Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη το πρώτο 6μηνο – Cars Electric

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη το πρώτο εξάμηνο


Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίζουν να ενισχύουν την παρουσία τους στην ευρωπαϊκή αγορά, απειλώντας σοβαρά την κυριαρχία των παραδοσιακών παικτών. Τον Ιούνιο του 2025, οι κινεζικές μάρκες σημείωσαν νέο ρεκόρ μεριδίου αγοράς, ξεπερνώντας ακόμα και κορυφαίες ευρωπαϊκές και αμερικανικές εταιρείες, όπως η Mercedes και η Ford. Σύμφωνα με την έρευνα της Jato Dynamics, οι κινεζικές μάρκες αντιπροσώπευσαν το 5,1% των συνολικών νέων πωλήσεων στην Ευρώπη τον Ιούνιο — ποσοστό αυξημένο κατά 91% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Στασιμότητα στην ευρωπαϊκή αγορά, ραγδαία άνοδος της Κίνας

Η ευρωπαϊκή αγορά καινούργιων αυτοκινήτων δείχνει σημάδια κόπωσης. Τον Ιούνιο, οι νέες πωλήσεις υποχώρησαν κατά 4,4% σε 28 χώρες, με τη μεγαλύτερη πτώση να καταγράφεται στην Ιταλία (-17%), το Βέλγιο (-16%) και τη Γερμανία (-14%). Συνολικά, στο πρώτο εξάμηνο του 2025 οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 0,3%, φτάνοντας τα 6,84 εκατομμύρια οχήματα. Την ίδια στιγμή, η Κίνα κερδίζει σημαντικό έδαφος με πέντε βασικές μάρκες: BYD, Jaecoo, Omoda, Leapmotor και Xpeng.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη το πρώτο εξάμηνο
BYD: Η ναυαρχίδα της κινεζικής ανόδου

Η BYD πρωτοστατεί στην επέλαση των κινεζικών brands στην Ευρώπη, με ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές και υβριδικά plug-in μοντέλα υψηλής ζήτησης. Τον Ιούνιο, το BYD Seal U κατέκτησε την κορυφή στις πωλήσεις plug-in οχημάτων, ισοβαθμώντας με το VW Tiguan. Το πρώτο εξάμηνο του 2025, η BYD πούλησε πάνω από 70.000 οχήματα, σημειώνοντας αύξηση 311% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Ξεπέρασε μάλιστα γνωστές μάρκες όπως η Suzuki, η Mini και η Jeep.


Omoda, Jaecoo, Leapmotor και Xpeng: Διαφορετικές στρατηγικές, ίδιο αποτέλεσμα

Οι Omoda και Jaecoo, μέλη του ομίλου Chery, στηρίζονται περισσότερο σε κινητήρες εσωτερικής καύσης και λιγότερο στην ηλεκτροκίνηση: το 63% των μοντέλων τους είναι θερμικά, ενώ περίπου το ένα τρίτο είναι plug-in υβριδικά. Το Jaecoo 7 κατέλαβε την ένατη θέση σε πωλήσεις plug-in υβριδικών τον Ιούνιο. Η Leapmotor κερδίζει έδαφος με το μικρό ηλεκτρικό T03 και το SUV C10, ενώ η Xpeng προσπαθεί να καθιερωθεί ως premium εταιρεία με αιχμή του δόρατος το ηλεκτρικό SUV G6, καταγράφοντας πάνω από 8.300 πωλήσεις στο εξάμηνο.


Οι ηττημένοι της χρονιάς: Stellantis και Tesla

Η Stellantis, ο μεγάλος όμιλος στον οποίο ανήκουν οι Fiat, Citroën, Peugeot και άλλες μάρκες, είδε το μερίδιο αγοράς της να υποχωρεί στο 15,3%, το χαμηλότερο από την ίδρυσή της το 2021. Η πτώση αυτή οφείλεται, σύμφωνα με τον αναλυτή της Jato Felipe Munoz, στην έλλειψη νέων μοντέλων και στη μη ελκυστική στρατηγική στα ηλεκτρικά οχήματα. Παρά τα αρνητικά πρόσημα, η Alfa Romeo (+33%), η Peugeot (+6%) και η Jeep (+2%) παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων.

Η Tesla αντιμετωπίζει επίσης δυσκολίες. Το μερίδιό της στην Ευρώπη έπεσε στο 1,6% από 2,4%, ενώ η SAIC (MG) την ξεπέρασε για πρώτη φορά σε πωλήσεις. Η MG σημείωσε άνοδο 22% (162.000 οχήματα), ενώ η Tesla υποχώρησε κατά 33%, φτάνοντας τις 109.000 μονάδες. Το ανανεωμένο Model Y δεν κατάφερε να αντιστρέψει την πτωτική πορεία, αν και τον Ιούνιο παρατηρήθηκε σχετική σταθεροποίηση.


Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Ανάπτυξη με φρένο

Το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη ξεπέρασαν για πρώτη φορά το 1 εκατομμύριο (συγκεκριμένα, 1,19 εκατ. μονάδες), σημειώνοντας αύξηση 25%. Το μερίδιο τους στη συνολική αγορά έφτασε στο 17,4%, αυξημένο κατά 3,6 ποσοστιαίες μονάδες. Ωστόσο, η ανάπτυξη έχει αρχίσει να επιβραδύνεται: Τον Ιούνιο του 2025, η αύξηση ήταν μόλις 15% σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2024.


BYD: Πρωταγωνιστής και στα ηλεκτρικά

Η BYD συνεχίζει να ηγείται στις πωλήσεις ηλεκτρικών (μη συμπεριλαμβανομένων αμιγώς ηλεκτρικών όπως η Tesla), με 64% των ταξινομήσεών της να αφορούν πλήρως ηλεκτρικά οχήματα. Ωστόσο, το ποσοστό αυτό έχει ελαφρώς μειωθεί — ένδειξη στροφής προς εναλλακτικές τεχνολογίες λόγω των τιμωρητικών δασμών της ΕΕ στα κινεζικά EVs.


Ποιοι αυξάνουν τις πωλήσεις ηλεκτρικών;

Τρεις μεγάλοι ευρωπαϊκοί και ασιατικοί όμιλοι ξεχώρισαν:

  • Volkswagen Group: Το μερίδιο ηλεκτρικών της αυξήθηκε από 10,1% σε 18,7% (+78%).

  • Hyundai-Kia: Από 12,6% σε 19,1%.

  • Ford: Από 4,5% σε 13,7%, με θεαματική αύξηση 223%.

Θετικές επιδόσεις σημείωσαν επίσης οι BMW, Audi και Renault, ενώ οι Cupra, Citroën, Mini, Porsche, Skoda και φυσικά η BYD κατέγραψαν τριψήφιες αυξήσεις.

Στον αντίποδα, οι Tesla, Volvo, MG, Fiat και Nissan είχαν πτώση πωλήσεων.


Τα πιο δημοφιλή ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Το Tesla Model Y παραμένει στην κορυφή των πωλήσεων EV στην Ευρώπη, αλλά η ανάπτυξή του έχει σταματήσει. Τον Ιούνιο αυξήθηκε μόλις κατά 0,1%, με συνολική πτώση 33% στο εξάμηνο. Το Model 3 είχε επίσης πτώση 33%, αν και διατηρήθηκε στην τρίτη θέση. Ανάμεσά τους παρεμβλήθηκε μόνο το Volkswagen ID.4.

Νέα πρόσωπα στην κορυφαία δεκάδα είναι τα Kia EV3, Renault 5 και Skoda Elroq — τρία συμπαγή και ιδιαίτερα ελκυστικά ηλεκτρικά. Τη δεκάδα συμπληρώνουν τα VW ID.7, VW ID.3, Skoda Enyaq και BMW iX1.

Πηγή: Jato Dynamics

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων