τη Red Bull στα χαλίκια. Κατάφερε όμως να συνεχίσει και να επιστρέψει στα pits. Ο Ιάπωνας βγήκε εκτός πίστας στο ίδιο σημείο και στο τέλος.

F1 Χρόνοι FP1 GP Ολλανδίας 2025


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων