Οδηγώντας το Xpeng G6 Performance – Φόρτιση ένα χλμ ανά δευτερόλεπτο! – Cars Electric

Οδηγώντας το νέο Xpeng G6 Performance στο Μόναχο - Φόρτιση ένα χιλιόμετρο αυτονομίας ανά δευτερόλεπτο


Η Xpeng παρουσίασε για πρώτη φορά το ανανεωμένο G6 σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης γύρω από το Μόναχο, σε μια εκδήλωση, που στόχευε να δείξει την πλήρη γκάμα δυνατοτήτων του. Η διαδρομή, ξεκινούσε από το αεροδρόμιο του Μονάχου, περνούσε από επαρχιακούς δρόμους, τμήματα της γερμανικής Autobahn και μέσα από την πυκνή αστική κυκλοφορία. Στη διαδρομή, συμπεριλήφθηκε και στάση φόρτισης σε σταθμό Ionity, προσφέροντας την ευκαιρία να δοκιμαστεί στην πράξη η γρήγορη φόρτιση των 800 Volt. Ο συνδυασμός διαφορετικών συνθηκών – από άδειες ευθείες μέχρι στροφές και στάσεις με κυκλοφοριακή συμφόρηση – έδωσε μια πλήρη εικόνα ,για το τι μπορεί να προσφέρει το G6 τόσο σε καθημερινή χρήση, όσο και σε μεγαλύτερα ταξίδια.


Νέος σχεδιασμός: Διεθνής ταυτότητα με premium αισθητική

Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα, φάνηκε ότι η Xpeng δεν περιορίστηκε σε μικρές διορθώσεις, αλλά προχώρησε σε ουσιαστική αναβάθμιση του μοντέλου. Εξωτερικά, το G6 παραμένει αναγνωρίσιμο, αλλά οι λεπτομέρειες έχουν εξελιχθεί. Η γραμμή του αμαξώματος θυμίζει περισσότερο fastback, ενώ η νέα φωτιστική υπογραφή με συνεχόμενες λωρίδες LED μπροστά και πίσω, μαζί με την αεροτομή τύπου «ducktail», τονίζει το πλάτος και την σπορτίβικη του ταυτότητα.

Οδηγώντας το νέο Xpeng G6 Performance στο Μόναχο - Φόρτιση ένα χιλιόμετρο αυτονομίας ανά δευτερόλεπτο

Σύμφωνα με τον Αντιπρόεδρο Σχεδιασμού, Juanma Lopez, η σχεδίαση του G6 βασίστηκε στην «πιο προηγμένη διαδικασία σχεδιασμού στον κόσμο», ενώ η ομάδα σχεδιασμού, απαρτίζεται από ειδικούς από 18 διαφορετικές χώρες, υπογραμμίζοντας τον παγκόσμιο προσανατολισμό της μάρκας.


ΔΕΗ Blue Προσφορά

Στο εσωτερικό, η ατμόσφαιρα έγινε πιο premium. Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός πάνω από τις επενδύσεις θυρών και το ταμπλό, τα ανασχεδιασμένα υλικά αφής και η τεράστια πανοραμική γυάλινη οροφή, δημιουργούν ένα ευρύχωρο, φωτεινό περιβάλλον. Ωστόσο, η οροφή αυτή, δεν διαθέτει ενσωματωμένο σκίαστρο, γεγονός που το καλοκαίρι ίσως δημιουργεί ανάγκη για πρόσθετη προστασία από τον ήλιο.

Ο Giovanni Grimaldi, Διευθυντής Μάρκετινγκ Προϊόντων στην Ευρώπη, τόνισε ότι το G6 θέλει να προσφέρει «πρώτης τάξεως άνεση», με θερμαινόμενα και πλήρως ρυθμιζόμενα καθίσματα, όχι μόνο εμπρός αλλά και πίσω, κάτι που δεν συναντάμε εύκολα στην κατηγορία.

Οδηγώντας το νέο Xpeng G6 Performance στο Μόναχο - Φόρτιση ένα χιλιόμετρο αυτονομίας ανά δευτερόλεπτο
Νέα μπαταρία LFP: Βιωσιμότητα, διάρκεια ζωής και ταχύτητα φόρτισης

Η σημαντικότερη τεχνική αλλαγή, κρύβεται στην μπαταρία. Η προηγούμενη έκδοση του G6 χρησιμοποιούσε μπαταρία 87,5 kWh τεχνολογίας NMC. Η νέα έκδοση, ωστόσο, εφοδιάζεται με μπαταρία LFP (λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού) χωρητικότητας 80,8 kWh.

Η μετάβαση αυτή, προσφέρει σαφή πλεονεκτήματα: μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, πιο βιώσιμη παραγωγή και χαμηλότερο κόστος, χωρίς συμβιβασμούς στην απόδοση. Το νέο ηλεκτρικό σύστημα, βασίζεται σε αρχιτεκτονική 800 Volt και τεχνολογία υπερφόρτισης 5C, πράγμα που – όπως εξηγεί ο Grimaldi – σημαίνει πρακτικά ότι η μπαταρία, μπορεί να φορτιστεί πέντε φορές πιο γρήγορα από τη χωρητικότητά της.

Οδηγώντας το νέο Xpeng G6 Performance στο Μόναχο - Φόρτιση ένα χιλιόμετρο αυτονομίας ανά δευτερόλεπτο

Στην πράξη, το G6 εντυπωσιάζει: κατά τη δοκιμή σε φορτιστή Ionity, φόρτισε από 40% σε 80% μέσα σε μόλις 8 λεπτά και 20 δευτερόλεπτα, προσθέτοντας 35,84 kWh ενέργειας. Η μέγιστη ισχύς φόρτισης έφτασε τα 451 kW, ενώ ακόμα και στο 80% της φόρτισης, η παροχή διατηρήθηκε στα 185 kW – επίδοση που λίγοι ανταγωνιστές πλησιάζουν. Η Xpeng αναφέρει ότι η φόρτιση από 10% σε 80% μπορεί να ολοκληρωθεί σε περίπου 12 λεπτά, επιτρέποντας σχεδόν ένα χιλιόμετρο αυτονομίας ανά δευτερόλεπτο φόρτισης – ένα εντυπωσιακό νούμερο, που καθιστά το G6 ιδανικό και για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.

Οδηγώντας το νέο Xpeng G6 Performance στο Μόναχο - Φόρτιση ένα χιλιόμετρο αυτονομίας ανά δευτερόλεπτο
Στο δρόμο: Ευρωπαϊκή αίσθηση, δυνατές επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση

Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, το G6 αποδεικνύεται πιο ώριμο από τον προκάτοχό του. Η ανάρτηση φιλτράρει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του δρόμου, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει καλύτερη ακρίβεια και σταθερότητα στις στροφές – κάτι που φαίνεται να έχει ρυθμιστεί, με γνώμονα τις ευρωπαϊκές απαιτήσεις.

Οδηγώντας το νέο Xpeng G6 Performance στο Μόναχο - Φόρτιση ένα χιλιόμετρο αυτονομίας ανά δευτερόλεπτο

Η έκδοση Performance, που δοκιμάσαμε, αποδίδει 358 kW (487 ίππους) με τετρακίνηση. Η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε λίγο πάνω από 4 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 214 km/h – αρκετά σπάνιο νούμερο για ηλεκτρικό SUV. Παρά τη δύναμη, η καμπίνα παραμένει εντυπωσιακά ήσυχη, με περιορισμένο θόρυβο από τον δρόμο και τον αέρα.

Οδηγώντας το νέο Xpeng G6 Performance στο Μόναχο - Φόρτιση ένα χιλιόμετρο αυτονομίας ανά δευτερόλεπτο

Η κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής διαδρομής (περίπου 150 km) κυμάνθηκε στα 15,8 kWh/100 km, μια πολύ καλή τιμή για το μέγεθος και τις επιδόσεις του αυτοκινήτου.

Οδηγώντας το νέο Xpeng G6 Performance στο Μόναχο - Φόρτιση ένα χιλιόμετρο αυτονομίας ανά δευτερόλεπτο
Καθημερινή πρακτικότητα: Χώροι, άνεση και προηγμένη καμπίνα

Το Xpeng G6 είναι σχεδιασμένο για καθημερινή χρήση χωρίς συμβιβασμούς. Το πορτμπαγκάζ των 571 λίτρων επεκτείνεται έως τα 1.374 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, προσφέροντας αρκετό χώρο για οικογένειες και ταξίδια.

Οδηγώντας το νέο Xpeng G6 Performance στο Μόναχο - Φόρτιση ένα χιλιόμετρο αυτονομίας ανά δευτερόλεπτο

Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν υψηλού επιπέδου άνεση, με πλάτες καθισμάτων ρυθμιζόμενες σε 12 διαφορετικές κλίσεις, δημιουργώντας μια αίσθηση «σαλονιού» στο πίσω μέρος. Τα εμπρός καθίσματα είναι θερμαινόμενα, αεριζόμενα και – προαιρετικά – με λειτουργία μασάζ, επενδυμένα με υψηλής ποιότητας συνθετικό δέρμα.

Το σύστημα infotainment είναι σύγχρονο, γρήγορο και πλήρως εξοπλισμένο, με μεγάλη κεντρική οθόνη, ψηφιακό πίνακα οργάνων, συμβατότητα Apple CarPlay και Android Auto, ψηφιακό καθρέφτη οπισθοπορείας, OTA αναβαθμίσεις και εξελιγμένο φωνητικό έλεγχο.

Αν και μικρές λεπτομέρειες – όπως η απουσία παραδοσιακού ντουλαπιού συνοδηγού και ορισμένες σκληρές πλαστικές επιφάνειες – προδίδουν ότι η Xpeng έδωσε προτεραιότητα στα σημαντικά σημεία, η συνολική αίσθηση παραμένει premium.

Οδηγώντας το νέο Xpeng G6 Performance στο Μόναχο - Φόρτιση ένα χιλιόμετρο αυτονομίας ανά δευτερόλεπτο
Προηγμένα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας

Η τελευταία έκδοση του XPilot, αποδεικνύει το υψηλό επίπεδο τεχνολογικής εξέλιξης της Xpeng. Το σύστημα διατηρεί με ακρίβεια τη λωρίδα, αλλάζει αυτόματα λωρίδες όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν, βοηθά στη στάθμευση και παρέχει πλήρη εποπτεία του χώρου μέσω κάμερας 360 μοιρών υψηλής ανάλυσης.

Οδηγώντας το νέο Xpeng G6 Performance στο Μόναχο - Φόρτιση ένα χιλιόμετρο αυτονομίας ανά δευτερόλεπτο

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, η αυτόματη στάθμευση λειτούργησε άψογα και γρήγορα, ενώ το προχωρημένο σύστημα υποβοήθησης, καλύπτει – σύμφωνα με τον Grimaldi – «όλα τα σενάρια, από την οδήγηση μέχρι την ασφάλεια και το παρκάρισμα». Σε συνδυασμό με την εξαιρετικά ταχεία φόρτιση, το G6 γίνεται ιδιαίτερα ελκυστικό και για μεγάλες αποστάσεις.

Οδηγώντας το νέο Xpeng G6 Performance στο Μόναχο - Φόρτιση ένα χιλιόμετρο αυτονομίας ανά δευτερόλεπτο
Τιμή, τοποθέτηση στην αγορά και διαθεσιμότητα

Το Xpeng G6 ξεκινά από περίπου 47.600 ευρώ στη Γερμανία για την έκδοση με κίνηση στους πίσω τροχούς (218 kW), ενώ η κορυφαία τετρακίνητη έκδοση Performance με 358 kW κοστίζει περίπου 51.800 ευρώ.

Οδηγώντας το νέο Xpeng G6 Performance στο Μόναχο - Φόρτιση ένα χιλιόμετρο αυτονομίας ανά δευτερόλεπτο

Με αυτές τις τιμές, το G6 τοποθετείται απέναντι σε ισχυρούς ανταγωνιστές όπως το Tesla Model Y και το Hyundai Ioniq 5, αλλά ξεχωρίζει χάρη στη γρήγορη φόρτιση, την υψηλή αυτονομία, την άνεση και τις προηγμένες τεχνολογίες. Οι πρώτες πωλήσεις αναμένονται μετά την Έκθεση IAA Mobility, στα μέσα Σεπτεμβρίου 2025, σηματοδοτώντας την ενίσχυση της παρουσίας της Xpeng στην ευρωπαϊκή αγορά.

Πηγή: elektroauto-news.net

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων