F1-GP Ουγγαρίας: Σειρά εκκίνησης, στρατηγικές και προγνωστικά – motorone.gr

Μπορεί στο Grand Prix Ουγγαρίας ο Charles Leclerc να μετατρέψει την πρώτη του φετινή pole position σε νίκη για τη Ferrari, πριν από το φετινό καλοκαιρινό διάλειμμα της Formula 1; Δεδομένου του πλεονεκτήματος απόδοσης που είδαμε από τις McLaren στις ελεύθερες δοκιμές, θα είναι αρκετά δύσκολο. Αλλά υπάρχουν ορισμένοι παράγοντες που ενδέχεται να λειτουργήσουν υπέρ του Μονεγάσκου.
Ο καιρός ενδέχεται να παίξει το ρόλο του. Ο αγώνας της Formula 3 ξεκίνησε σε βρεγμένη πίστα, ενώ αυτός της Formula 2 σε στεγνή. Παρά την έντονη συννεφιά, η πιθανότητα βροχόπτωσης είναι αρκετά μικρή, καθώς εκτιμάται στο 20%. Πολύ σημαντικές όμως θα είναι και οι θερμοκρασίες που θα επικρατούν στον ασφαλτοτάπητα, με τη McLaren να είναι γνωστό ότι διαχειρίζονται καλύτερα τις θερμοκρασίες λειτουργίας των πίσω ελαστικών τους. Ωστόσο, αυτό είναι ένα δυνατό σημείο και τη Ferrari απέναντι στους υπόλοιπους αντιπάλους της.
Πολύ σημαντική θα είναι και η εκκίνηση, καθώς τα προσπεράσματα είναι αρκετά δύσκολα στο Hungaroring. To μήκος της ευθείας από την pole position από την πρώτη ζώνη πέδησης συγκαταλέγεται μεταξύ των μεγαλύτερων της χρονιάς, στα 472 μέτρα, και αυτό μπορεί να επιτρέψει στους οδηγούς της McLaren να προκαλέσουν τον poleman Leclerc στις πρώτες στροφές.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
O Oscar Piastri θα παραταχθεί στη 2η θέση της σειράς εκκίνησης, δηλαδή στην πλευρά που δεν έχει στρωθεί με γόμα ελαστικού, σε αντίθεση με τον Lando Norris, που θα βρίσκεται στην 3η θέση, δηλαδή στην αγωνιστική γραμμή. Ωστόσο, από τη 2η θέση, ο Piastri είχε τεθεί επικεφαλής στην 1η στροφή πέρυσι.
Η McLaren έχει το στρατηγικό πλεονέκτημα να διαθέτει δύο οδηγούς εναντίον ενός (Leclerc), αλλά το πιθανότερο είναι ότι δεν θα προσπαθήσει να «θυσιάσει» τον έναν εκ των δύο για να «παρασύρει» τη στρατηγική της Ferrari και να κατακτήσει τη νίκη με τον άλλο οδηγό, αφού θέλει να τους μεταχειριστεί ισότιμα και το προβάδισμά της στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών είναι τεράστιο.
Αν ο Leclerc παραμείνει επικεφαλής στο πρώτο stint, θα είναι δύσκολο να βρει το ρυθμό να απομακρυνθεί από τις McLaren αρκετά ώστε να προστατεύσει τον εαυτό του από το ενδεχόμενο ενός -αρκετά ισχυρού στο Hungaroring- undercut. Παράλληλα, το μειονέκτημα της McLaren σε αυτή την περίπτωση είναι πως αν οι οδηγοί της βρίσκονται πολύ κοντά μεταξύ τους στην πίστα, δεν μπορεί να καλέσει και τους δύο στα pits ταυτόχρονα για αλλαγή ελαστικών. Λογικά, όποιος βρίσκεται μπροστά θα έχει προτεραιότητα στις στρατηγικές επιλογές.
Τα σχέδια της McLaren θα μπορούσε να «χαλάσει» ο George Russell, ο οποίος θα εκκινήσει από την 4η θέση, αν καταφέρει να βρεθεί ανάμεσα στους οδηγούς της βρετανικής ομάδας. Αν συμβεί κάτι τέτοιο στον πρώτο γύρο, ίσως η Mercedes να είναι πιο εύκολη «λεία» για τους οδηγούς της McLaren αν κάποιος από αυτούς βρεθεί πίσω από τον Russell.
Πίσω από τον Βρετανό θα παραχθούν οι δύο οδηγοί της Aston Martin, που βρέθηκαν μόλις 1 δέκατο του δευτερολέπτου μακριά από την pole position. Ο μικρός μυϊκός τραυματισμός του Fernando Alonso στο GP Βελγίου δεν φαίνεται να επηρεάζει την απόδοσή του. Η χάραξη της πίστας φαίνεται να ευνοεί την Aston Martin, ωστόσο, ο ρυθμός αγώνα του μονοθεσίου είναι συνήθως κατώτερος από τις επιδόσεις στις κατατακτήριες δοκιμές, οπότε οι οδηγοί της βρετανικής ομάδας θα έχουν δύσκολο έργο.
Πίσω τους βρίσκεται ο εντυπωσιακός Gabriel Bortoleto με τη Sauber και ο Max Verstappen, που δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από την 8η θέση με τη Red Bull, καθώς δεν βρήκε πρόσφυση και ισορροπία στις κατατακτήριες δοκιμές. Ωστόσο, έχει τρία τουλάχιστον μονοθέσια μπροστά του τα οποία -θεωρητικά τουλάχιστον- δεν είναι τόσο ανταγωνιστικά όσο το δικό του και ίσως τον δούμε να σκαρφαλώνει στην κατάταξη πριν από το πρώτο pit stop.
O αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, δήλωσε ότι τα προσπεράσματα στο Hungaroring είναι πιο εύκολα από ό,τι στο Spa, αν ο οδηγός μπορεί να αποφύγει να υπερθερμάνει τα ελαστικά του ακολουθώντας το προπορευόμενο μονοθέσιο.
Στον πίνακα με τα διαθέσιμα σετ ελαστικών για τον αγώνα, μπορούμε να δούμε ότι οι οδηγοί της McLaren έχουν ένα μεταχειρισμένο (και ένα φρέσκο) σετ σκληρής γόμας. Ωστόσο, το έχουν «πατήσει» για έναν μόνο αργό γύρο στην πίστα. Η ομάδα το έκανε αυτό για να περάσει τα ελαστικά από έναν θερμικό κύκλο. Αυτό τα σκληραίνει λίγο και -θεωρητικά- τα κάνει λίγο πιο ανθεκτικά για τον αγώνα.
Η επικρατέστερη στρατηγική είναι αυτή των δύο pit stop με χρήση μέσης-σκληρής-σκληρής γόμας ελαστικών. Ωστόσο, είναι πολύ πιθανό να δούμε και στρατηγικές ενός pit stop, ιδίως από οδηγούς που διαθέτουν μόνο ένα σετ μέσης και σκληρής γόμας, όπως αυτοί των Aston Martin, Racing Bulls, Haas και Williams. Υπάρχει περίπτωση να δούμε χρήση μαλακών ελαστικών; Ίσως ναι, αλλά δεν προβλέπεται να διαρκέσουν πολύ στον αγώνα.
Η στρατηγική θα διαμορφωθεί αρκετά και από τις θερμοκρασίες που θα επικρατούν στην πίστα. Όσο πιο χαμηλές είναι, τόσο μικρότερος γίνεται ο κίνδυνος θερμικής καταπόνησης των Pirelli του πίσω άξονα. Η εκτιμώμενη απώλεια χρόνου για την πραγματοποίηση ενός pit stop σε αγωνιστικές συνθήκες είναι 21 δλ., ενώ υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας ή VSC, η απώλεια μειώνεται σε 11,5 δλ.
Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε με ποια γόμα ελαστικών θα επιλέξουν να εκκινήσουν τον αγώνα οι Lewis Hamilton (12ος) και Andrea Kimi Antonelli (15ος), οι οποίοι έχουν βρεθεί σε χαμηλές θέσεις. Υπάρχει περίπτωση να επιλέξουν την κόντρα-στρατηγική και να εκκινήσουν με τη σκληρή γόμα; Επίσης, θα είχε νόημα αυτή η επιλογή για τον Max Verstappen από την 8η θέση;
Δεδομένης της κακής θέσης του Yuki Tsunoda στις κατατακτήριες δοκιμές (16ος), η Red Bull άδραξε την ευκαιρία να τοποθετήσει μία καινούργια μονάδα ισχύος στο μονοθέσιό του, ξεπερνώντας το επιτρεπόμενο όριο των τεσσάρων κατά τη διάρκεια της σεζόν. Συνεπώς, ο Tsunoda θα εκκινήσει τον αγώνα από το pit lane. O Ιάπωνας διαθέτει μόνο ένα σετ σκληρής και μέσης γόμας ελαστικών για τον αγώνα. Μήπως θα πάει -αναγκαστικά, καθώς η μαλακή γόμα δεν αντέχει πολλούς γύρους- για στρατηγική ενός pit stop; Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε τι ελαστικά θα έχει επιλέξει για την εκκίνηση.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.