ICCT: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε άνοδο σε όλη την Ευρώπη – Cars Electric

ICCT: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε άνοδο σε όλη την Ευρώπη


Σύμφωνα με την τρέχουσα έκθεση European Market Monitor του Διεθνούς Συμβουλίου για Καθαρές Μεταφορές (ICCT), το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη συνεχίζει να αυξάνεται: Τον Ιούνιο, το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων στις νέες πωλήσεις έφτασε το 18%, από μέσο όρο 17% το πρώτο εξάμηνο του έτους – σε σύγκριση με μόλις 13% το πρώτο εξάμηνο του 2024. Έτσι, η αγορά αναπτύσσεται ταχύτερα από ό,τι αναμενόταν προηγουμένως. Και πολλοί κατασκευαστές βρίσκονται ήδη σαφώς σε καλό δρόμο για να συμμορφωθούν με τα αυστηρότερα όρια CO2 της ΕΕ, τα οποία εισήχθησαν στις αρχές του έτους.

Συνεπώς, η ICCT έχει διαιρέσει την τρέχουσα ανάλυσή της σε ομάδες, με τις οποίες οι κατασκευαστές σκοπεύουν να επιτύχουν τους στόχους CO2 σύμφωνα με τον κανονισμό της ΕΕ. Η ομάδα του BMW Group, που αποτελείται από τις μάρκες BMW, Mini και Rolls-Royce, ηγείται της κατάταξης ηλεκτροκίνησης με μερίδιο 25% ηλεκτρικών οχημάτων και ήδη πληροί τις απαιτήσεις στόλου, που ορίζονται στις Βρυξέλλες. Από κοντά ακολουθούν το τρίο Mercedes-Volvo-Polestar με 23%, η Hyundai με 19% και οι Volkswagen και Kia με περίπου 18% ηλεκτρικών αυτοκινήτων μεταξύ των νέων πωλήσεων. Ο Όμιλος SAIC (MG) βρισκόταν στο 18%, ενώ η ομάδα Tesla-Stellantis-Toyota παρέμεινε ελαφρώς κάτω από τον μέσο όρο της ΕΕ στο 17%. Η Renault πέτυχε μόνο 11% και η Nissan 6%.

ICCT: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε άνοδο σε όλη την Ευρώπη


ΔΕΗ Blue Προσφορά

Εξετάζοντας τις αντίστοιχες τιμές CO2, ο μέσος όρος σε ολόκληρη την ΕΕ κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους ήταν 102 g CO2/km – εννέα γραμμάρια πάνω από τον στόχο των 93 g CO2/km για την περίοδο 2025 έως 2027. Χάρη στο υψηλό μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων, η ομάδα BMW τα πάει ιδιαίτερα καλά, έχοντας ήδη επιτύχει τον στόχο της. Η Kia και η Mercedes-Volvo-Polestar είναι επίσης αρκετά κοντά στον στόχο, επί του παρόντος εντός 4%, ενώ η Hyundai και η Renault βρίσκονται εντός 6%.

ICCT: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε άνοδο σε όλη την Ευρώπη

Στο σύνολο των δραστηριοτήτων τους η Tesla, η Stellantis και η Toyota δυσκολεύονται, μεταξύ άλλων, με το γεγονός ότι η πρώην ηγέτιδα της βιομηχανίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων, υφίσταται απότομη πτώση στις πωλήσεις, η οποία εξακολουθεί να είναι 7% εκτός στόχου. Υπάρχουν πολλά που πρέπει να γίνουν στο σύνολο της Volkswagen, η οποία απέχει επί του παρόντος 14% ή 13 g CO2/km από την επίτευξη του στόχου της, με την Audi και τη Seat ειδικότερα να επιβαρύνουν την κατάσταση, με τις εκπομπές να υπερβαίνουν τον στόχο κατά 24 και 26 g CO2/km αντίστοιχα. Το ποσοστό της Nissan φτάνει έως και 31% ή 29 g CO2/km κάτω από τον στόχο.

ICCT: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε άνοδο σε όλη την Ευρώπη

Μεταξύ των μεμονωμένων μαρκών, η Volvo (-26 g CO2/km κάτω από τον στόχο) και η Cupra (-15 g/km) βρίσκονται πιο κάτω από τον στόχο. Αντίθετα, η Mazda και η Nissan έχουν τις μεγαλύτερες αποκλίσεις από τον στόχο, με 28 και 29 g CO2/km, αντίστοιχα. Η Mercedes-Benz, με απόκλιση 23 g CO2/km, θα αντιμετώπιζε επίσης μια δύσκολη πρόκληση, εάν δεν επωφελούνταν από την ισχυρή απόδοση της Volvo.

ICCT: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε άνοδο σε όλη την Ευρώπη
ICCT: Σύγκριση χωρών

Σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, για την ICCT, η αγορά οχημάτων στην Ισπανία αυξήθηκε κατά 14% το πρώτο εξάμηνο του έτους, ανεξαρτήτως τύπου κίνησης, ενώ το Βέλγιο (-11%), η Γαλλία (-8%), η Γερμανία (-5%) και η Ιταλία (-4%), κατέγραψαν μειώσεις. Απτόητες από αυτό, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, συνέχισαν να αυξάνονται, για παράδειγμα στην Ισπανία (+83%), την Τσεχική Δημοκρατία (+66%) και την Πολωνία (+61%). Η αύξηση των τπωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνεχίστηκε επίσης στη Γερμανία, με αύξηση 35% το πρώτο εξάμηνο του έτους, με περισσότερα από 47.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα να πωλούνται μόνο τον Ιούνιο.

ICCT: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε άνοδο σε όλη την Ευρώπη

Οι βασικές αγορές με υψηλό μερίδιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων και plug-in υβριδικών οχημάτων, είναι η Νορβηγία (96%), η Δανία (66%), η Σουηδία (60%) και η Ολλανδία (55%), ενώ το Βέλγιο (41%), η Αυστρία (31%) και η Γερμανία (28%), βρίσκονται επίσης πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Πηγή: ICCT 

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων