Volvo EX60: Το αμιγώς ηλεκτρικό SUV θα αποκαλυφθεί στις 21 Ιανουαρίου του 2026 – motorone.gr
Η Volvo ανακοίνωσε και επίσημα ότι θα παρουσιάσει το νέο EX60 στη Στοκχόλμη στις 21 Ιανουαρίου του 2026. Σύμφωνα με τη μάρκα, το EX60 θα «αποτελέσει ένα σημαντικό βήμα στη μεταμόρφωση της Volvo Cars σε μια πλήρως ηλεκτροκίνητη εταιρεία».
Το EX60 θα είναι μια αμιγώς ηλεκτρική εναλλακτική του XC60 και θα ανταγωνίζεται μοντέλα όπως το Audi Q6 e-tron, την Porsche Macan και την επόμενη γενιά της BMW iX3, που θα αποκαλυφθεί σε λίγες ημέρες στην Έκθεση Αυτοκινήτου Μονάχου.
Η Volvo δήλωσε ότι το νέο της αυτοκίνητο θα προσφέρει «μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο της πριν από αυτό, μαζί με μια πρωτοποριακή εμπειρία χρήσης». Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούσε να ξεπερνά ακόμα και τα 700 χιλιόμετρα αυτονομίας του ES90.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Η εταιρεία δημοσίευσε και μια νέα φωτογραφία από το αμιγώς ηλεκτρικό EX60, όπου φαίνεται το προφίλ του μοντέλου καθώς και ορισμένες σχεδιαστικές λεπτομέρειες. Οι αναλογίες του φαίνονται παρόμοιες με το XC60.
Τον Ιούνιο του 2025 είδαμε την πρώτη επίσημη teaser εικόνα του αμιγώς ηλεκτρικού EX60, η οποία αποκαλύπτει τα πίσω φώτα του EX60. Σε αντίθεση με τις τάσεις της εποχής, δεν διακρίνουμε κάποιο ενιαίο φωτιστικό σώμα σε όλο το πλάτος του οχήματος, όμως υπάρχουν ξεχωριστά διακεκομμένα στοιχεία, ενσωματωμένα στο πίσω παρμπρίζ – όπως και στα Volvo EX90, EX30 και ES90.
Τα κύρια φωτιστικά σώματα βρίσκονται χαμηλότερα, πίσω από τα ιδιαίτερα αιχμηρά πίσω φτερά. Διαθέτουν λεπτά στοιχεία και στο πλάι τους αναγράφουν με μικρά γράμματα «Volvo». Στο πορτμπαγκάζ αναγράφεται επίσης το όνομα «Volvo», ενώ οι ομαλές επιφάνειες θυμίζουν αυτές των υπόλοιπων ηλεκτρικών αυτοκινήτων της μάρκας.
Αναμένουμε να δούμε στο μπροστινό μέρος προβολείς LED τύπου «Σφυρί του Θωρ», καθώς και χωνευτές χειρολαβές θυρών, μια κλειστή μάσκα και αεροδυναμικές ζάντες αλουμινίου.
Η Volvo δεν έχει επιβεβαιώσει αν η προηγμένη τεχνολογία LiDAR για την υποβοήθηση του οδηγού στη ναυαρχίδα EX90 θα περάσει και σε «μικρότερα» μοντέλα, όπως το EX60. Ο Επικεφαλής προϊόντος και στρατηγικής, Erik Severinson, μιλώντας στους συναδέλφους μας, στο Auto Express, αναφέρει ότι η μάρκα πειραματίζεται με «διαφορετικά είδη αισθητήρων {ασφάλειας} για το μέλλον».
Εκτός από το ότι είναι το πρώτο μοντέλο που διαθέτει τη νέα τεχνολογία ζωνών ασφαλείας πολλαπλής προσαρμογής της Volvo, το EX60 θα είναι επίσης το πρώτο που θα κατασκευαστεί στην πλατφόρμα SPA3 επόμενης γενιάς της εταιρείας. Περιγράφεται ως «πρωτοποριακή» και «σχεδιασμένη για μεγαλύτερη αυτονομία, αποδοτικότητα και με έξυπνο πυρήνα υπολογισμού».
Θεωρητικά, τα νέα συστήματα θα κάνουν το EX60 «ένα αυτοκίνητο που εξελίσσεται με τον καιρό». Τι ακριβώς σημαίνει αυτό; Το μόνο που ξέρουμε αυτή τη στιγμή είναι ότι «η πλατφόρμα SPA3 έχει σχεδιαστεί για να μαθαίνει και να προσαρμόζεται με την πάροδο του χρόνου, με νέα χαρακτηριστικά και δυνατότητες, βοηθώντας να επαναπροσδιορίσει τι σημαίνει να σχεδιάζεις, να κατέχεις και να βιώνεις ένα αυτοκίνητο».
Η πλατφόρμα SPA3 θα επιτρέψει επίσης στη Volvo να αναπτύξει και να κατασκευάσει αυτοκίνητα όλων των κατηγοριών, χρησιμοποιώντας την ίδια τεχνολογία. Η εταιρεία μπορεί να μοιραστεί βασικά εξαρτήματα σε όλα τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται σε αυτή την πλατφόρμα, μειώνοντας την πολυπλοκότητα και βοηθώντας στη μείωση του κόστους παραγωγής.
Ένα επιπρόσθετο χαρακτηριστικό που διαφοροποιεί το EX60 από τα άλλα ηλεκτρικά Volvo είναι η μπαταρία του, η οποία αποτελεί δομικό στοιχείο του σασί. Αυτή η τεχνολογία έχει ήδη υιοθετηθεί από εταιρείες όπως η Tesla και η BYD, και στην ουσία συνδέει το πακέτο μπαταριών με το δάπεδο του αυτοκινήτου. Το αποτέλεσμα, δήλωσε ο Severinson στο Auto Express, είναι «βελτιωμένη πυκνότητα ενέργειας» και, χάρη στην επιπρόσθετη δομική ακαμψία, «καλύτερη οδηγική συμπεριφορά».
Το EX90 αξιοποιεί μια τεράστια μπαταρία 107 kWh (ωφέλιμη) που προσφέρει αυτονομία 600 χιλιομέτρων με μία μόνο φόρτιση. Δεδομένου του μικρότερου μεγέθους του EX60, αναμένουμε να διαθέτει και μια ελαφρώς πιο συμπαγή και ελαφριά μπαταρία. Η αυξημένη ενεργειακή πυκνότητά της, όμως, θα μπορούσε να ανεβάσει την αυτονομία μέχρι και τα 640 χιλιόμετρα.
Η ενσωμάτωση αυτού του νέου είδους τεχνολογίας οφείλεται, εν μέρει, στο πίσω δάπεδο του EX60 που κατασκευάζεται με μια νέα μέθοδο ονόματι «Megacasting». Σε αντίθεση με τα περισσότερα αυτοκίνητα, τα οποία έχουν δάπεδα κατασκευασμένα από διαφορετικά εξαρτήματα,που στην συνέχεια συναρμολογούνται μεταξύ τους, το EX60 θα αποκτήσει ένα ενιαίο δάπεδο που θα χυτεύεται από αλουμίνιο.
Οι συνάδελφοί μας στο Auto Express επισκέφτηκαν το εργοστάσιο στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας, το οποίο θα συναρμολογήσει το πάτωμα του EX60. Τo Megacasting ακολουθεί ουσιαστικά τις ίδιες διαδικασίες συναρμολόγησης που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή μοντέλων αυτοκινήτων κλίμακας, η οποία όμως δεν έχει υιοθετηθεί ευρέως στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η Tesla είναι ένας ακόμη μεγάλος κατασκευαστής που υιοθετεί την συγκεκριμένη μέθοδο, μαζί με ορισμένες κινεζικές μάρκες όπως η Nio, η Zeekr και η XPeng.
Η Volvo αναφέρει ότι το νέο πίσω δάπεδο ζυγίζει «15-20% λιγότερο» σε σύγκριση με άλλα πρωτότυπα, προσφέροντας «εξίσου καλή, αν όχι καλύτερη, ασφάλεια και ανθεκτικότητα».
Υπάρχουν και άλλα παρεπόμενα οφέλη από τη διαδικασία, όπως η αυξημένη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών και οι ταχύτεροι χρόνοι παραγωγής. Η κατασκευή ενός δαπέδου με την μέθοδο του «Megacasting» διαρκεί 120 δευτερόλεπτα, αντί για μία ολόκληρη ώρα που χρειάζεται ένα παραδοσιακό πίσω δάπεδο.
Σήμερα η παραγωγική διαδικασία της Volvo χρησιμοποιεί 20% ανακυκλωμένο αλουμίνιο, με στόχο αυτό το ποσοστό να αυξηθεί, ανακυκλώνοντας πλήρως το δάπεδο που κατασκευάστηκε με την συγκεκριμένη μέθοδο στο τέλος της ζωής του αυτοκινήτου.
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ AUTO EXPRESS
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.