Οδηγούμε τη νέα Mercedes CLA στη Δανία

Mercedes Benz CLA 2025 First Drive Auto Express 08


Αυτό είναι το «μεγάλο στοίχημα» για τη Mercedes-Benz. Όχι σε μέγεθος, καθώς η CLA θα αποτελέσει ουσιαστικά το νέο εισαγωγικό μοντέλο στη γκάμα από εδώ και πέρα, αλλά σε σημασία, αφού είναι το πρώτο από τα τέσσερα νέα αυτοκίνητα που βασίζονται στη νέα αρχιτεκτονική MMA. Είναι επίσης το πρώτο που διαθέτει την επόμενης γενιάς «ηλεκτρονική νοημοσύνη» που θα αποτελέσει τη βάση για όλα τα μελλοντικά μοντέλα – πρόκειται για το πρώτο γερμανικό «αυτοκίνητο που καθορίζεται από το λογισμικό του».

Έχουμε ακούσει πολλά γι’ αυτή τη νέα εποχή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά τι σημαίνει αυτό πρακτικά για τους πελάτες; Στην περίπτωση της νέας CLA 250+ με EQ Technology, όπως είναι η πλήρης ονομασία της, αυτό το κόμπακτ σεντάν πλησιάζει τα 800 χιλιόμετρα αυτονομίας με μία φόρτιση, ενώ διαθέτει και υπερταχεία φόρτιση, προσφέροντας αμφότερα πειστική απάντηση στο βασικότερο προβληματισμό των χρηστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων: το «άγχος της αυτονομίας».

Αυτό το νέο μοντέλο αλλά και η υπόσχεση της Mercedes πως θα καλύψει το χαμένο έδαφος από τους σπεσιαλίστες στα EV, όπως η Tesla και η BYD, έχουν πάρει αρκετό χρόνο για να υλοποιηθούν, αλλά έφτασε η ώρα να δοκιμαστούν στην πραγματικότητα έτσι ώστε να φανεί αν η Γερμανική premium μάρκα μπορεί να κρατά τις υποσχέσεις της.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

 

Αρχικά, χρειάζεται μια επεξήγηση: η νέα CLA σηματοδοτεί επίσης μια νέα κατεύθυνση και μια νέα ονοματολογία για τη μάρκα. Η CLA με EQ Technology αναφέρεται μόνο στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, αλλά θα ακολουθήσει και υβριδική έκδοση με ίδιο αμάξωμα και εσωτερικό. Έρχεται επίσης νέα CLA Shooting Brake, ενώ δεν θα υπάρξει αντικατάσταση για την A-Class hatchback – γι’ αυτό και η CLA αναλαμβάνει πλέον τον ρόλο του βασικού μοντέλου της Mercedes.

Σε ευρύτερο πλαίσιο, τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα της Mercedes δεν θα έχουν πλέον ξεχωριστή ονομασία «EQ», οπότε τα επόμενα EQA και EQB που θα βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα MMA, θα επιστρέψουν στα ονόματα GLA και GLB, χρησιμοποιώντας απλώς την ένδειξη «EQ Technology» για να δηλώσουν τον ηλεκτρικό κινητήρα.

Mercedes Benz CLA 2025 First Drive Auto Express 06

Πατώντας τέρμα το γκάζι νιώθεις αμέσως την άμεση, δυνατή και γραμμική επιτάχυνση, τα φρένα είναι ωστόσο η μεγαλύτερη εμφανής βελτίωση: δεν χρειάζεται πια να διπλοτσεκάρεις πόσο ακριβώς πρέπει να πατήσεις το πεντάλ για να πάρεις την επιθυμητή επιβράδυνση. Κάτι που οφείλεται στο ολοκαίνουριο σύστημα φρένων που λανσάρεται στη νέα γενιά της CLA και συνδυάζει τέλεια τη συμβατική και την αναγεννητική πέδηση.

Μοναδική παρατήρηση, όταν θέλεις να σταματήσεις εντελώς νιώθεις το πεντάλ σαν να βυθίζεται. Είναι κάτι που σαφώς συνηθίζεται, αλλά η αίσθηση παραμένει κάπως περίεργη.

Κατά τα λοιπά, το τιμόνι είναι ακριβές αν και κάπως ελαφρύ, ενώ ξεχωρίζει η συνολικά ραφιναρισμένη αίσθηση που πηγάζει από το εντελώς αθόρυβο σύστημα κίνησης (εξαιρώντας τον ψηφιακά επεξεργασμένο ήχο που συνοδεύει κάποια mode οδήγησης) και την εντυπωσιακή αεροδυναμική που κρατά τον θόρυβο του αέρα στο ελάχιστο. Για να επιτευχθεί αυτό βέβαια χρειάστηκε να μικρύνουν οι καθρέπτες, παρόλα αυτά η ορατότητα προς το πλάι είναι καλή. Προς τα πίσω από την άλλη περιορίζεται κάπως από το στενό πίσω παρμπρίζ.

Mercedes Benz CLA 2025 First Drive Auto Express 05

Συνολικά, η CLA δείχνει επιτέλους αντάξια του αστεριού που κοσμεί το εμπρός μέρος, προσφέροντας την άνεση και την ποιότητα που περιμένει κανείς από μια Mercedes. Είναι ξεκάθαρα ανώτερη από τις προηγούμενες CLA και A-Class και καλύτερη από το Tesla Model 3.

Η νέα CLA δεν είναι αυτό που θα λέγαμε συμμετοχική και fun-to-drive , αυτό άλλωστε δεν είναι το ζητούμενο από ένα υπέρ-αποδοτικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Το συγκεκριμένο ρόλο θα αναλάβει η ισχυρή έκδοση AMG που αναμένεται τον επόμενο χρόνο.

Επιδόσεις, επιτάχυνση και τελική ταχύτητα

Η CLA 250+ βασίζεται σε μια σχετικά απλή συνταγή που είναι ευέλικτη και βασίζεται πάνω απ’ όλα στην απόδοση. Η πλατφόρμα MMA μπορεί να μοιράζεται τη δομή της με μια επερχόμενη έκδοση με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά εξακολουθεί να είναι αρκετά ευφυής ώστε να προσφέρει έναν μεγάλο χώρο αποσκευών κάτω από το εμπρός καπό (frunk) και ένα εντελώς επίπεδο πάτωμα.

Mercedes Benz CLA 2025 First Drive Auto Express 01

Ολόκληρη η μπαταρία των 85 kWh είναι τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο της καμπίνας, με έναν ηλεκτρικό κινητήρα 272 ίππων τοποθετημένο στον πίσω άξονα. Αυτό σημαίνει πως η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς και, παρά το γεγονός ότι δεν έχει πολλές σπορ εκφάνσεις, θα φτάσει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 6,7 δευτερόλεπτα. Όντας Γερμανικό, η τελική ταχύτητα εξακολουθεί να είναι υψηλή και βολική για οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο φτάνοντας τα 210 χλμ./ώρα.

Στο δρόμο, διαπιστώσαμε ότι η απόδοση είναι υπεραρκετή για να ακολουθούμε με άνεση γρήγορο ρυθμό. Η CLA 250+ είναι συγκρίσιμη με τις εκδόσεις ενός κινητήρα του Tesla Model 3, και ενώ δεν είναι ποτέ υπερβολικά γρήγορη, είναι αρκετά καλή αν σκεφτεί κανείς ότι συνδυάζει τον ηλεκτρικό κινητήρα με τη χαμηλότερη ισχύ στη γκάμα με τη μεγαλύτερη και επομένως βαρύτερη μπαταρία. Μιλώντας για αυτό, η Mercedes αναφέρει βάρος 2.055 κιλών, το οποίο είναι εντυπωσιακό αν σκεφτεί κανείς τη χωρητικότητα αυτής της μπαταρίας.

Mercedes Benz CLA 2025 First Drive Auto Express 02

Είχαμε επίσης την ευκαιρία να δοκιμάσουμε για λίγο την CLA 350 με τους δύο κινητήρες που θα κυκλοφορήσει το 2026. Αυτό το μοντέλο κάνει συμβιβασμούς στον χώρο αποσκευών μπροστά, αλλά αυξάνει την ισχύ στα 354 ίππους, μειώνοντας έτσι το χρόνο για το 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,9 δευτερόλεπτα. Η επιπλέον απόδοση είναι σίγουρα αισθητή και σε συνδυασμό με την άμεση απόκριση των ηλεκτρικών κινητήρων, πιθανότατα δεν θα δυσκολευόταν πολύ να «κοντράρει» τα μοντέλα AMG προηγούμενης γενιάς.

Αυτονομία και φόρτιση

Όταν μιλάς με οποιονδήποτε από τους αρχιμηχανικούς της CLA, είναι σαφές ότι βασικός στόχος ήταν η επίτευξη όσο το δυνατόν μεγαλύτερης αυτονομίας. Με βάση αυτό, η CLA αποτελεί μια τεράστια επιτυχία. Ακολουθούν τα νούμερα: Η Mercedes αναφέρει μέγιστη αυτονομία 740 χιλιομέτρων σε μια CLA 250+ με τους αεροδυναμικής σχεδίασης τροχούς 18 ιντσών. Αυτό μειώνεται σταδιακά στα μοντέλα AMG Line, αλλά ποτέ κάτω από τα 746 χιλιόμετρα, ακόμη και με την επιλογή των μεγαλύτερων ζαντών 19 ιντσών.

Mercedes Benz CLA 2025 First Drive Auto Express 12

Αλλά η πραγματικότητα αυτών των αριθμών στον αληθινό κόσμο είναι διαφορετική, είμαστε στην ευχάριστη θέση όμως να αναφέρουμε ότι, ενώ δεν θα ταιριάζει απόλυτα με αυτά τα στοιχεία, πλησιάζει περισσότερο από ό,τι θα περίμενε κανείς. Σε μια ποικιλία αυτοκινητοδρόμων, επαρχιακών δρόμων και οδήγησης στην πόλη στην οποία δοκιμάσαμε το αυτοκίνητο, καταφέραμε να έχουμε την εντυπωσιακή κατανάλωση των 13 kWh/100 χλμ., η οποία, με αναγωγή αντιστοιχεί σε αυτονομία 650 χλμ. περίπου. Με περίπου το 80% της τιμής WLTP, αυτό είναι ένα τεράστιο αποτέλεσμα.

Mercedes Benz CLA 2025 First Drive Auto Express 13

Αλλά η πλατφόρμα MMA δεν φτάνει σε αυτούς τους αριθμούς εις βάρος της χρηστικότητας, καθώς η αρχιτεκτονική των 800V επιτρέπει φόρτιση με ισχύ έως 320kW σε όλους τους φορτιστές 800V, κάτι που θα επιτρέψει στο αυτοκίνητο να κερδίσει περίπου320 χλμ. σε μόλις 10 λεπτά φόρτισης. Ωστόσο, υπάρχει μια τεράστια παραδοχή σε αυτό το κορυφαίο νούμερο και αυτό επειδή οι περισσότεροι ταχυφορτιστές λειτουργούν με 400V DC. Για το λόγο αυτό, υπάρχει ένας ειδικός μετατροπέας στο αυτοκίνητο.

Εσωτερικό, σχεδίαση και τεχνολογία

Αν σας αρέσουν οι μεγάλες τηλεοράσεις, θα λατρέψετε τη νέα CLA. Ένα ακόμη στοιχείο καινοτομίας του νέου μοντέλου είναι η ψηφιακή διεπαφή και το λειτουργικό σύστημα, τα οποία είναι επίσης ολοκαίνουργια και πρόκειται να επεκταθούν σε όλη τη γκάμα της Mercedes. Στην περίπτωση της CLA, το κύριο μέρος του ταμπλό αποτελείται από γυαλιστερό μαύρο πλαστικό που ενσωματώνει μια κεντρική οθόνη αφής 14 ιντσών και μια οθόνη οδηγού 10,25 ιντσών. Ορισμένες εκδόσεις διαθέτουν μια ακόμη οθόνη 14 ιντσών στην πλευρά του συνοδηγού, αλλά οι περισσότερες αντί αυτής θα έχουν ένα μαύρο πάνελ με φωτιζόμενα αστέρια.

Mercedes Benz CLA 2025 First Drive Auto Express 03

Αλλά αυτές οι οθόνες είναι τόσο τεράστιες που δεν έχει μείνει πολύς χώρος για οτιδήποτε μοιάζει «σχεδιασμένο», οδηγώντας σε μια ατμόσφαιρα που θυμίζει περισσότερο τον κόσμο των υπολογιστών παρά ένα boutique ξενοδοχείο. Κάτω από το μαύρο πάνελ βρίσκεται μια κεντρική κονσόλα με δύο ποτηροθήκες, πίσω από την οποία βρίσκεται ένα μικρό ντουλαπάκι. Υπάρχουν κάποιες ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες, όπως τα πάνελ στις πόρτες και η γυάλινη οροφή, αλλά πέρα από όλη αυτή την ψηφιακή επιφάνεια, δεν υπάρχει κάτι άλλο που να τραβά το βλέμμα.

Σύστημα infotainment, πλοήγηση και ήχος

Εκ πρώτης όψεως, το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας της CLA μοιάζει και αντιδρά όπως εκείνα που υπάρχουν στις υπόλοιπες Mercedes, αλλά εμβαθύνοντας στο σύστημα ανακαλύπτεις τη νέα ηλεκτρονική αρχιτεκτονική που υποστηρίζει όλες τις λειτουργίες του. Με απλά λόγια, αυτό είναι ένα από τα πρώτα οχήματα της Ευρώπης που καθορίζονται από το λογισμικό τους, με όλες τις διάφορες τεχνολογίες να λειτουργούν μέσα από ένα βασικό σύστημα και μια βαθιά δρομολογημένη αλλά ευέλικτη σύνδεση με το cloud, προσφέροντας οφέλη όπως ασύρματες ενημερώσεις, βελτιωμένες online υπηρεσίες και ένα σύστημα φωνητικών εντολών με υποβοήθηση τεχνητής νοημοσύνης.

Mercedes Benz CLA 2025 First Drive Auto Express 15

Η διεπαφή ‘zero layer’ λειτουργεί άψογα, με εξαιρετικά γρήγορες αποκρίσεις και αρκετό ψηφιακό χώρο για να φιλοξενήσει όλα τα κύρια χειριστήρια χωρίς προβλήματα. Η αρχική οθόνη εμφανίζει πάντα την πλοήγηση η οποία μπορεί επίσης να αντικατοπτριστεί στην οθόνη του οδηγού. Μικρά εικονίδια που παρέχουν γρήγορη πρόσβαση στο τηλέφωνό σας, τα πολυμέσα και πολλά άλλα – θυμίζοντας το περιβάλλον ενός iMac. Το πραγματικό πλεονέκτημα εδώ, ωστόσο, είναι ότι οι αποκρίσεις και η σαφήνεια των μενού είναι εξίσου καλές με ένα smartphone ή tablet.

Mercedes Benz CLA 2025 First Drive Auto Express 16

Τα χειριστήρια του κλιματισμού και του εξαερισμού είναι ψηφιακά, αλλά η πρόσβαση σε αυτά γίνεται από την κύρια οθόνη. Τα εικονίδια είναι ελαφρώς μικρά και δεν υπάρχει πουθενά να ακουμπήσετε το χέρι σας για να καθοδηγήσετε το δάχτυλό σας κατά τον χειρισμό, αλλά είναι ένα αρκετά καλοσχεδιασμένο σύστημα που είναι διαισθητικό και εύχρηστο με τρόπο που δεν είναι τα τωρινά συστήματα της Mercedes.

Υπάρχουν επίσης και άλλα χειριστήρια, όπως ένα ‘slider’ ρυθμιστικό έντασης ήχου και λειτουργίες οδήγησης σε ένα μαύρο πάνελ στη βάση της οθόνης, δίπλα σε μια βάση φόρτισης τηλεφώνου. Διαπιστώσαμε ότι είναι λίγο δύσκολη η πρόσβαση σε αυτά, αλλά σίγουρα δεν είναι τα χειρότερα που έχουμε δει. Θα προτιμούσαμε φυσικά χειριστήρια; Ναι. Αλλά με τόσο έντονο ψηφιακό περιβάλλον, δεν είναι πλέον τόσο δημοφιλή όσο στο παρελθόν.

Χώροι και πρακτικότητα

Mercedes Benz CLA 2025 First Drive Auto Express 14

Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι η CLA είναι πιο κόμπακτ από ένα σεντάν στο μέγεθος του Tesla Model 3, κάτι που αποδεικνύεται από τη σχετικά μικρότερη καμπίνα και τον περιορισμένο χώρο αποσκευών. Αυτό δεν σημαίνει ότι η CLA είναι μικροσκοπική – στην πραγματικότητα, το μακρύτερο μεταξόνιο, η γυάλινη οροφή και το επίπεδο δάπεδο καθιστούν τη δεύτερη σειρά καθισμάτων ένα πολύ πιο ωραίο μέρος για να περάσει κανείς χρόνο από το προηγούμενο μοντέλο – αλλά δεν είναι γενναιόδωρη και δεν θα είναι, για παράδειγμα, ιδιαίτερα κατάλληλη ως όχημα που μεταφέρει συχνά επιβάτες στα πίσω καθίσματα.

Mercedes Benz CLA 2025 First Drive Auto Express 09

Ασφάλεια και αξιοπιστία

Όντας ένα αυτοκίνητο ολοκαίνουργιας γενιάς, δεν υπάρχουν πραγματικά δεδομένα σχετικά με την αξιοπιστία, αλλά ένα πρόσθετο πλεονέκτημα της απλοποιημένης ηλεκτρονικής αρχιτεκτονικής θα πρέπει να βοηθήσει στην αποφυγή τυχόν προβλημάτων.

Στον τομέα της ασφάλειας, στάνταρ είναι μεταξύ άλλων τα εξής συστήματα:

  • Σύστημα υποβοήθησης αποφυγής μετωπικής σύγκρουσης με ανίχνευση πεζών και ποδηλατών
  • Αυτόματο φρενάρισμα
  • Παρακολούθηση ορατότητας τυφλού σημείου με σύστημα υποβοήθησης αποφυγής οπίσθιας διασταυρούμενης σύγκρουσης
  • Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας

Αξιολόγηση Euro NCAP

  • Βαθμολογία ασφάλειας Euro NCAP – 5
  • Προστασία ενήλικων επιβατών – 89%
  • Προστασία παιδιών επιβατών – 87%
  • Προστασία ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου – 64%
  • Συστήματα υποβοήθησης – 87%

Mercedes Benz CLA 2025 First Drive Auto Express 07
Η άποψή μας για τη Mercedes CLA

Θεωρήστε τη νέα CLA ως την αρχή της αντεπίθεσης της Ευρώπης στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Η νέα ηλεκτρική Mercedes CLA, με τη νέα πλατφόρμα, το εξελιγμένο σύστημα κίνησης και το μοντέρνο ψηφιακό εσωτερικό, αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα μπροστά σε όλους τους βασικούς τομείς. Δεν κλείνει απλώς τη ψαλίδα σε σχέση με νέους ανταγωνιστές σε θέματα αυτονομίας και τεχνολογίας, αλλά δημιουργεί νέα στάνταρ.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ: AUTO EXPRESS
ΑΠΟΔΟΣΗ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΗΜΝΑΙΟΣ

Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων