Geely EX5: Η ηλεκτρική εμπειρία που καθηλώνει

Το Geely EX5 έχει επιβλητική παρουσία, άνεση στην καμπίνα, ισχύ 218 ίππων και μπαταρία 60,2 kWh, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη οδηγική εμπειρία εντός και εκτός πόλης.
Από τις πιο πρόσφατες αφίξεις στην Ελληνική αγορά, η Geely προσφέρει (προς το παρόν) μόνο το EX5. Κάτι που δεν φαίνεται να είναι πρόβλημα, με δεδομένο το ομολογουμένως τεράστιο εκτόπισμα του ομίλου στην αυτοκινητοβιομηχανία. Με μια γρήγορη αναζήτηση μπορεί κάποιος να δει πόσες από τις λεγόμενες «mainstream» μάρκες διαχειρίζεται αυτός ο όμιλος. Μεταξύ τους οι Volvo, Lotus, Polestar, Lynk&Co και Smart.
Την πρώτη φορά που κάθεσαι πίσω από το τιμόνι του Geely EX5, καταλαβαίνεις αμέσως ότι πρόκειται για κάτι διαφορετικό. Δεν είναι απλώς ένα ηλεκτρικό SUV που σε μεταφέρει από το ένα σημείο στο άλλο. Είναι ένα αυτοκίνητο που θέλεις να οδηγείς και να αλληλοεπιδράς μαζί του.
Στην πόλη, η παρουσία του είναι διακριτικά επιβλητική, η θέση οδήγησης άνετη και ωραία τοποθετημένη, μέσα σε μια καμπίνα που θα χρειαστεί καιρό μέχρι να καταλάβεις όλα όσα μπορεί να προσφέρει. Κάθε χιλιόμετρο γίνεται μια μικρή ανακάλυψη, μια εμπειρία που σε προτρέπει να απολαύσεις την ισχύ του και την τεχνολογία που διαθέτει. Η οδήγηση με το EX5 δεν είναι θέμα ταχύτητας είναι εμπειρία.
Με μίνιμαλ σιλουέτα
Το Geely EX5 δεν χρειάζεται υπερβολές, άλλωστε έχει κερδίσει ένα βραβείο Red Dot με το παρουσιαστικό του. Οι ισορροπημένες αναλογίες, η δυναμική μάσκα και τα φωτιστικά σώματα δημιουργούν μια εικόνα που αποπνέει στιβαρότητα. Οι λεπτομέρειες στην εξωτερική σχεδίαση περιορίζονται σε σμιλεμένες επιφάνειες με το τελικό αποτέλεσμα να προσφέρει αίσθηση αρμονίας.
Σύμφωνα με τις διαστάσεις του, τοποθετείται μεταξύ των C και D SUV και είναι «χτισμένο» πάνω στην πλατφόρμα GEA της Geely, η οποία δεν προορίζεται αποκλειστικά για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η καμπίνα σε στιλ lounge
Μια ζεστή και επιβλητική αίσθηση είναι η πρώτη εντύπωση που αφήνει το EX5 μπαίνοντας στην καμπίνα των επιβατών. Οι λευκές επενδύσεις και η γυάλινη οροφή από άκρη σε άκρη (με ηλεκτρικό σκίαστρο) την κάνουν να φαίνεται ακόμα μεγαλύτερη από ότι είναι.
Μεταξύ των επιλογών που δίνει η Geely στον συνοδηγό είναι και η χαλάρωση με τρόπο που συναντάμε σε άλλες κατηγορίες. Αφού πέρα από τις αναμενόμενες ρυθμίσεις, υπάρχει ένα ηλεκτρικά ανοιγμένο τμήμα στο κάτω μέρος για να κρατά ψηλά τα πόδια όσο ο επιβάτης χαλαρώνει σε σχεδόν επίπεδη στάση.
Ωστόσο η εσωτερική σχεδίαση δεν περιορίζεται εκεί, αφού προσφέρει υψηλά επίπεδα εργονομίας. Τα καθίσματα αγκαλιάζουν το σώμα με φυσικό τρόπο, ενώ τα εμπρός είναι θερμαινόμενα, κλιματιζόμενα και με λειτουργία μασάζ, τοποθετημένα ώστε η κονσόλα και οι 33 αποθηκευτικοί χώροι είναι εύκολα προσβάσιμοι.
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,2 ιντσών παραμετροποιείται ώστε να παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, ενώ η οθόνη πολυμέσων 15,4 ιντσών είναι εύκολη στη χρήση και υποστηρίζει φωνητικές εντολές. Επιπλέον το EX5 έχει και head-up display 13,8 ιντσών.
Στο σύνολο του ο εσωτερικός χώρος προσφέρει μια ενδιαφέρουσα εμπειρία, χωρίς να χάνει τη ζεστασιά και την άνεση για τους επιβάτες, αλλά με ελάχιστα φυσικά χειριστήρια.
Άνετοι είναι οι χώροι για τους πίσω επιβάτες ενώ το πορτμπαγκάζ (με ηλεκτρικό άνοιγμα) είναι επαρκές με τα 410 λίτρα του και έχει άλλα 51 λίτρα στο κάτω μέρος, εκεί που παραδοσιακά μπαίνει ο εφεδρικός τροχός.
Η ισχύς που νιώθεις σε κάθε πεντάλ
Το EX5 κινείται με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 218 ίππων, τροφοδοτούμενο από μπαταρία 60,2 kWh ιόντων λιθίου LPF, η οποία μάλιστα αποτελεί δομικό στοιχείο του πλαισίου (Cell-to-Body).
Η επιτάχυνση είναι άμεση και γραμμική, δίνοντας στον οδηγό την αίσθηση ότι η ισχύς είναι πάντα διαθέσιμη χωρίς κομπιάσματα ή καθυστερήσεις. Στους επαρχιακούς δρόμους, το EX5 διατηρεί μια στιβαρή αίσθηση, με το βάρος του να ελέγχεται εύκολα και τις στροφές να περνούν με ακρίβεια και σταθερότητα. Στην εθνική οδό, η ισχύς επιτρέπει ασφαλείς μετακινήσεις αλλά αν ο οδηγός «ξεφύγει» θα δει την αυτονομία να μειώνεται με ταχύ ρυθμό.
Σύμφωνα με την Geely η μπαταρία προσφέρει έως και 3.500 κύκλους φόρτισης, αρκετούς για να διανύσει έως 1.000.000 χιλιόμετρα. Αυτός είναι και ο λόγος που η φόρτιση γίνεται σε AC στα 11 KW και σε DC στα 100kw.
Ο δρόμος γίνεται απόλαυση
Η οδική συμπεριφορά του EX5 έχει στο επίκεντρο την άνεση, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν είναι ικανό. Άλλωστε μην ξεχάσουμε ότι επιταχύνεται από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 6,9 δευτερόλεπτα.
Η ανάρτηση, που αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, συνεχίζει τη γενικότερη φιλοσοφία ηρεμίας που πρεσβεύει το EX5.
Το τιμόνι προσφέρει επαρκή αίσθηση αλλά και την απαραίτητη ευκολία για αστική οδήγηση, εκεί όπου η αναγεννητική πέδηση τεσσάρων επιπέδων (Low, Medium, High και Auto) φροντίζει για ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία. Δεν θα κρύψουμε ότι θα θέλαμε την επιλογή one-pedal driving.
Όπως θα θέλαμε και μεγαλύτερη αυτονομία. Ίσως όχι τόσο για πρακτικούς, αλλά για συναισθηματικούς λόγους, αφού ακόμα το στρες των υπολειπόμενων χιλιομέτρων δεν έχει φύγει από το μυαλό μας. Σε αυτό το θέμα βοηθά η επιλογή μεταξύ των τριών κλασικών προγραμμάτων οδήγησης (Eco, Normal, Sport) που επηρεάζουν ανάλογα την συγκεκριμένη τιμή.
Στο διάστημα που περάσαμε παρέα με το Geely EX5 η κατανάλωση ενέργειας κυμάνθηκε γύρω στις 18 kWh, με κανονική χρήση. Χωρίς υπερβολές στο δεξί πεντάλ ή στην οικονομία.
Στο ταμείο με το Geely EX30
Στο τέλος της ημέρας, η αίσθηση που μένει είναι ενός ολοκληρωμένου και πολύ καλά εξοπλισμένου ηλεκτρικού SUV που προσφέρει ασφάλεια, ικανοποιητική αυτονομία, χαμηλό λειτουργικό κόστος και απρόσκοπτη οδηγική εμπειρία. Η τιμή του EX5 αρχίζει από τα 29.900 ευρώ, με το όφελος από την Κρατική Επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» καθώς και από το Freedom Bonus της εταιρείας, ύψους 2.000 ευρώ.
Αν σε αυτή την τιμή υπολογίσουμε την εγγύηση 6 ετών και 8 ετών ή 200.000 χλμ. για την μπαταρία, καθώς και τον πλούσιο εξοπλισμό, έχουμε μια ωραία πρόταση με ισχύ 218 ίππων, με χαμηλό κόστος χρήσης και σύγχρονη σχεδίαση και τεχνολογία. Διαμορφώστε εδώ το δικό σας Geely EX5.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
KΙΝΗΤΗΡΑΣ: Ηλεκτρικός σύγχρονος, μόνιμου μαγνήτη
ΑΠΟΔΟΣΗ: 218 PS, 320 Nm
KIBΩΤΙΟ: Αυτόματο μονής σχέσης
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4615 x 1830 x 1670 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 410 & 51 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.715 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h: 6,9″
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 175 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 15,8 kWh /100 km
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2: 0 g/km
AYTONOMIA: 430 km
ΦΟΡΤΙΣΗ
DC 100 kW, 30-80%: 20′
AC 11 kW, 0-100% : 6 ώρες
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.