Lotus Hyper Hybrid SUV: Ο νέος αντίπαλος της Porsche Macan έρχεται! – Cars Electric
Η Lotus ετοιμάζεται να ταράξει την κατηγορία των premium μεσαίων SUV, επιβεβαιώνοντας ότι πριν το τέλος του έτους, θα αποκαλύψει το πολυαναμενόμενο μοντέλο που θα σταθεί απέναντι στην Porsche Macan και την BMW X3. Πρόκειται για το πρώτο όχημα που θα εξοπλιστεί με τη νέα, επαναστατική τεχνολογία «Hyper Hybrid» της βρετανικής μάρκας, σηματοδοτώντας μια στροφή, σε μια πιο ευέλικτη στρατηγική ηλεκτροκίνησης.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lotus, Φενγκ Κινγκφένγκ, αποκάλυψε το νέο SUV κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων του δεύτερου τριμήνου, επισημαίνοντας ότι το μοντέλο – του οποίου η ονομασία παραμένει μυστική – θα κυκλοφορήσει πρώτα στην Κίνα στις αρχές του 2026 και στη συνέχεια θα φτάσει στην Ευρώπη και σε άλλες αγορές.
Από την πλήρη ηλεκτροκίνηση στο υβριδικό μέλλον
Η Lotus είχε ανακοινώσει από το 2021 την πρόθεσή της να παρουσιάσει ένα μεσαίου μεγέθους SUV, γνωστό εσωτερικά ως «Type 134». Αρχικά, το πλάνο ήταν να κυκλοφορήσει ως αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, όμως το σχέδιο της πλήρους μετάβασης σε EV έως το 2028, εγκαταλείφθηκε. Η εταιρεία επιδιώκει πλέον έναν συνδυασμό τεχνολογιών, ώστε να ανταποκριθεί στις ανάγκες της αγοράς και να ενισχύσει τις πωλήσεις της – ειδικά σε μια δύσκολη περίοδο, όπου οι απώλειες στο πρώτο μισό του 2025, ξεπέρασαν τα 230 εκατομμύρια λίρες και προγραμματίζονται περικοπές 550 θέσεων εργασίας, στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Η αυξανόμενη δημοτικότητα των SUV αποτελεί ελπίδα για τη Lotus. Μέχρι στιγμής, το 2025 έχουν πωληθεί μόλις 2.813 αυτοκίνητα, σε σύγκριση με 4.904 την ίδια περίοδο πέρυσι. Αν το νέο SUV αποδειχθεί επιτυχημένο, μπορεί να προσφέρει την ώθηση που χρειάζεται η εταιρεία. Το εργοστάσιο της Lotus στη Γουχάν, διαθέτει παραγωγική δυνατότητα 150.000 μονάδων, αλλά το 2024 κατασκευάστηκαν λιγότερα από 7.000 κομμάτια των Eletre και Emeya – μια σαφής ένδειξη ότι υπάρχει περιθώριο ανάπτυξης.
Τιμή, ανταγωνισμός και θέσεις στην αγορά
Το νέο SUV θα ανταγωνιστεί άμεσα την Porsche Macan και την BMW X3. Αρχικά είχε ακουστεί ότι η τιμή εκκίνησης θα βρισκόταν κοντά στα 70.000 δολάρια, χαμηλότερα από την ηλεκτρική Macan. Εάν διατηρηθεί αυτό το επίπεδο τιμής, η Lotus θα τοποθετήσει το Type 134, ως ένα ιδιαίτερα ελκυστικό premium SUV, με σπορ χαρακτήρα και τεχνολογικό προβάδισμα.
Hyper Hybrid: Η επόμενη γενιά υβριδικής απόδοσης
Μέχρι το 2028, κάθε Lotus θα διαθέτει υβριδική τεχνολογία, με πρώτο το νέο SUV που θα εγκαινιάσει το σύστημα Hyper Hybrid. Το ίδιο σύστημα θα ενσωματωθεί και στα υπάρχοντα Eletre και Emeya, αλλά και σε ένα επερχόμενο μοντέλο με κωδική ονομασία «Vision X».
Το Hyper Hybrid, δεν είναι ένα κλασικό PHEV. Πρόκειται για σύστημα επέκτασης αυτονομίας (range extender), όπου ο βενζινοκινητήρας δεν κινεί τους τροχούς, αλλά λειτουργεί αποκλειστικά για την παραγωγή ενέργειας, προς τους ηλεκτρικούς κινητήρες. Η Lotus υπόσχεται πάνω από 160 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας και περισσότερα από 1.000 χιλιόμετρα συνολικής αυτονομίας, μαζί με κορυφαία ταχύτητα φόρτισης, μέσω ηλεκτρικής αρχιτεκτονικής 900V. Επιπλέον, η τεχνολογία θα εξασφαλίζει σταθερή ηλεκτρική απόδοση σε όλες τις συνθήκες, ακόμα και σε ακραία ψύχη, ή υψηλές ταχύτητες.
Θα υπάρχει και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση
Παράλληλα με την υβριδική επιλογή, η Lotus αναμένεται να διαθέσει και μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Το Type 134 θα βασίζεται σε συντομευμένη εκδοχή της πλατφόρμας «Electric Premium Architecture» της Eletre, ικανή να υποστηρίξει διαφορετικά μεταξόνια και μεγέθη μπαταριών.
Ενώ τα Eletre και Emeya χρησιμοποιούν μπαταρίες 112kWh και 102kWh, το Type 134 πιθανότατα θα εξοπλιστεί με μια μικρότερη περίπου 92kWh, για καλύτερη ισορροπία μεταξύ βάρους και κόστους. Η διάταξη διπλού κινητήρα και η τετρακίνηση θεωρούνται δεδομένες, ενώ οι ισχυρότερες εκδόσεις, μπορεί να ξεπεράσουν τους 890 ίππους, ακολουθώντας την απόδοση των μεγαλύτερων SUV της μάρκας.
Σχεδίαση: Σπορ DNA με πρακτικότητα SUV
Η Lotus έχει αποκαλύψει μόνο μία teaser εικόνα του νέου SUV, αποκαλύπτοντας τον σχεδιασμό των προβολέων, αλλά όχι τη συνολική εμφάνιση. Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο σχεδιασμού, Ben Payne, το Type 134 θα συνδυάζει χρηστικότητα, πρακτικότητα και επιδόσεις με μια «καθαρή και ελκυστική έκφραση», ώστε να απευθύνεται σε ένα ευρύτερο κοινό χωρίς να χάνει το DNA της Lotus.
Η σχεδιαστική ταυτότητα θα μοιράζεται κοινά στοιχεία με τα Eletre, Emeya και Emira, όπως η ενεργή μάσκα με κινούμενα «πέταλα» για αεροδυναμική απόδοση και ψύξη, καθώς και λεπτομέρειες που θα βελτιώνουν τη ροή του αέρα και την οπτική συνοχή με τα υπόλοιπα μοντέλα της μάρκας.
Πηγή: autoexpress.co.uk
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.



