Το πιο «καυτό» Abarth μπήκε στη πρίζα! – Cars Electric
Ύστερα από 75 χρόνια γεμάτα βενζίνη και αδρεναλίνη, η Abarth γυρίζει σελίδα. Το νέο Abarth 600e, σηματοδοτεί τη γέννηση μιας νέας εποχής για τη μάρκα, μετά το 500e. Είναι το πιο ισχυρό μοντέλο δρόμου που έχει κατασκευάσει ποτέ, και το κάνει χωρίς σταγόνα καυσίμου.
Βασισμένο στο Fiat 600e, το 600e μοιράζεται την πλατφόρμα e-CMP2 της Stellantis, που συναντάμε και στα Alfa Romeo Junior, Jeep Avenger, Peugeot e-2008 και Opel Mokka Electric. Όμως η Abarth, το μετέτρεψε σε κάτι τελείως δικό της, χάρη στο αναβαθμισμένο πλαίσιο Perfo-eCMP, το μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen, τη σκληρότερη ανάρτηση και τα ελαστικά Michelin Pilot Sport EV.
Όλα φωνάζουν Scorpion

Διαθέσιμες είναι δύο εκδόσεις: το 600e και το πιο «δηλητηριώδες» Scorpionissima. Και οι δύο, διαθέτουν επιθετική εμφάνιση, τεράστια αεροτομή και αγωνιστικές λεπτομέρειες, που τιμούν το έμβλημα του σκορπιού. Οι ζάντες των 20 ιντσών, θυμίζουν καθαρόαιμο track car, ενώ τα έντονα χρώματα, κάνουν το Abarth να ξεχωρίζει όπου κι αν σταθεί.

Ενεργοποιώντας τη γεννήτρια ήχου, ο ήχος μιμείται ένα βενζινοκίνητο Abarth, προκαλώντας χαμόγελα — αν και ορισμένοι θα προτιμήσουν να την απενεργοποιήσουν, για μια πιο αυθεντική ηλεκτρική εμπειρία.
Τρία πρόσωπα, μία προσωπικότητα

Οι τρόποι οδήγησης είναι ξεκάθαρα εμπνευσμένοι από τον χαρακτήρα της μάρκας:
-
Turismo: Επικεντρώνεται στην οικονομία και τη ροπή.
-
Scorpion Street: Ξυπνά τον κινητήρα στο φουλ, δίνοντας την πλήρη ισχύ.
-
Scorpion Track: Οξύνεται το γκάζι, βαραίνει το τιμόνι και το σύστημα ευστάθειας γίνεται πιο χαλαρό για μέγιστη οδηγική διασκέδαση.

Το διαφορικό Torsen κάνει εξαιρετική δουλειά στην πρόσφυση, ειδικά στις εξόδους των στροφών. Δεν μπορεί να μιμηθεί πλήρως ένα βενζινοκίνητο hot hatch, όμως το Abarth 600e αποδεικνύεται ένα από τα πιο διασκεδαστικά ηλεκτρικά compact της αγοράς.
Επιδόσεις που «δαγκώνουν»

Ο ηλεκτροκινητήρας εμπρός αποδίδει έως 278 ίππους (στην κορυφαία έκδοση), με ροπή 345 Nm. Η εκκίνηση είναι καταιγιστική, όπως σε κάθε ηλεκτρικό, αν και η δύναμη μειώνεται σταδιακά, όσο αυξάνονται οι ταχύτητες.

Η σκληρή ανάρτηση και το αναβαθμισμένο πλαίσιο, κάνουν το 600e πιο άμεσο από ποτέ, αλλά και πιο «ώριμο» συγκριτικά με τα παλαιότερα μοντέλα της μάρκας.
Οδήγηση στην πόλη: Διασκέδαση με προσοχή

Η ορατότητα είναι καλή, χάρη στη σχετικά ψηλή θέση οδήγησης. Το τιμόνι είναι γρήγορο και ευέλικτο, καθιστώντας το Abarth εξαιρετικό στις στενές στροφές. Ωστόσο, οι 20άρες ζάντες και η σφιχτή ανάρτηση, δεν συγχωρούν λακκούβες ή κακοτεχνίες, προσφέροντας μια πιο σπορ αίσθηση παρά άνεση.
Στον αυτοκινητόδρομο: Ιταλικός χαρακτήρας με ηλεκτρική ωριμότητα

Σε μεγάλες αποστάσεις, ο αεροδυναμικός θόρυβος γίνεται αισθητός, και οι ανωμαλίες του δρόμου μεταφέρονται στην καμπίνα. Παρόλα αυτά, το Abarth 600e δείχνει σταθερό, με καλή συμπεριφορά στις υψηλές ταχύτητες. Τα σπορ καθίσματα, αν και υποστηρικτικά, δεν είναι τα πιο ξεκούραστα σε πολύωρη χρήση.
Αυτονομία και φόρτιση


Η μπαταρία 54 kWh προσφέρει έως περίπου 320 χλμ θεωρητικής αυτονομίας, αν και στην πράξη το νούμερο αυτό, μειώνεται ανάλογα με τον ρυθμό οδήγησης.
Η φόρτιση γίνεται:
-
20%–80% σε μόλις 28 λεπτά με ταχυφορτιστή 100 kW DC.
-
Πλήρης φόρτιση σε 8 ώρες με φορτιστή 7,4 kW AC στο σπίτι.
Η κατανάλωση παραμένει λογική στην πόλη, όμως η αυτονομία μειώνεται αισθητά στον αυτοκινητόδρομο — κάτι που απαιτεί καλό προγραμματισμό, στα μεγάλα ταξίδια.
Εσωτερικό: Απόλυτα Abarth

Η καμπίνα του 600e διατηρεί τον σπορ χαρακτήρα της Abarth, με σουέτ τιμόνι, ανατομικά καθίσματα και μικρές λεπτομέρειες που ενισχύουν το αγωνιστικό DNA.


Η έκδοση Scorpionissima ξεχωρίζει με το σύνθημα Beware of the Scorpion σε διάφορα σημεία, αλλά και με πιο έντονη σχεδίαση. Παρά τον νεανικό αέρα, η ποιότητα των υλικών είναι μέτρια — στα ίδια επίπεδα με του Fiat 600e — και όχι στο επίπεδο κάποιων premium ανταγωνιστών.
Τεχνολογία και ψυχαγωγία


Το ταμπλό φιλοξενεί δύο οθόνες:
-
7” ψηφιακό πίνακα οργάνων
-
10,25” οθόνη αφής infotainment με γραφικά Abarth και λειτουργίες για G-forces, θερμοκρασία μπαταρίας και χρόνο γύρου
Υποστηρίζονται Apple CarPlay και Android Auto ασύρματα, ενώ το μενού είναι απλό και εύχρηστο. Ευτυχώς, η επιλογή απενεργοποίησης της γεννήτριας ήχου, βρίσκεται εύκολα στο σύστημα.
Πρακτικότητα και χώροι

Το Abarth 600e δεν είναι SUV για οικογενειάρχες — παραμένει ένα μεγάλο supermini με περιορισμένο πορτμπαγκάζ 360 λίτρων και μέτριο χώρο για τους πίσω επιβάτες. Τα καθίσματα προσφέρουν πολλές ρυθμίσεις, αλλά οι ψηλοί ίσως νιώσουν περιορισμό. Παρ’ όλα αυτά, η ποιότητα κατασκευής είναι στιβαρή, χωρίς ενοχλητικούς θορύβους, ακόμα και με τη σφιχτή ανάρτηση.
Ασφάλεια και υποβοηθήσεις


Το μοντέλο διαθέτει πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας:
-
Προειδοποίηση και διατήρηση λωρίδας
-
Ανίχνευση υπνηλίας οδηγού
-
Αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης
-
Αισθητήρες στάθμευσης περιμετρικά

Η κορυφαία έκδοση Scorpionissima, ενισχύεται με adaptive cruise control, ανίχνευση τυφλού σημείου, κάμερα οπισθοπορείας και αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας.

Η εγγύηση καλύπτει τρία έτη με δυνατότητα επέκτασης έως δέκα, δείχνοντας την εμπιστοσύνη της Abarth, στην αξιοπιστία του νέου ηλεκτρικού της.
Συμπέρασμα: Το πιο τολμηρό Abarth όλων των εποχών

Το Abarth 600e δεν είναι απλώς ένα ηλεκτρικό SUV – είναι ένα δήλωση χαρακτήρα. Με εκρηκτική εμφάνιση, «αγωνιστική ψυχή» και οδηγικό πάθος, που λείπει από τα περισσότερα ηλεκτρικά, ο μικρός σκορπιός, θα αγαπηθεί από όσους θέλουν σπορ εμπειρία χωρίς καύσιμα. Δεν είναι το πιο άνετο ή πρακτικό της κατηγορίας, αλλά η προσωπικότητά του κάνει τη διαφορά. Είναι ένα Abarth – και το δείχνει σε κάθε στροφή.
Πηγή: autoexpress.co.uk
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.




