GAC Aion V και Aion UT: Τα νέα κινεζικά ηλεκτρικά που έρχονται Ευρώπη – Cars Electric

GAC Aion V και Aion UT: Τα νέα κινεζικά ηλεκτρικά που έρχονται Ευρώπη


Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία GAC εντείνει τις κινήσεις της ενόψει της παρουσίας της στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA) στο Μόναχο. Το ενδιαφέρον των επισκεπτών, αναμένεται να επικεντρωθεί σε δύο μοντέλα: τα Aion V και Aion UT. Πρόκειται για δύο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που ανήκουν στην κατηγορία των συμπαγών, με ξεχωριστό σχεδιασμό και διαφορετική φιλοσοφία. Παρότι οι επίσημες ευρωπαϊκές προδιαγραφές τους δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί, ήδη υπάρχουν διαθέσιμες εκδόσεις στην Κίνα, ενώ πραγματοποιήθηκαν και πρώτες δοκιμές οδήγησης στις εγκαταστάσεις της GAC.


Aion UT – Το συμπαγές hatchback με ιταλικό άγγιγμα

Το Aion UT σχεδιάστηκε στο στούντιο της GAC στο Μιλάνο και ξεχωρίζει για τις ρέουσες γραμμές και την urban αισθητική του. Εξωτερικά παραμένει σε λογικές διαστάσεις, αλλά το εσωτερικό του αποδεικνύεται απροσδόκητα ευρύχωρο. Η δεύτερη σειρά καθισμάτων προσφέρει ικανοποιητικό χώρο για τα γόνατα, αν και οι πιο ψηλοί επιβάτες μπορεί να συναντήσουν περιορισμό στο ύψος του κεφαλιού.

GAC Aion V και Aion UT: Τα νέα κινεζικά ηλεκτρικά που έρχονται Ευρώπη

Η καμπίνα δίνει έμφαση στη μινιμαλιστική φιλοσοφία. Κυριαρχεί μια οθόνη αφής 14,6 ιντσών, υποστηριζόμενη από μικρότερο ψηφιακό πίνακα, πίσω από το τιμόνι. Η φυσική εργονομία, παραμένει σε καλό επίπεδο, με την κεντρική κονσόλα να διαθέτει άφθονους αποθηκευτικούς χώρους και τα μπροστινά καθίσματα, να είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, εξασφαλίζοντας άνεση σε μεγάλες διαδρομές. Μοναδικό μειονέκτημα: το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο σε ύψος, περιορίζοντας ελαφρώς την προσαρμοστικότητα.


ΔΕΗ Blue Προσφορά

GAC Aion V και Aion UT: Τα νέα κινεζικά ηλεκτρικά που έρχονται Ευρώπη

Στην πίστα δοκιμών του Foshan, το Aion UT απέδειξε ότι στοχεύει περισσότερο στην άνεση παρά στη σπορ συμπεριφορά. Η κίνηση στους εμπρός τροχούς προσφέρει ομαλή αλλά συγκρατημένη επιτάχυνση, ενώ η ανάρτηση, απορροφά ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του δρόμου. Τα καθίσματα είναι αρκετά μαλακά, κάτι που ευνοεί τα μεγάλα ταξίδια. Υπάρχουν δύο προγράμματα οδήγησης (Normal και Eco) καθώς και σύστημα ανάκτησης ενέργειας τύπου «one-pedal», το οποίο ωστόσο δεν φέρνει το όχημα σε πλήρη στάση.

GAC Aion V και Aion UT: Τα νέα κινεζικά ηλεκτρικά που έρχονται Ευρώπη

Η αυτονομία του, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, φτάνει τα 420 χιλιόμετρα (WLTP), με κατανάλωση περίπου 16 kWh/100 χλμ. Η φόρτιση από 30% σε 80% ολοκληρώνεται σε περίπου 24 λεπτά σε ταχυφορτιστή DC ισχύος 130 kW. Έξυπνη λεπτομέρεια αποτελεί η ειδική θήκη στο πορτμπαγκάζ, για την εύκολη αποθήκευση του καλωδίου φόρτισης.

GAC Aion V και Aion UT: Τα νέα κινεζικά ηλεκτρικά που έρχονται Ευρώπη
Aion V – Το οικογενειακό SUV με τεχνολογικό χαρακτήρα

Δίπλα στο UT, το Aion V παρουσιάστηκε σε δεύτερη γενιά, αποτελώντας ένα πιο ευρύχωρο και οικογενειακό SUV. Κυκλοφορεί στην Κίνα ήδη από το 2020, ενώ η ανανεωμένη έκδοση λανσαρίστηκε το 2024. Με μήκος 4,60 μέτρα και ύψος 1,66 μέτρα, είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από το VW ID.4, το οποίο φαίνεται να στοχεύει άμεσα.

GAC Aion V και Aion UT: Τα νέα κινεζικά ηλεκτρικά που έρχονται Ευρώπη

Το Aion V διατίθεται σε τρεις εκδόσεις, όλες με προσανατολισμό στην κίνηση εμπρός και μπαταρίες τύπου LFP. Η βασική έκδοση αποδίδει 204 PS με μπαταρία 62 kWh, ενώ οι ανώτερες εκδόσεις φτάνουν τα 224 PS με μπαταρίες 75 ή 90 kWh. Η αρχιτεκτονική των 400 volt επιτρέπει ταχύτερη φόρτιση (3C), αν και η εταιρεία δεν έχει ανακοινώσει ακριβείς χρόνους για το 0-80%.

GAC Aion V και Aion UT: Τα νέα κινεζικά ηλεκτρικά που έρχονται Ευρώπη

Στο εσωτερικό, η εικόνα είναι πιο premium. Ξεχωρίζουν η μεγάλη οθόνη αφής 14,6 ιντσών, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και λεπτομέρειες που αναβαθμίζουν την αίσθηση ποιότητας, όπως οι μεταλλικές χειρολαβές στις πόρτες. Ένα μοναδικό χαρακτηριστικό είναι η κεντρική κονσόλα, η οποία διαθέτει θάλαμο που μπορεί να λειτουργήσει είτε ως ψυγείο είτε ως θερμαντήρας για ροφήματα. Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 427 έως 987 λίτρα, προσφέροντας ευελιξία για οικογενειακές ανάγκες.

GAC Aion V και Aion UT: Τα νέα κινεζικά ηλεκτρικά που έρχονται Ευρώπη
Η κινεζική στρατηγική στην Ευρώπη

Η ευρωπαϊκή αγορά παραμένει απαιτητική για τις νέες κινεζικές μάρκες. Εταιρείες όπως οι MG και BYD έχουν καταφέρει να κερδίσουν σημαντικό μερίδιο, ενώ άλλες – όπως οι Nio, Ora και Xpeng – δυσκολεύονται να εδραιωθούν. Παρά τα θετικά αποτελέσματα δοκιμών, ακόμη και η Zeekr, δεν έχει λανσάρει εμπορικά τα μοντέλα της.

Σε αυτό το πλαίσιο, μένει να φανεί αν η GAC θα καταφέρει να κερδίσει έδαφος. Το Aion UT αναμένεται να φτάσει στην Ευρώπη όχι πριν από το 2026, γεγονός που δημιουργεί ερωτήματα για το αν θα είναι αρκετά φρέσκο μοντέλο όταν λανσαριστεί. Το Aion V, από την άλλη, έχει σαφώς περισσότερες πιθανότητες να αποτελέσει το πρώτο όχημα με το οποίο η GAC θα επιχειρήσει να ανοίξει δρόμο στη γερμανική – και κατ’ επέκταση ευρωπαϊκή – αγορά.

GAC Aion V και Aion UT: Τα νέα κινεζικά ηλεκτρικά που έρχονται Ευρώπη

Η τελική απάντηση θα δοθεί όταν τα αυτοκίνητα βρεθούν αντιμέτωπα με τον σκληρό ανταγωνισμό της κατηγορίας, όπου ήδη κυριαρχούν ευρωπαϊκά και κορεατικά μοντέλα. Ωστόσο, οι πρώτες εντυπώσεις, δείχνουν ότι η GAC έχει κάνει σοβαρή δουλειά τόσο στον σχεδιασμό, όσο και στην τεχνολογία, προσφέροντας ενδιαφέρουσες λύσεις, που θα μπορούσαν να προσελκύσουν ένα νέο κοινό στην Ευρώπη.

Πηγή: elektroauto-news.net

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων